اگر در اینستاگرام فعالیت داشته باشید احتمالا می‌دانید که یکی از مهم ترین دغدغه های افراد فعال در این پلتفرم علت حذف پست اینستاگرام است. این قضیه می‌تواند بسیار ناامید کننده باشد. همچنین شما باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشید زیرا اگر این اتفاق ادامه دار باشد ممکن است در نهایت به حذف کامل اکانت اینستاگرامتان منجر شود. با وجود این که پلتفرم Instagram بسیار محبوب است و کسب و کارهای زیادی از آن استفاده می‌کنند اما باز هم خالی از اشکال نبوده و بعضا دچار ایراد می‌شود. در این مقاله از آی وحید قصد داریم تمامی مواردی که باعث پاک شدن Post ها در اینستاگرام می‌شود را بررسی و به بیان راهکارهایی برای رفع این مشکل بپردازیم.

علت حذف پست اینستاگرام چیست ؟

به طور کلی ناپدید شدن پست اینستاگرام به دلایل مختلفی می‌تواند رخ دهد. آمارها نشان می‌دهد که این مشکل از مدت‌ها قبل نیز وجود داشته است و نمی‌توان با قطعیت دلیل آن را بیان کرد. اما برخی موارد وجود دارد که عبارتند از :

  • زیر پا گذاشتن قوانین و خط مشی اینستاگرام
  • تائید نکردن آدرس ایمیل یا عدم تائید شماره تلفن مربوط به حساب
  • هک شدن اکانت
  • بایگانی کردن پست به صورت اتفاقی
  • حذف پست‌ها توسط ربات
  • عدم نمایش پست در دستگاه شما
  • از کار افتادن سرورهای اینستاگرام

البته دقت داشته باشید در صورتی که اینستاگرام بلافاصله پس از ارسال پست شما را حذف کرد، احتمالا مشکل اینترنت دارید.

زیر پا گذاشتن قوانین و خط مشی اینستاگرام

با توجه به گستردگی استفاده از شبکه‌های اجتماعی این پلتفرم‌ها سعی می‌کنند با تعیین ضوابط و قوانین مشخص اجازه انتشار برخی از محتواها را ندهند. هنگامی که پست شما به دلیل نقض این قوانین پاک شود در بخش اعلانات یک پیغام مبنی بر حذف Post دریافت می‌کنید. محتواهای ممنوعه عبارتند از :

  • فروش حیوانات و کودکان و انتشار تصاویر آن‌ها
  • فروش انواع مواد مخدر و مشروبات
  • محتواهای مروج خود آزاری و آسیب رسانی به خود
  • به اشتراک گذاری محتوای جنسی و برهنگی
  • تجارت انوع اسلحه های گرم و سرد
  • توهین به دیگران و نژاد پرستی
  • محتوای مرتبط با شرط بندی و قمار

بنابراین اگر محتوایی تولید کنید که به نوعی بازتاب دهنده و مروج موارد بالا باشد علت حذف پست اینستاگرام خواهد شد.

تائید نکردن آدرس ایمیل یا عدم تائید شماره تلفن مربوط به حساب

هنگامی که شما یک حساب در اینستاگرام می‌سازید، باید یک شماره تلفن و آدرس ایمیل وارد کنید. پس از ثبت نام برای شما پیامی مبنی بر تائید اطلاعات فرستاده می‌شود که باید آن را تایید کنید. در صورتی که این کار را انجام ندهید در آینده برای شما مشکل ایجاد خواهد شد.

هک شدن اکانت

اگر برخی از پست هایتان گم شده باشند ممکن است حساب شما هک شده باشد اما احتمال آن کم است. اگر متوجه مواردی مانند تغییر نام، تغییر در پست‌ها یا مشاهده افرادی در لیست فلورهایتان هستید که هرگز آن‌ها دنبال نکرده اید شدید، کاملا واضح است که هک شده اید. البته حذف یک پست به معنای هک نیست و باید موارد دیگر را نیز چک کنید.

اگر متوجه شدید اکانت شما هک شده است وارد تنظیمات بشوید و رمز عبور خود را تغییر بدهید سپس از تمامی دستگاه‌ها خارج شوید. روش دیگری که به امنیت پیج شما کمک می‌کند این است که از کد احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید.

بایگانی کردن پست به صورت اتفاقی

ممکن است پست‌تان به این دلیل ناپدید شده است که هنگامی که قصد داشتید پست دیگری را بایگانی نمایید اشتباها این پست بایگانی شده است. بنابراین ابتدا پست های بایگانی شده را چک نمایید.

