🔥 این پادکست را اول گوش کنید و بعد مطالب پایین و بخونید …

خلاصه روش های افزودن اینستاگرام به نتایج جستجوی گوگل

  1. نمایه پیج روی «عمومی» تنظیم شود.

  2. بیو اینستاگرام را کامل وارد نمایید.

  3. از پلتفرم‌های مختلف به اینستاگرام لینک دهید.

  4. قرار دادن اکانت اینستاگرام در Profile Schema سایت.

  5. استفاده از هشتگ در کپشن.

  6. از وبسایت خود به پیج اینستاگرام لینک دهید.

  7. استفاده از متن جایگزین Alt Text.

  8. به کار بردن کلمات کلیدی در نام اکانت اینستاگرامتان.

  9. لینک دهی مستقیم به پست های اینستاگرام از سایت.

بدون حرف اضافه ایی موارد را به شما اعلام میکنیم اما قبل از آن مجدد با این روش بررسی کنید آیا پیج در گوگل نمایش داده می شود یا نه که با وجود اینکه در این مقاله هستید حتما نمایش داده نشده . برای بررسی، فقط google.com را باز‌ کنید و “site:https://www.instagram.com/my-page” را در نوار جستجو تایپ کنید. لینک را بدون “” وارد کنید و به جای my-page، آدرس صفحه خود را وارد نمایید. در‌صورتی که پیج شما ایندکس شده باشد، به نمایش در خواهد آمد.

site:https://www.instagram.com/ivahidcompany

اگر پیچ شما ایندکس نشده است، ترفند‌های زیر را برای افزودن پیج اینستاگرام به گوگل به‌کار ببندید.

1. مطمئن شوید که نمایه پیج روی «عمومی» تنظیم شده است.

اولین راه‌حل برای این‌که حساب اینستاگرام خود را در گوگل نمایان کنید، عمومی‌کردن پروفایل اینستاگرام است. اگر اکانت شما عمومی یا پابلیک نباشد، هرگز در سرچ گوگل ظاهر نخواهد شد.

معنای عمومی بودن اکانت این است که شما اجازه می‌دهید هر کسی به صفحه شما دسترسی داشته باشد و از این مسئله خوشحال می‌شوید؛ این درحالی است که یک اکانت خصوصی به معنای عدم‌تمایل صاحب آن به شناخته‌شدن زیاد است. گوگل این را درک کرده و برای احترام به حریم خصوصی افراد، از ایندکس‌کردن محتوای صفحات خصوصی خودداری می‌نماید. 

2. بیشترین بهره را از بیو اینستاگرام خود ببرید.

بیو اینستاگرام تنها متن موجود در صفحه اصلی پیج شما است؛ بقیه فقط فیلم و تصویر است. بنابراین، اینجا جایی است که می‌توانید بیشتر بهینه‌سازی را انجام دهید.

در اصطلاح سئو، بیو اینستاگرام شبیه به «توضیحات متا» است. توضیحات متا همان نوشته‌هایی هستند که هنگام سرچ یک سایت در گوگل، زیر نام آن به نمایش درمی‌آیند. توضیحات متا در بخش خاص از سایت وارد می‌شوند و به عنوان توضیحی برای صفحه سرچ‌شده در گوگل به نمایش در می‌آیند. بیو اینستاگرام نیز دقیقا همین نقش را بر عهده دارد. پس آن را خالی نگذارید و به دقیق‌ترین شکل کامل کنید.

سعی کنید کلمات کلیدی را که در کسب‌وکار شما مطرح است، در بیو وارد کنید. به عنوان مثال، اگر یک هنرمند دیجیتال هستید، کلمات کلیدی مانند هنر، هنرمند، هنرمند دیجیتال و … را در بیو خود در نظر بگیرید.

از آنجایی که فقط 150 کاراکتر برای نوشتن بیو دارید، باید با دقت آن را بنویسید. برخلاف گوگل، اینستاگرام مشکلی یا کلمات تکراری و شبیه به هم ندارد، پس می‌توانید از کلمات مشابه استفاده کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که هشتگ‌ها نیز به عنوان کلمات کلیدی به حساب می‌آیند.

3. کپشن تصویر اینستاگرام مانند برچسب عنوان (title tag) است.

