چگالی کلمه کلیدی تعداد دفعات تکرار کلید واژه کانونی در یک متن نوشته شما نسبت به کل متن شما در آن نوشته میباشد . اگر شما برای یک وبلاگ مطلب مینویسید باید توجه کنید که چه کلمه کلیدی میخواهید انتخاب کنید . در افزونه سئو Yoast به کلمه کلیدی ، کلید واژه کانونی گفته میشود . اگر شما متنی دارید که 100 کلمه است و 5 بار کلید واژه کانونی در آن یافت شده است ، چگالی کلمه کلیدی 5% میباشد . ما در این مقاله آموزشی سعی میکنیم درمورد میزان مناسب چگالی و مواردی که ممکن است مورد نیاز شما باشد صحبت خواهیم کرد . پس با بلاگ آی وحید همراه باشید .

چگالی کلمه کلیدی در سئو – آنچه باید بدانید

در افزونه Yoast که میتوان گفت بهترین افزونه سئو نیز است میزان مناسب چگالی کلمه کلیدی چیزی در حدود 0.5 تا 2.5 درصد میباشد . تیم Yoast در حال انجام کارهایی هستند که بتوان به وسیله آنها بر اساس طول متغیر متن بهترین نتیجه را به کاربر نمایش داد . اگر مقدار چگالی از حد مجاز بیشتر شود متن به عنوان اسپم شناخته میشود ، میتوان چگالی 5 % را مثال زد که در این گونه موارد میشود گفت مطلب بیشتر برای موتور جستجوها نوشته شده تا بازدیدکننده های انسانی !

چندین کلمه کلیدی

بعضی اوقات در متن های طولانی شما نیاز پیدا میکنید که بیش از یک کلمه کلیدی برای مطلب خود در نظر بگیرید . در این گونه موارد بیشترین دردسر در انتخاب کلمات کلیدی و گروهی از آنهاست که به هم شبیه هستند به عنوان مثال میتوان از موارد زیر نام برد :

  • “SEO” و “search engine optimization”
  • “Review” و “Testimonial”

زمانی که در مورد چگالی صحبت میکنیم ، Seo و Search engine optimization دقیقا همان معانی را پیدا میکنند . بنابر این شما باید در مطالب خود حتما به چگالی کلمه کلیدی توجه کنید . شما در نسخه رایگان yoast تنها فقط یک کلمه کلیدی رو میتونید اضافه کنید اما در نسخه حرفه ای و تجاری افزونه امکان اضافه کردن تا 5 عدد وجود دارد .

امیدوارم که شما در کلمه کلیدی خود توجه کنید و تعداد آن را بیش از حد مجاز گفته شده تکرار نکنید زیرا ممکن است به عنوان اسپم شناخته شوید . در صورتی که میخواهید حرفه ای تر از سایت خود جواب بگیرید میتوانید از نسخه حرفه ای yoast استفاده کنید . بعضی از کاربران میگویند چرا بحث افزونه سئو که میشود همیشه از yoast نام میبری ؟ باید به عرض آن دوستان برسانم که همیشه هدف ما معرفی بهترین هاست و همانگونه که در بین سیستم های مدیریت محتوا بهترین و محبوب ترین سیستم وردپرس میباشد ، برای افزونه سئو نیز بهترین آنها Yoast میباشد . امیدوارم که از این مطلب استفاده کافی برده باشید و خوشحال میشویم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید .