اینستاگرام یکی از محبوب ترین پلتفرم هاست که کاربران بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارد. برای اینکه بتوانید از اینستا استفاده کنید، باید معنای تمام اصطلاحات این برنامه را بدانید. از رایج ترین اصطلاحات در Instagram که هر کسی در اولین ورود خود با آن مواجه می شود، می توان به فالوور و فالووینگ اشاره کرد. برخی از افراد به اشتباه این دو مفهوم را به جای یکدیگر به کار می برند. به همین دلیل در ادامه این مقاله از شرکت آی وحید به توضیح مفهوم این دو اصطلاح و همچنین بررسی تفاوت فالوور و فالووینگ می پردازیم تا به طور کامل با آن ها آشنا شوید.

فالوور به چه معناست؟

فالوور یا همان Follower در لغت به معنای دنبال کننده است. به اشخاصی که یک پیج اینستاگرام را دنبال یا اصطلاحا فالوو می کنند، فالوور می گویند. دنبال کننده های هر پیج می توانند تمام پست و استوری هایی را که صاحب آن پیج منتشر می کند، در صفحه هوم خود ببینند.

زمانی که شما به صفحه پروفایل کاربری خود وارد شوید، با سه عنوان Follower، Following و Post مواجه می شوید که برای هر کدام یک عدد نسبت داده شده است. عددی که در قسمت فالوور نوشته شده، تعداد فالوورها یا همان دنبال کننده های پیج شما را نشان می دهد.

فالووینگ به چه معناست؟

ترجمه تحت الفظی Following، دنبال شونده است. این اصطلاح برای زمانی کاربرد دارد که شما پیج یا فردی را در اینستاگرام دنبال کرده باشید. در این حالت پیج مورد نظر، به یکی از فالووینگ های شما تبدیل می شود. در این حالت زمانی که این پیج هر پست یا استوری را منتشر کند، شما آن ها را در صفحه هوم اینستاگرامتان خواهید دید. پس اگر می خواهید محتواهای یک پیج را همواره به راحتی در صفحه هوم اینستاگرام خود ببینید، باید آن را دنبال کنید تا به قسمت دنبال شونده ها اضافه شود.

تفاوت فالوور و فالووینگ

در قسمت قبلی به تعریف این دو اصطلاح بسیار کاربردی پرداختیم. حال نوبت به بررسی تفاوت های آن ها می رسد.

تفاوت مفهومی

برای اینکه بهتر متوجه تفاوت فالوور و فالووینگ شوید باید پیج خودتان را در نظر بگیرید. فالوورها یا همان دنبال کننده های پیج شما، در اصل همان مخاطبان اصلی پیجتان هستند که استوری و پست ها و به طورکلی محتواهای شما، به آن ها نمایش داده می شود. این افراد می توانند پست ها و استوری های شما را لایک کنند یا برای آن ها کامنت بگذارند.

فالووینگ ها در پیج شما همان پیج ها و صفحاتی هستند که شما آن ها را دنبال کرده اید. در واقع می توان گفت شما Follower این افراد محسوب می شوید و می توانید محتواهای پیج آن ها را ببینید، آن ها را لایک کرده یا برایشان کامنت بگذارید. Following های شما می توانند افراد نزدیک خانواده تان، خواننده ها، بازیگران، بلاگرها و … باشند که شما به محتوای پیج آن ها علاقه دارید.

تفاوت عملکردی

در صورتی که پیج شما پرایوت یا خصوصی باشد، افراد برای اینکه بتوانند شما را فالوو کنند در ابتدا باید درخواست بدهند و در صورتی که شما با درخواست آن ها موافقت کنید، این امکان را خواهند داشت که به محتوای صفحه شما دسترسی پیدا کنند. در مقابل اگر شما هم بخواهید یک صفحه را در قسمت Following خود داشته باشید، باید همین روند را طی کنید. اما بیشتر صفحات تجاری، عمومی هستند و نیازی به درخواست دادن ندارند.

تعداد

تفاوت فالوور و فالووینگ تنها به همین جا ختم نمی شود و می توان گفت که در تعداد هم با یکدیگر اختلاف دارند. اغلب افراد ترجیح می دهند که تعداد دنبال کنندگان آن ها بیشتر از دنبال شونده ها باشد. به صورت طبیعی بیشتر بودن تعداد Follower ها، نشان دهنده جذابیت بیشتر پیج، محتوا و همچنین اعتبار بیشتر آن است.

تعداد فالوورهای یک پیج هیچ گونه محدودیتی نداشته و حتی می تواند تا صدها میلیون نیز پیش برود؛ اما تعداد فالووینگ ها با محدودیت رو به رو است و نمی تواند از 7500 نفر تجاوز کند. در همین راستا برخی از پیج ها، اقدام به خرید Follower می کنند. شرکت آی وحید که یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه بازاریابی دیجیتال است و می تواند در زمینه افزایش فالوور و مدیریت پیج اینستاگرام، به شما کمک کند.