از نظر سئو، نام شما (نه نام کاربری که با @ به نمایش در‌می‌آید) و کپشن تصویر، تگ عنوان هستند. تگ عنوان یک تگ کد HTML است که به شما امکان می‌دهد به یک صفحه وب عنوان بدهید. این عنوان را می‌توان در نوار عنوان مرورگر و همچنین، در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) یافت. افزودن و بهینه‌سازی تگ‌های عنوان وب بسیار مهم است، زیرا آنها در رتبه بندی ارگانیک (SEO) نقش مهمی دارند.

بنابراین، برای افزودن پیج اینستاگرام به گوگل کلمه کلیدی اصلی خود را دقیقاً زیر نام نمایه خود وارد کنید.

راه دیگر برای افزودن پیج اینستاگرام به گوگل این است که کپشن را با مهم‌ترین اطلاعات شروع کنید تا وقتی کاربر آن را به عنوان تگ عنوان در گوگل می‌خواند، فورا جذب شود. از کلمات کلیدی در کپشن استفاده کنید، اما در این کار افراط نکنید تا گوگل آن را هرزنامه تشخیص ندهد.

4. استفاده از هشتگ در کپشن

بحث‌های زیادی در مورد این‌که هشتگ‌ها در اینستاگرام چقدر مفید هستند و این‌که چه تعداد هشتگ برای هر پست کافی است مطرح است. با توجه به این‌که پاسخ واضحی درباره این موضوع وجود ندارد، شما آن‌چه را که برای خودتان مناسب‌تر است، پیدا کنید.

اما جدا از کارکرد هشتگ‌ها در اینستاگرام، آنها برای افزودن پیج اینستاگرام به گوگل لازم هستند. بنابراین، از هشتگ‌های مرتبط با محتوا برای هر کپشن استفاده نمایید. این هشتگ‌ها به عنوان کلمات کلیدی محسوب شده و سبب می‌شوند، صفحه شما راحت‌تر در گوگل به نمایش دربیاید.

5. استفاده از متن جایگزین

استفاده از متن جایگزین یا همان alt text در اینستاگرام جدی گرفته نمی‌شود. با این حال، متن جایگزین احتمال افزودن پیج اینستاگرام به گوگل را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. برای نوشتن متن جایگزین، می‌توانید به سرعت با کلمات کلیدی، توضیحی درباره تصویر یا ویدیویی که پست می‌‌کنید ایجاد کنید. الگوریتم اینستاگرام، بقیه کارها را برای نمایش اکانت اینستاگرام شما در نتایج جستجوی گوگل انجام می‌دهد. در عکس زیر می‌توانید محل تنظیمات آلت تگ را در اینستاگرام مشاهده کنید.

6. پیوندهایی به پلتفرم‌های مختلف، زیر کپشن هر عکس اضافه کنید.

به دلایل مبهمی، پست‌هایی که بدون لینک هستند، نسبت به پست‌هایی که به پلتفرم‌های دیگر لینک می‌دهند، کمتر در نتایج گوگل ظاهر می‌شوند. پس اگر می‌خواهید با استفاده از هر پست، به‌طور موثری اینستاگرام خود را تبلیغ کنید، یک لینک مناسب زیر پست قرار دهید. برای مثال اگر کپشن پست شما، بخشی از مقاله‌ای است که در وبلاگ خاصی قرار دارد، پس از آوردن آن بخش از متن، به نوشتار اصلی لینک دهید. گوگل لینک آن پست خاص را ایندکس می‌کند و شانس نمایش آن در نتایج جستجو را افزایش می‌دهد.

7. تعداد فالوورها را افزایش دهید.

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، اینستاگرام عمدا موتورهای جستجویی مانند گوگل را از ایندکس‌کردن تصاویر باز می‌دارد. اما گفته می‌شود، به حساب‌هایی با تعداد فالوور بالا اجازه می‌دهد در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند.

بنابراین، برای افزودن پیج اینستاگرام به گوگل فالوورهای خود را تا حد ممکن افزایش دهید. برای این‌کار می‌توانید از تبلیغات مختص اینستاگرام یا لینک‌دهی در پلتفرم‌های گوناگون استفاده کنید. تا زمانی که تعداد فالوورهای شما کم است، احتمال نمایش داده‌شدن پیج شما در نتایج گوگل پایین است. تعداد فالوورهای هر پیج در حقیقت میزان اعتبار آن را مشخص می‌کنند و اعتبار همان چیزی است که گوگل برای افزودن پیج اینستاگرام به گوگل نیاز دارد.

