گام چهارم در طراحی حرفه ای سایت: تولید محتوا

در نوشته های قبلی درباره گام اول طراحی حرفه ای سایت یعنی تشخیص هدف سایت، گام دوم طراحی سایت یعنی انتخاب دامنه و گام سوم طراحی سایت یعنی طراحی نقشه سایت آشنا شدید. حالا نوبت به یکی از مهم ترین موضوعات در راه اندازی سایت می رسد؛ یعنی تولید محتوا برای وب سایت. تولید محتوا یکی از اصلی ترین کارهایی است که شما باید برای وب سایت خود انجام دهید. از شما می خواهیم تا پایان این نوشته همراه ما باشید.

بسیاری از افراد که در تولید محتوای سایت خود اهمال کاری می کنند، از مزایای تولید محتوا آگاه نیستند و نمی دانند که این کار، چه مزایایی برای کسب و کار اینترنتی آنها دارد. در صورتی که شما با تولید محتوا، می توانید روند موفقیت خود را خیلی سریع تر کنید.

 

آموزش تولید محتوا

دو مزیت مهم تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا با دو مزیت مهم همراه است:

مزیت اول : محتوا باعث درگیری مخاطب با برند و اقدام کردن او می شود.

محتوا می تواند مخاطبان سایت را درگیر کند و آنها را وادار کند که کارهایی را در آن وب سایت انجام دهند؛ مثلا فرمی را پر کنند، ایمیلشان را وارد کنند و… یعنی محتوا می تواند روند رسیدن به اهداف سایت را سرعت ببخشد. به علاوه وقتی مخاطب با محتوای شما ارتباط برقرار کند و موضوعات خوبی را از وب سایت شما یاد بگیرد، دفعات دیگر نیز به سایت شما خواهد آمد.

البته یادتان باشد که برای رسیدن به اهداف اصلی سایت خود، هم باید به طرز نوشتن محتوا و هم به ظاهر محتوای سایت خود باید توجه داشته باشید. معمولا مخاطبان از محتواهای طولانی و پشت سرهم استقبال نمی کنند. اگر می خواهید مخاطب به وب سایت شما جذب شود، در وب سایت کاری انجام دهد و به وب سایت شما علاقه مند شود، از مطالب کوتاه و جذاب استفاده کنید تا آنها در وب سایت شما بمانند و به سایر بخش های سایت شما بروند.

شما باید نوشته خود را به پاراگراف های کوچکتر تقسیم کنید تا خواندن آنها راحت تر انجام شود. از عناصر نوشتاری مانند بولت ها، نقطه، ویرگول و سایر علائم نوشتاری نیز در نوشته خود استفاده کنید تا مخاطب، پیام شما را بهتر درک کند.

 

مزیت دوم : تولید محتوا باعث بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می شود.

محتوا می تواند وب سایت شما را در میان موتور جستجوی گوگل متمایز کند. روند تولید و بهبود محتوا باعث می شود که رتبه سایت شما بهتر شود.

یکی از کلیدهای اصلی موفقیت هر وب سایت، پیدا کردن درست کلمات یا عبارات کلیدی است. شما می توانید از Google Keyword Planner  برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید. این ابزار به شما نشان می دهد که چه جملات و کلماتی بیشتر سرچ می شود و مردم به دنبال چه موضوعاتی هستند.

بعد از این کار، می توانید استراتژی های تولید محتوای سایت خود را به گونه ای بچینید که کلمات و عبارات کلیدی را شامل شود. یکی دیگر از ابزارهای عالی برای پی بردن به علائق مردم، ابزار Google Trends است و شما می توانید از این ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت خود استفاده کنید.

پروسه طراحی سایت حرفه ای باید روی سئو متمرکز باشد. یعنی شما باید تمام تلاش خود را بکنید که کلمات کلیدی را پیدا کرده و از آنها در منوی سایت، هدر سایت، بنرها، مطالب سایت و فوتر استفاده کنید.

به شما توصیه می کنیم که برای هریک از کلمات کلیدی حوزه خود، مطلبی جداگانه بنویسید و نکاتی مانند درج تگ های H1، توضیحات متا و خوانایی محتوای اصلی را رعایت کنید.

محتوایی که به خوبی نوشته شده باشد و کلمات کلیدی آنها به درستی انتخاب شده باشد، می تواند به افراد اطلاع رسانی کند و آنها را مجذوب خود کند. چنین محتوایی در موتورهای جستجو نیز می تواند به سرعت بالا بیاید و رتبه سایت را بهبود دهد. وقتی یک نوشته از نظر سئو عالی باشد، موتور جستجوی گوگل، خواندن آن را به افراد بیشتری توصیه می کند.

شما می توانید به صورت مستقیم از کاربران خود بپرسید که به دنبال چه موضوعاتی هستند و بعد، محتوای موردنظر آنها را تولید کنید. البته برای این کار باید چند ماه بعد از راه اندازی وب سایتتان اقدام به پرسیدن سوال از مخاطب خود کنید. چون شما در این مدت توانسته اید مخاطبان زیادی را به سمت خود بکشانید و آنها را به کسب و کار خود علاقه مند کنید. در چنین شرایطی اگر از مخاطب خود سوال بپرسید، آنها با کمال میل جواب شما را می دهند و به شما کمک می کنند که محتواهای عالی و کاملا کاربردی تولید کنید.

در این نوشته، با گام چهارم در طراحی حرفه ای سایت یعنی تولید محتوا آشنا شدید. تولید محتوا، دو هدف اصلی و مهم دارد و به شما کمک می کند که این اهداف را محقق کنید. برای تولید محتوای سایت، باید محتوای هر صفحه از سایت را به صورت شخصی سازی شده ایجاد کنید و کاری کنید که سایت شما روی یک موضوع واحد متمرکز باشد. در نوشته های بعدی با دیگر گام های مهم برای طراحی حرفه ای وب سایت آشنا خواهید شد.

از اینکه تا انتهای این نوشته با وب سایت آی وحید همراه بودید از شما متشکریم.