در قسمت قبلی 3 عدد از 15 مورد اقدامات قبل از تعویض قالب را برای شما توضیح دادیم ، در این مطلب هم تعدادی دیگر از اقداماتی که قبل از تعویض قالب انجام دهید را برای شما بازگو خواهیم کرد ، لطفا با آی وحید همراه باشید .

 

اقدامات قبل از تعویض قالب

 

میریم سراغ مورد چهارم به بعد :

4- شما روی خبرخوان قالبتون کار کردید ؟

برای اینکه یک قالب خوب و در نهایت بازدید و آمار خوبی برای سایتتون داشته باشید باید خبرخوان قالب رو خوب انجام بدید ، به عنوان مثال یک قالب باید خبرخوان توی سایت رو داخلش رعایت کنید یا قسمتی برای قرار دادن کد های فید برنر Feed Burner رو داخل سایت داشته باشید و در کل کلیه موارد یک قالب استاندارد را رعایت کنید ، برای مثال یک مسیری در سایت قرار بدید برای خوراک های سایتتون با مسیر /feed/ که خوراک و آر اس اس های سایتتون اونجا قرار بگیره .

5- بک آپ !!!

هیچوقت یادتون نره از سایتتون بک آپ بگیرید ، یک مثالی هست که خودم گفتم و میگه اگر یادت رفت غذا نخوری مهم نیست اما یادت نره از سایتت بک آپ بگیری . مهم ترین اصل توی اداره ی یک سایت بک آپ گیری سایتتون هست ، اگر وقتی میخواهید قالبتون رو تغییر بدید ، یادتون بره بک آپ بگیرید و بعدش سایتتون خراب شد به معنای واقعی یعنی بدبخت شدید !!! حالا کی میخواد بشینه روی سایت شما دوباره کار بکنه ؟ این وقته که شروع میکنین به فحش دادن به خودتون !! شما میتونید از طریق هاست بک آپ تهیه کنید و یا از طریق افزونه های بک آپ گیری داخل خود وردپرس مانند BackupBuddy  استفاده کنید .

6- حالت تعمیر

میخواین سایتتون رو تغییر بدید ؟ چند دقیقه بیشتر طول نمیکشه ؟ نمیخواین یه چیزی بزارید که مشتری بفهمه در حال تغییرات هستین ؟ خب عزیزم اشتباه میکنی . اومدیم و سایتت مشکلش حاد شد و از چند دقیقه رسید به چند ساعت ، حالا میخوای چه کار کنی ؟

بهترین راه حل برای انجام تغییرات زنده بر روی وب سایت فعال سازی افزونه نگهداری و تعمیرات برای وردپرس است ، که میتونید افزونه ها رو از توی قسمت افزونه های وردپرس جستجو کنید و به افزونه ی دلخواهتون برسید .

 

خب این قسمت دوم از سری آموزش های اقدامات قبل از تعویض قالب بود ، منتظر ما در آموزش های بعدی از آی وحید باشید