تفاوت در مزایا

علاوه بر این، در صورتی که فالوورهای یک پیج زیاد باشد افراد می توانند به درآمدزایی از طریق آن برسند و به وسیله تبلیغات، درآمد خود را ارتقا دهند. به عبارت بهتر اصلی ترین تفاوت فالوور و فالووینگ در همین است که بالا رفتن تعداد Following ها مزیت چندانی برای شما ندارد و فقط صفحه اصلی را پر از پست و استوری خواهد کرد. در حالی که بالا رفتن تعداد Follower ها می تواند بسیار مفید باشد.

برقراری ارتباط

یکی دیگر از مواردی که باعث ایجاد تفاوت فالوور و فالووینگ می شود، نحوه برقراری ارتباط با آن ها است. برای اینکه شما بتوانید به صورت نامحدود با یک پیج ارتباط داشته باشید، باید آن را در لیست دنبال شونده ها و دنبال کننده های خود بگذارید. به عبارت بهتر باید به صورت متقابل یکدیگر را فالوو کنید. همچنین در صورتی که پیج عمومی باشد و شما را دنبال نکند، باز هم محدودیتی برای برقراری ارتباط نیست. اما اگر شما یک صفحه را در فهرست فالووینگ خود نداشته باشید، آن پیج برای برقراری ارتباط با شما محدودیت دارد.

نوع اکانت

از دیگر مواردی که به تفاوت فالوور و فالووینگ منجر می شود می توان به نوع اکانت اشاره کرد. به طور معمول پیج های عمومی تعداد فالوور بیشتری دارند و فالووینگ آن ها کمتر است. اما این موضوع درباره همه صفحات صدق نمی کند. زیرا ممکن است یک پیج تازه تاسیس باشد و یک نفر صرفا به دلیل نداشتن اطلاع از امکانات اینستاگرام، آن را به صورت خصوصی درنیاورده باشد.

بهتر است بگوییم اکانت هایی که تعداد Follower آن ها از Following هایشان بیشتر است، مربوط به افراد مشهور هستند. همچنین پیجهای آموزشی و فروشگاهی هم این وضعیت را دارند. اما پیج های معمولی تعداد فالووینگ های بیشتری دارند. از سوی دیگر باید بدانید که برای تبدیل کردن یک فالووینگ به فالوور راهی وجود ندارد؛ مگر اینکه درخواست خود را به صورت مستقیم بیان کنید. اما راه های زیادی مانند تولید محتوای باکیفیت، برای افزایش فالوور وجود دارد. ما در شرکت آی وحید به شما کمک می کنیم تا بتوانید در مدت کوتاهی تعداد فالوورهای خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

قابلیت حذف کردن

نکته دیگری که باید درباره فالوور و فالووینگ اینستاگرام بدانید، نحوه حذف کردن آن ها از یک صفحه است. شما برای اینکه بتوانید Following خود را حذف کنید، باید به صفحه آن فرد یا موسسه مراجعه کرده و بر روی دکمه Unfollow فشار دهید. در این صورت این پیج دیگر در قسمت دنبال شوندگان شما مشاهده نمی شود. اما برای حذف کردن یک فالوور، باید به صفحه ای بروید که همه فالوورهای شما را نشان می دهد. در این صورت می توانید نام کاربری پیج مورد نظر خود را سرچ کرده و سپس با فشار دادن دکمه Remove او را از فهرست دنبال کنندگان خود خارج کنید.

سخن پایانی

در دنیای امروز، شبکه های اجتماعی جایگاه ویژه ای بین مردم پیدا کرده اند و میلیون ها نفر از آن ها استفاده کرده و به درآمدزایی رسیده اند. یکی از محبوب ترین شبکه ها، اینستاگرام است که کاربران بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارد. برای استفاده بهینه و بهتر از این برنامه، باید به طور کامل با اصطلاحات آن آشنایی داشته باشید. Follower و Following را می توان از کاربردی ترین اصطلاحات رایج در اینستاگرام دانست.

فالوور به پیج ها و افرادی گفته می شود که شما را دنبال می کنند و فالووینگ در اصل پیج هایی هستند که شما آن ها را دنبال می کنید. تفاوت فالوور و فالووینگ به صورت کامل در قسمت های قبلی ذکر شدند تا به اشتباه آن ها را به جای یکدیگر به کار نبرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ آی وحید می تواند به ارتقای فالوورهای پیج شما کمک کند تا از آن کسب درآمد کنید.