اگر مالک یک کسب و کار هستید و برای گسترش آن در شبکه Instagram فعالیت می کنید، حتما به دنبال راهی برای ورود به اکسپلور هستید. وارد شدن به Explore اینستاگرام می تواند ابعاد زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد و مسیر موفقیت را تا حد زیادی هموارتر و کوتاه تر کند. باید بدانید که برای نشان دادن پست ها در این قسمت، نیازمند رعایت اصول خاصی هستید و برای دستیابی به آن باید طبق مسیر مشخصی قدم بردارید. با رعایت این اصول می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن به آن راه یابید و کسب و کارتان را گسترش دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا یازده راز ورود به اکسپلور اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

در اکسپلور اینستاگرام چه خبر است؟

اولین سؤالی که برای شما پیش می آید قطعا این است که چرا وارد شدن به Explore در اینستاگرام تا این حد اهمیت دارد؟ مگر نمایش پست در آن جا چه مزیتی دارد؟

صفحه اکسپلور Instagram سرشار از عکس ها، ویدئوها، استوری‌ها و همچنین محصولات قابل خریدی است که متناسب با سلیقه هر کاربر و صفحاتی که دنبال می کند به او نمایش داده می شود. هیچ دو صفحه ای در این قسمت وجود ندارد که دقیقا مشابه هم باشند. Instagram Explore طبق الگوریتم خاصی، پست هایی که فالورها لایک کرده اند، پست هایی که اینگیجمنت بالایی دارند، محتواهایی که مرتب آن ها را دنبال می کنید، پیج‌هایی مشابه با پیج‌هایی که فالو کرده اید و … را به شما نشان می دهد. در واقع می توان گفت چیزی را نشان می دهد که می خواهید ببینید.

طبق آمار اعلام شده بیش از 50 درصد از کاربران اینستاگرام روزانه به Explore خود، سر می زنند که این یعنی بیشتر از 500 میلیون کاربر روزانه در حال گشت وگذار در این صفحه هستند. پس از همین جا می توان فهمید که ورود شما به این قسمت برابر با دیده شدن و موفقیت است. پس باید راه ورود به اکسپلور را بدانید تا بتوانید این جمعیت میلیونی را به مشتریان خود تبدیل کنید.

11 راز ورود به اکسپلور که باید بدانید!

درباره Explore و اهمیت وارد شدن به آن در قسمت قبلی به میزان کافی صحبت کردیم، حال باید بدانید که چگونه می توانید این کار را انجام دهید. متخصصان آی وحید در این قسمت 11 راه تضمینی برای ورود به اکسپلور اینستاگرام را به شما آموزش می دهند.

1- انتخاب بهترین ساعت برای انتشار پست

شما باید تمام تلاش خود را بکنید که در بهترین زمان ممکن در اینستاگرام پست بگذارید. زمان فعال بودن دنبال کنندگان را می توان بهترین زمان برای فعالیت دانست. برای این کار باید تحقیق کنید که مخاطب هایتان چه زمانی از شبانه روز بیشترین فعالیت را در اینستا دارند و دقیقا در همان زمان پست خود را منتشر کنید. بازدید ساعات اولیه پست برای ورود آن به صفحه Explore بسیار مهم است. اگر پست شما در ساعات اولیه انتشار، بازدید و لایک خوبی از کاربران دریافت کند، احتمال رفتن آن به اکسپلور بیشتر خواهد شد.

2- به اشتراک گذاری محتوای جذاب

تولید محتوا اصلا کار ساده ای نیست. شما باید بررسی کرده و متوجه شوید که دنبال کنندگان از چه موضوعاتی خوششان می آید. در انتشار پست ها علاوه بر زمان، محتوا و کاربرد آن ها نیز اهمیت دارد. محتوای پست باید جذاب، مفید، کاربردی و با مفهوم باشد. در پی انتشار چنین پستی در اینستاگرام، شاهد افزایش لایک آن خواهید بود و این یک رازورود به Explore است که می تواند تضمین کننده موفقیت شما باشد. ما در آی وحید می توانیم به شما در تولید محتوای جذاب برای پیج اینستاگرامتان کمک کنیم.

3- داشتن زمان بندی و تقویم محتوایی

زمان بندی و داشتن تقویم محتوایی به رشد و موفقیت در اینستاگرام کمک بسیاری خواهد کرد. با داشتن یک تقویم محتوای اصولی یک برنامه مشخص خواهید داشت و از چند روز قبل می‌دانید که چه محتوایی را در چه روزی و چه زمانی انتشار خواهید داد. با داشتن تقویم محتوایی، زمان کافی برای تهیه محتوا را خواهید داشت و می توانید پست های باکیفیت تری را در اینستا منتشر کنید

4- توجه کردن به نتایج آنالیز صفحه برای شناخت مخاطب

یکی از مزیت های اینستاگرام این است که آمارهایی را بر اساس بازدید و علاقه مندی کاربران ارائه می دهد. به آنالیز صفحه تان برای شناخت هرچه بیشتر مخاطب هایتان توجه ویژه ای داشته باشید. بررسی کنید و ببینید که مخاطبتان چه نوع محتواهایی را بیشتر می پسندد؟ ببینید لایک عکس های پیجتان بیشتر است یا ویدئوها؟ با آگاهی به علایق مخاطب، می توانید محتوایی تولید کنید که بیشتر مورد پسند آن ها باشد. پس یک روش ورود به اکسپلور اینستاگرام این است که رفتار مخاطب خود را به طور دائمی رصد کرده و درست در همان مسیری قدم بردارید که مطمئن هستید شما را دنبال خواهد کرد.