8. از وبسایت خود به پیج اینستاگرام لینک دهید.

برای این‌که به گوگل کمک کنید تا صفحه اینستاگرام شما را به راحتی پیدا کرده و ایندکس کند، می‌توانید از وب‌سایت خود به پیج اینستاگرام لینک دهید. برای مثال پیوندی مانند «ما را در اینستاگرام پیدا کنید»، احتمالا سبب می‌شود که 2-3 هفته بعد، صفحه شما به سرچ گوگل اضافه گردد. سعی کنید از پلتفرم‌های مختلف به پیچ خود لینک دهید. ایجاد شبکه‌ای از لینک بین پلتفرم‌های مختلف، گوگل را قانع می‌کند که شما یک کسب و کار معتبر دارید و این کسب و کار را در صفحه جستجوی خود به نمایش در می‌آورد.

اگر از پلتفرم‌های دیگر استفاده نمی‌کنید، حتما این کار را شروع کنید. هر پلتفرمی به منزله یک صفحه رایگان برای تبلیغ صفحه اینستاگرام شما محسوب می‌شود. به جای خرید یک لینک و یا درخواست تعویض لینک، می‌توانید خودتان از پلتفرم‌های مختلف به پیچ اینستاگرام لینک دهید. این کار نه تنها از نظر گوگل تخلف محسوب نمی‌شود، بلکه به شما اعتبار داده و به افزودن پیج اینستاگرام به گوگل کمک می‌کند.

سخن آخر

افزودن پیج اینستاگرام به گوگل یکی از آرزوهای هر کسب و کاری است. برای این‌کار دستورالعمل خاصی وجود ندارد و مطالب ذکر‌شده بیشتر به شکل تجربی حاصل شده‌اند. ما در این مقاله روش‌هایی را که برای افزودن پیج اینستاگرام به گوگل مفید هستند ذکر کردیم. سعی کنید همه این ترفند‌ها را با هم پیاده کنید و برای دیدن نتایج صبر کنید.

به یاد داشته باشید که پیچ شما یک‌شبه در صدر نتایج گوگل ظاهر نخواهد شد و برای نیل به این هدف لازم است مدت‌های طولانی و به شکل مداوم ترفند‌های ذکر‌شده در این مقاله را برای همه پست‌های خود استفاده کنید. همچنین لازم است پس از افزودن پیج اینستاگرام به گوگل، این فرآیند را ادامه دهید تا گوگل را به شکل دائمی از ادامه فعالیت موثر و مفید خود مطمئن سازید. بدون یک فعالیت پایدار ممکن است پیچ شما پس از مدتی از صفحه گوگل حذف گردد.

پست اول : 10 مرداد 1401

اینستاگرام محیطی است که اغلب کسب و کارها از آن برای گسترش و افزایش فعالیت خود استفاده می کنند. این محیط مزایای زیادی داشته که هرکس می تواند از آن در جهت پیشرفت کار خود بهره ببرد. فعالیت محدود در Instagram کافی نبوده و شما باید این فعالیت را به سایر موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی نیز گسترش دهید. برای نمایش اینستاگرام در نتایج جستجو گوگل آی وحید به شما کمک می کند تا بتوانید اکانت اینستا خود را در موتورهای جستجو نیز به ثبت رسانده و ایندکس کنید. بنابراین با ما همراه شوید تا به شما آموزش دهیم که چگونه با Instagram خود بخشی از نتایج موتورهای جستجو را اشغال کنید ؟

نحوه ثبت اکانت اینستاگرام در گوگل

به طور معمول ایندکس کردن اکانت اینستاگرام در گوگل کار دشواری بوده و موانع زیادی در مسیر این کار وجود دارد. به همین دلیل بازاریابان نمی توانند به خوبی از ترافیک Instagram خود بهره ببرند و در راستای پیشرفت کار خود، روی آن حساب کنند. این اکانت ها معمولا در نتایج جست و جوی گوگل رتبه های کمی دارند و شما اگر می خواهید که از ترافیک گوگل برای ارتقای پیج خود استفاده کنید، لازم است تا اقداماتی را انجام دهید. مهم ترین کارهایی که باید برای ثبت اکانت اینستادر گوگل انجام دهید از قرار زیر هستند :

داشتن یک اکانت پابلیک

اولین گام برای نمایش اینستادر نتایج جستجو گوگل این است که حتما اکانتتان به صورت Public باشد. حساب های کاربری ساخته شده در این پلتفرم به صورت پیش فرض عمومی یا Public هستند. عمومی بودن یک حساب کاربری در Instagram به این معنی است که همه می توانند به پروفایل شما دسترسی داشته باشند و پست ها و محتواهای شما را ببینند. یک حساب تجاری که برای کسب و کار است، دقیقا باید این چنین باشد تا مخاطبان بیشتری به دست آورد. پس حتما در ابتدای امر از عمومی بودن حسابتان اطمینان حاصل کنید. این کار را می توانید از قسمت منوی Settings انجام دهید.

قرار دادن اکانت اینستاگرام در اسکیما سایت Profile Schema

مرحله دوم برای ثبت کردن اکانت اینستاگرام در نتایج جست وجوی گوگل این است که در سایت schema.org مشخص کنید که چه اکانت هایی به شما تعلق دارند. در آن سایت اکانت های شما که برای آن ها از knowledge graph استفاده کرده اید، نمایش داده می شوند. در این راستا می توانید از مشاوران آی وحید کمک گرفته تا به بهترین نحو ممکن این کار را برایتان انجام داده و باعث بهبود سئو اکانت اینستاگرامتان شوند. سپس باید به Google documentation مراجعه کنید و از این که اکانتتان در این قسمت وجود دارد اطمینان حاصل کنید.

اگر از پلاگین های سئو مثل یواست و … نیز استفاده میکنید در بخشی از تنظیمات آن می توانید کلیه شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام ، لینکدین را در آن ثبت کنید و پلاگین های سئو به صورت اتوماتیک کد لازم را به سایت شما طبق تصویر زیر اضافه میکنند .

به کار بردن کلمات کلیدی در نام اکانت اینستاگرامتان

یکی دیگر از موارد مهم برای نمایش اینستاگرام در نتایج جستجو گوگل استفاده از کلمه های کلیدی است. عنوان صفحه Instagram شما و همچنین قسمت Bio پیجتان اهمیت بسیار زیادی در نمایش گوگل دارند. پس شما باید از کلمات کلیدی که بازدید بسیار زیادی دارند، در این قسمت استفاده کنید. نام اکانت شما، هرچه که باشد در گوگل نیز به نمایش در می آید. پس حتما یک نام شکیل و متناسب با فعالیتتان انتخاب کنید. دقت کنید که به هیچ وجه در این زمینه دچار افراط نشوید. افراط در به کار بردن کلمات کلیدی برای قسمت بیو و عنوان اصلی، اصلا اقدام درستی نیست.

بهینه سازی بیو اینستاگرام به شکل صحیح

از دیگر اقداماتی که برای نمایش اینستاگرام در نتایج جستجو گوگل باید انجام دهید، بهینه سازی بیو پیجتان متناسب با موتورهای جستجو است. شما در بیو قدرت مانور زیادی ندارید؛ چراکه با محدودیت کلمه رو به رو هستید و نمی توانید بیشتر از 150 کاراکتر به کار ببرید.

اما مجاز هستید که از هشتگ ها و کلمات کلیدی مختلف برای این قسمت استفاده کنید. در صورتی که برای کسب وکار خود اکانت های دیگری نیز دارید، می توانید در قسمت بیو، اکانت های مورد نظرتان را نیز تگ کنید. به دلیل اینکه قسمت بیو در پیج اینستا به صورت کد HTML رندر می شود، ربات های جستجو می توانند به آن دسترسی پیدا کرده و آن را کراول کنند. پس می توان گفت بیو، به عنوان تنها متن در صفحه شما از نظر گوگل شناخته می شود؛ به همین دلیل بهینه سازی آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

هشتگ گذاری برای کپشن ها

کپشن شما می تواند شبیه به توضیحات متا در وب سایت عمل کند. به عبارت بهتر شما در کپشن پست هایتان نیز فرصت دارید تا بتوانید حیطه فعالیتتان را به کاربران نشان داده و به این ترتیب کار مفیدی را برای نمایش اینستاگرام در نتایج جستجو گوگل انجام دهید. این قسمت دقیقا مانند توضیحات ALT برای تصاویر موجود در وب سایت ها عمل می کند. در کپشن های خود نیز از کلمات کلیدی پربازدید و پرکاربرد استفاده کنید و چه بهتر که این کلمات را در ابتدای متن خود به کار ببرید.

