گام پنجم برای طراحی حرفه ای سایت: اضافه کردن عناصر بصری سایت !

در نوشته های قبلی، درباره گامهای مهم برای طراحی حرفه ای سایت با شما صحبت کردیم. گفتیم که برای طراحی حرفه ای سایت باید 7 گام را طی کنید. این گامها عبارت بودند از: شناسایی هدف وب سایت، تعریف دامنه، ایجاد نقشه سایت و قالب کلی سایت، ایجاد محتوا برای هر صفحه از سایت، عناصر بصری، تست کردن سایت و گرفتن بازخورد و تحویل نهایی سایت.

در این نوشته می خواهیم درباره گام پنجم طراحی حرفه ای سایت یعنی اضافه کردن عناصر بصری سایت با شما صحبت کنیم. از شما می خواهیم تا پایان این نوشته با وب سایت آی وحید همراه باشید.

عناصر بصری زیبا به وب سایت

گام پنجم طراحی سایت: اضافه کردن عناصر بصری زیبا به وب سایت

بعد از انجام 4 مرحله قبلی، زمان این فرا می رسد که عناصر بصری را به سایت خود اضافه کنید. مثلا از عکسها، عناصر برند سازی، تصاویر اختصاصی و لوگوها استفاده کنید. در این مرحله، شما رنگ سایت را مشخص خواهید کرد.

دقت کنید که باید همانطور که با مدیر سایت توافق کرده اید، سایت مشتری را طراحی کنید.

در گام پنجم، شما باید عناصر تجاری را نیز به سایت اضافه کنید. این مرحله، جایی است که یک طراح سایت حرفه ای می تواند واقعا بدرخشد و توانایی هایش را به درستی نشان دهد.

در حال حاضر، اهمیت تصاویر نسبت به گذشته چندین برابر شده است. با قرار دادن تصاویر باکیفیت و زیبا، وب سایت شما حرفه ای تر و معتبرتر نشان داده می شود. این کار باعث می شود که پیام کسب و کار اینترنتی به خوبی منتقل شود و افراد بیشتری به آن سایت اعتماد کنند. تصاویر حرفه ای و بهینه، برای موبایل ها هم بسیار عالی هستند و باعث می شوند که کاربران موبایلی نیز از ظاهر سایت راضی شوند.

یکی دیگر از دلایل اهمیت تصاویر و عناصر بصری، این است که در رفتار کاربران تاثیر مستقیم می گذارد. محتوای جذاب بصری می تواند باعث افزایش کلیک کاربران شود، نرخ تعامل آنها را بالاتر ببرد و به افزایش فروش سایت کمک کند. این روزها مردم دوست دارند تصاویر تجاری را در سایت مشاهده کنند، نه فقط تصاویری که زیبا باشند و احساس خوب ایجاد کنند! اگر مردم با عکسهای نامفهوم و حجیم در سایت مواجه شوند، احساس می کنند که زمان و اینترنتشان را هدر داده اند و سریع سایت شما را ترک می کنند!

 

قدرت عکسهای سایت را جدی بگیرید!

گاهی قدرت یک عکس، چندین برابر یک متن است. با انتخاب تصاویر مناسب، شما می توانید بدون نیاز به نوشتن و توضیح دادن، پیام و مقصودتان را به مخاطب منتقل کنید.

به شما توصیه می کنیم که با استفاده از یک عکاس حرفه ای، اقدام به گرفتن عکسهای زیبا برای سایتتان کنید. فقط حواستان باشد که حجم عکسهای سایت را بهینه کنید تا سرعت سایت را کاهش ندهد و زمان بارگذاری سایت را زیاد نکند. برای اینکه هم عکسهای بزرگ و زیبا داشته باشید و هم سرعت سایت شما کم نشود، عکسهای گرفته شده را با یک نرم افزار عالی فشرده سازی کند. وقتی تصاویر شما کم حجم و بهینه باشند، هیچ مشکلی برای سرعت سایت و سئوی آن پیش نمی آید. به علاوه با این کار، کاربران نیز از ظاهر و سرعت سایت شما راضی خواهند بود.

 

 

با طراحی حرفه ای سایت، شما می توانید به خوبی با کاربران سایت خود ارتباط برقرار کنید و با آنها تعامل درست داشته باشید. وارد عمل شوید و برای زیبا کردن ظاهر سایت خود برنامه ریزی کنید. مطمئن باشید که این کار، در موفقیت سایت شما تاثیر زیادی می گذارد.

برای موفقیت در طراحی و اضافه کردن عناصر بصری به سایت ، می توانید از ابزارها و نرم افزارهایی مانند Adobe Illustrator و Adobe Photoshop استفاده کنید. برای فشرده کردن عکسها از نرم افزار FotoSizer و Caesium استفاده کنید.

هم چنین باید در زمینه طراحی موفقیت آمیز یک سایت تحقیق کنید. هنگام انتخاب رنگها و تصاویر به این فکر کنید که مخاطبین سایت از چه عکسهایی استقبال می کنند و مجذوب چه رنگهایی خواهند شد. بعد از پی بردن به علائق کاربران سایت، با توجه به سلیقه آنها عناصر بصری را به سایت اضافه کنید.

بسیار خوب با گام پنجم در طراحی حرفه ای سایت آشنا شدید و دانستید که اضافه کردن عناصر بصری به سایت ، چه اندازه مهم است و در موفقیت سایت تا چه اندازه تاثیر می گذارد. از اینکه تا انتهای این نوشته با آی وحید همراه بودید از شما متشکریم.

در مقالات آینده، با دیگر گامهای مهم برای طراحی حرفه ای سایت بیشتر آشنا خواهید شد.