5- حفظ ارتباط دائمی با مخاطب از طریق استوری و کامنت ها

باید همواره به صورت مستمر در پیج Instagram خود به روش های مختلف فعالیت داشته باشید. فعالیت های مداوم باعث ایجاد صمیمیت بین شما و مخاطب شده و او را به سمت پیج جذب خواهد کرد. می توانید یک ارتباط دائمی از طریق استوری و یا کامنت پست ها، با مخاطبتان داشته باشید. حفظ این ارتباط در طولانی مدت باعث دیده شدن هرچه بیشتر پست ها در صفحه Explore خواهد شد.

6- پاسخگویی صحیح و درست به کامنت ها

در اکثر مواقع وقتی که مخاطبان و یا بازدیدکنندگان، زیر پست ها کامنت می گذارند، انتظار پاسخ از جانب شما را دارند. توجه داشته باشید که برای پاسخ دادن به کامنت ها نیز در زمان خاصی باید اقدام کنید. پاسخ به نظرات باید به درستی انجام شود، باید با رعایت نهایت ادب و احترام با مخاطبان خود تعامل کنید. پاسخ دادن به کامنت های منفی نیز باید با احترام باشد و مجاز به به کار بردن الفاظ ناشایست نخواهید بود. همواره سعی کنید که در کامنت ها از طریق بازاریابی دیدگاه یا کامنت مارکتینگ، مخاطب را به بازدید بیشتر از صفحه تان دعوت کنید تا با این کار بتوانید سریع تر به Explore وارد شوید.

7- افزایش تعامل کاربران با صفحه

تعامل با کاربر را می توان یک عامل بسیار مهم برای ورود به Explore دانست. با تغییر الگوریتم این شبکه اجتماعی کاربران می توانند بیشتر از قبل پست های موردعلاقه دوستان خود را ببینند. اگر اقداماتی انجام دهید که باعث افزایش تعامل کاربران با صفحه تان شود، به دنبال آن، صفحه شما به دوستان مخاطب هایتان نیز نمایش داده شده و آمار بازدید درصد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد. اگر تعامل با کاربران از طریق کامنت گذاری، ریپلای استوری، سیو کردن پست و … بیشتر شود، اعتبار شما نزد اینستاگرام بیشتر خواهد شد.

8- استفاده از فرمت های جدید برای به اشتراک گذاری مطالب مانند Reels

اینستاگرام همواره با آپدیت های جدیدش، قابلیت های جدیدی را برای کاربران خود رونمایی می کند. یکی از قابلیت های جدید Instagram قسمت Reels است. با انتشار محتوا با این فرمت می توانید آسان تر به اکسپلور وارد شوید. با انتشار ویدئوها در این فرمت و اطلاع رسانی از طریق استوری، تعامل با کاربران نیز بیشتر خواهد شد. به طورکلی از قابلیت های ویژه این پلتفرم غافل نشوید، به عنوان مثال می توانید از فالوورهای خود بخواهید که نوتیفیکیشن پست و استوری های شما را فعال کنند تا پست هایی که انتشار می دهید را در زمان طلایی ببینند.

9- انتشار IGTV به جای پست های چند صفحه ای

یکی دیگر از اقداماتی که برای ورود سریع تر به اکسپلور اینستاگرام می توانید انجام دهید، انتشار پست های بیش از یک دقیقه در قالب IGTV به جای پست های چند صفحه ای و ورقه ای است. معمولا محتواهایی که به صورت IGTV منتشر می شوند جذابیت بیشتری برای مخاطب خواهند داشت، چراکه او می تواند با کنترل خود هر قسمت از ویدئو را که می خواهد مشاهده کند.

10- استفاده اصولی از هشتگ ها

هشتگ ها به منظور نمایش پست های مرتبط تر با موضوع و کاربردی تر به کاربر استفاده می شوند. به همین خاطر شما مجاز نخواهید بود صرفا برای افزایش بازدید پیج خود بدون قاعده از هشتگ ها استفاده کنید. بهترین تعداد هشتگ برای یک پست 5 تا 9 عدد است و اگر بیش از حد استفاده شود ممکن است پیج شما از طریق اینستاگرام اسپم شناخته شود. بهتر است که هشتگ های هر پست را خصوصی سازی کنید و کاملا مرتبط با موضوع آن هشتگ بزنید؛ در این صورت احتمال بازدید هر پست شما بیشتر شده و در صورت جذابیت آن ممکن است کاربران آن هشتگ را نیز فالو کنند.

11- حذف کردن فالوورهای فیک و غیرفعال

وجود فالوورهای فیک و غیرفعال، اعتبار پیج را کاهش میدهد. زمانی که تعداد فالوورهای شما با میزان بازدید و لایک پست هایتان تناسب و همخوانی نداشته باشد، این تفکر برای مخاطب ایجاد می شود که حتما پیج از اعتبار کافی برخوردار نیست. همچنین خود برنامه اینستاگرام نیز در چنین حالتی صفحه را فاقد اعتبار خواهد دانست. پس برای این که بتوانید در اینستاگرام پیشرفت کنید و به صفحه اکسپلور وارد شوید، باید فالورهای فیک و غیرفعال را از صفحه خود حذف کنید.

جمع بندی

بازاریابی در اینستاگرام یکی از روش های پردرآمد و رایج محسوب می شود. برای اینکه شما بتوانید بهترین نتیجه را از این شبکه اجتماعی بگیرید، باید به صفحه Explore آن وارد شوید. این صفحه Instagram دنیای از عکس و ویدئو است که تا بی نهایت به کاربران نمایش داده می شوند. برای اینکه بتوانید سریع تر و راحت تر به این صفحه وارد شوید، باید اصول خاصی را در پیش بگیرید. در این مطلب، شرکت آی وحید 11 راز ورود به اکسپلور اینستاگرام را به شما معرفی می کند که به صورت تضمینی می توانند کسب و کار شما را رونق ببخشند.