زیرا موتورهای جستجو تنها تعداد محدودی از کاراکترهای کپشن را نشان می دهند. حتما در انتهای کپشن خود از هشتگ های متنوع و در حوزه فعالیت خودتان استفاده کنید. توجه داشته باشید استفاده بیش از حد از هشتگ ها در طول کپشن، اصلا کار اصولی و درستی نیست و باعث اسپم شدن آن میشود، پس این عناوین را برای انتهای متن خود نگه دارید.

لینک دهی مستقیم به پست های اینستاگرام

مرحله دیگر برای ثبت کردن پیج اینستاگرامتان در نتایج جست و جوی گوگل، لینک دهی مستقیم به پست های موجود در صفحه تان است. این مرحله را می توان مهم ترین اقدام در راستای بهینه سازی و افزایش سئو اینستاگرام معرفی کرد. به صورت کلی، کدهای Instagram اغلب به شکل جاوا اسکریپت هستند و اصلا در گوگل ایندکس نمی شوند.

به همین خاطر است که اغلب پست ها در این موتور جستجو نمایش داده نمی شوند. پس شما برای لینک دادن به پست های خود، باید به صورت مستقیم از خود این پلتفرم استفاده کنید. در این راستا کافی است بر روی گزینه سه نقطه موجود در سمت راست بالای تصویر کلیک کرده و در منوی بازشده، گزینه Copy Link را انتخاب کنید. سپس باید این لینک را در وب سایت یا وبلاگ خود در گوگل درج کنید. از این طریق، کاربران می توانند با یک کلیک ساده بر روی لینک، به صورت مستقیم به پست شما بروند.

مزایای نمایش اینستاگرام در نتایج جستجو گوگل

برای اینکه بتوانید از اکانت تجاری خود بهترین نتیجه را کسب کنید، باید فعالیت خود را در پلتفرم های دیگر گسترش دهید. شما به هیچ عنوان نباید به یک پلتفرم یا موتور جستجو محدود باشید. فعالیت با محدودیت، نتیجه محدودی نیز می دهد.

پس بهتر است که فعالیتتان را به صورت هم زمان، هم در Instagram و هم در موتور جست و جوی گوگل پیش ببرید. بدون شک می دانید که گوگل یکی از بزرگ ترین و پر بازدیدترین موتورهای جستجو است؛ پس شما باید بتوانید از این قابلیت گوگل، بهترین نتیجه را به نفع خود به دست آورید. نمایش اینستاگرام در نتایج جستجو گوگل باعث می شود که بازدیدکنندگان شما به میزان چشمگیری افزایش پیدا کنند. ساخت یک وب سایت و یک اکانت اینستا و فعالیت در هر دوی آن ها به صورت هم زمان، باعث رشد کسب و کار شما خواهد شد.

سخن پایانی : یک سایت داشته باشید ، در سایت پیج خود را ثبت کنید و این هماهنگی بین پیج و سایت را به گوگل نشان دهید . برای نهایی شدن ، در هر شبکه اجتماعی دیگری نیز فعال هستید با دیگر شبکه ها و سایت ست کنید .

نمایش صفحه اینستاگرام در نتایج جستجوی گوگل، یک منفعت بسیار بزرگ برای مالک آن محسوب می شود. در راستای ثبت هر صفحه از پلتفرم Instagram در موتور جست و جوی گوگل، باید اقدامات خاصی انجام شود که به صورت کامل در قسمت های قبلی به آن ها اشاره کردیم. در صورتی که این اقدامات نام برده را به صورت هم زمان و با هم پیش ببرید، تأثیر کارتان بیشتر خواهد شد. شرکت آی وحید که در زمینه طراحی سایت و افزایش سئو و همچنین بازاریابی دیجیتال فعالیت می کند، می تواند در این زمینه کمک های شایانی را به شما ارائه دهد.