گام ششم در طراحی حرفه ای سایت: تست وب سایت !

در نوشته های قبلی به شما گفتیم که برای طراحی حرفه ای یک وب سایت، باید 7 گام مهم این کار را طی کنید. در نوشته های قبلی با اهمیت انتخاب موضوع سایت، انتخاب دامنه سایت، طراحی نقشه سایت، تولید محتوا و اضافه کردن عناصر بصری به سایت آشنا شدید.

بعد از اینکه تصاویر و محتواهای سایت را به درستی انتخاب کردید و داخل سایت قرار دادید، حالا نوبت به تست وب سایت می رسد. در این نوشته، قرار است با شما درباره گام ششم در طراحی حرفه ای سایت یعنی تست وب سایت حرف بزنیم. از شما می خواهیم تا پایان این نوشته همراه ما باشید.

چرا باید بعد از طراحی سایت، مرحله تست وب سایت را انجام دهید؟

اهمیت این مرحله بسیار زیاد است و باید حتما آن را انجام دهید. در تست وب سایت ، شما موارد مختلفی را بررسی می کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما به درستی کار می کند یا خیر. اگر شما وب سایتی که طراحی کرده اید را خوب بررسی نکنید، ممکن است متوجه اشتباهات آن نشوید و وب سایتی مشکل دار به مشتری تحویل بدهید که این موضوع، باعث خدشه دار شدن نام و اعتبار شما به عنوان طراح سایت خدشه دار می شود.

تست وب سایت

در تست وب سایت باید چه کارهایی را انجام دهید؟

در تست وب سایت ، شما باید هر صفحه از سایت را تست کنید تا ببینید به درستی کار می کند یا خیر؟ همچنین باید ببینید که وب سایت طراحی شده در دستگاه های مختلف و انواع مرورگرها به درستی نشان داده می شود یا نه؟ معمولا اشتباهات و خرابی های یک سایت، در نتیجه اشتباهی کوچک در هنگام کدنویسی سایت یا نصب افزونه ها اتفاق می افتد. شما با تست وب سایت می توانید این خطاها را برطرف کنید و یک وب سایت کامل و بی عیب و نقص به مشتری خود تحویل بدهید.

تست وب سایت

یکی از ابزارهای عالی برای تست وب سایت، استفاده از سایت  SEO Spider است که به شما کمک می کند بسیاری از استانداردهای مهم برای یک وب سایت را در آن بسنجید. این سایت به شما اجازه می دهد تا عملکرد 500 وب سایت را به رایگان بررسی کنید.

علاوه بر این، شما باید نگاهی به توضیحات متای صفحات سایت، منوهای سایت، عنوانهای سایت و نوشته ها داشته باشید. مطمئن شوید که از کلمات کلیدی به خوبی در سایت استفاده کرده اید. این موضوع روی سئوی سایت شما قطعا تاثیر می گذارد.

اگر قصد دارید درست بودن لینکهای سایت را امتحان کنید، به وب سایت W3C Link Checker مراجعه کنید. این سایت امکانات خوبی را به شما می دهد تا عملکرد لینکهای سایت را چک کنید.

با کمک تست وب سایت شما می توانید از عملکرد و ظاهر سایت بازخورد بگیرید و نظر دیگر افراد را درباره وب سایتی که طراحی کرده اید بدانید.

با گام ششم در طراحی حرفه ای وب سایت آشنا شدید و دانستید که تست وب سایت ، چقدر مهم است و چگونه باید وب سایتی که طراحی کرده اید را تست کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با آی وحید همراه بودید از شما بسیار متشکریم.