حذف پست‌ها توسط ربات

اگر از ربات‌ها برای پیدا کردن کسانی که شما را آنفالو کرده‌اند یا لایک و کامنت گذاری خودکار پست های دیگران استفاده می‌کنید احتمال این که پست‌ها حذف شوند وجود دارد زیرا این Robotها توانایی این را دارند که حساب شما را کنترل کنند. بنابراین اگر به تازگی از رباتی استفاده کرده اید حذف Post شما نمی‌تواند بی ارتباط با آن باشد.

عدم نمایش پست در دستگاه شما

ممکن است مشکلی برای دستگاه شما پیش آمده باشد پس قبل از هرکاری با یک سیستم دیگر نیز امتحان کنید تا مطمئن شوید مشکل از تلفن شما نیست.

از کار افتادن سرورهای اینستاگرام

در صورت از کار افتادن سرورهای اینستاگرام احتمال حذف Post ها وجود دارد. Instagram زمانی که بخواهد روی برنامه خود کار کند سرورها از کار می‌افتند و باعث به وجود آمدن انواع مشکلات در این پلتفرم می‌شود. اگر این اتفاق رخ دهد معمولا سایر افراد در مورد آن در سایر اپ های ارتباطی صحبت می‌کنند و شما می‌توانید از این مشکل آگاه شوید. راه دیگری که می‌توانید به این موضوع پی ببرید این است که عبارت Instagram Down را در یک موتور جست و جو تایپ کنید. اگر مسئله پیش آمده مرتبط با Server باشد باید منتظر بمانید تا تعمیر به پایان برسد.

اگر اینستاگرام پست را حذف کند چه باید کرد ؟

در اولین قدم بهتر است 24 ساعت منتظر بمانید. گاهی اوقات ممکن است یک مشکل فنی به وجود آمده باشد. اگر پس از 24 ساعت Post تان برنگشت احتمالا برای همیشه حذف شده است. در ادامه به بیان راهکارهایی می‌پردازیم که با رعایت آن ها احتمال حذف پست شما کم می‌شود.

منتظر بمانید تا عکس‌هایتان برگردند

اگر خودتان پستتان را حذف نکرده اید و هیچ کدام از قوانین اینستاگرام را نیز نقض نکرده اید به اینستاگرام مشکلتان را گزارش دهید و چند روز صبر کنید تا در صورت تائید ، محتوای شما برگردد.

استفاده از ربات ها را متوقف کنید

استفاده ربات‌های آنفالو یاب یا اتوماسیون ها برای لایک و کامنت خودکار محتوای دیگران دیر یا زود برای پیج شما مشکل ساز خوهد شد. پس در اولین فرصت این Robotها را حذف نمایید زیرا استفاده از آن ها با خط مشی این پلتفرم هم سازگاری ندارد.

تصویر را دوباره آپلود کنید

اگر پست شما ناپدید شد و دیگر بازنگشت، بهترین کار این است که دوباره آن را بارگذاری کنید. بسیاری از کاربران گزارش داده اند که پس از آپلود مجدد عکس دیگر اتفاقی برای Post شان نیفتاده است. اگر چه ممکن است به اندازه اولین باری که پست را بارگذاری کرده اید لایک دریافت نکنید.

اینستاگرامتان را به روز رسانی کنید

از آنجایی که علت حذف پست اینستاگرام ممکن است به علت وجود باگ در این پلتفرم باشد، بهترین کار آپدیت Instagram است. معمولا علت اصلی این بروزرسانی‌ها رفع bug است و در صورتی که مشکل حذف پست از این خطا باشد قاعدتا در به روزرسانی بر طرف خواهد شد.

خارج شدن از برنامه و ورود مجدد

از اکانت خارج شوید و مجددا Login شوید. این کار باعث می‌شود برنامه از چند وظیفگی خارج شود و باگ پیش آمده مرتفع شود.

کش اینستاگرام را پاک کنید

فایل‌های کش موجود در دایرکتوری اینستاگرام را پاک کنید. فایل‌های کش اطلاعات موقتی هستند که در Directory اینستاگرام ذخیره می‌شوند تا در هنگام انجام مجدد آن عمل سریع تر بارگیری شود.

سخن پایانی

حذف پست از اینستاگرام می‌تواند برای کسب و کار شما یک معضل بزرگ باشد. این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد و تمامی زحمات شما را از بین ببرد. در این مطلب به راهکارهایی اشاره کردیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از این مسئله جلوگیری کنید. و در آخر اگر به مشکلی برخوردید و یا برای مدیریت پیج اینستاگرام خود نیاز به کمک داشتید میتوانید روی کمک کارشناسان تیم آی وحید حساب کنید.