امروز میخواهیم 8 دلیل تنفر مردم از بلاگ و وبسایت سازها را برای شما بازگو کنیم . مطلب امروز در مورد بلاگ ها و همچنین سازنده های وبسایت (مانند چیزی که به صورت پیشفرض در سی پنل وجود دارد) است . برای ابتدای کار شما ممکن است از این دو مورد استفاده کنید اما اگر کمی به صورت حرفه ای تر بخواهید فعالیت کنید با خواندن توضیحات داده شده با بنده موافق خواهید بود . البته هر کس نظر خاص خودش را دارد و باز هم پس از توضیحات داده شده نظر شما تغییری نکند که آن هم بسته به نظر شما ممکن است متفاوت باشد . خب حالا بگذارید به سراغ دلایل موجود برویم :

کدهای غیر اصولی

1- آنها کدهای غیر اصولی را ترویج میدهند

بیشترین دلیل استفاده از وبسایت ساز ها بخاطر عدم آگاهی افراد با بحث کد نویسی سایت میباشند . این وبسایت ساز ها کد آماده در اختیار شما قرار میدهند و میگویند فقط کافیست بکشید و رها کنید و این گونه سایت شما آماده خواهد شد ! متاسفانه این مورد به گونه ای نیست که اکنون وبسایت ها از آن استفاده میکنند . کدهای ساخته شده این شکلی تنها چندین div درون یکدیگر با نام هایی است که به صورت ماشینی و سیستمی ایجاد شده و ممکن است کاربر پسند نباشد .

کند بودن سایت

2- آنها کند هستند !

ممکن است در ابتدای استفاده از این وبسایت ها لذت ببرید و خوشحال باشید که سایتی برای خودتان آماده کرده اید ، اما اگر کمی دقت کنید و سایت خود را با سایر سایت های مشابه بررسی کنید متوجه مهم ترین ایراد کار خود خواهید شد ، که متاسفانه آن سرعت پایین سایت شما خواهد بود . دلیل این کار میتواند موارد مختلفی باشد :

اول از همه ممکن است برخی از این وبسایت ساز ها کدهای زیادی را در صفحات شما ذخیره کرده باشند و آنها را به سمت مرورگر شما بفرستند . اگر مرورگر بخواهد همه کدها را اجرا کند به مشکل برخورد کرده و باعث دیرتر باز شدن سایت شما خواهد شد .

مورد بعدی بحث فضای نگهداری کدهای شما میباشد . اکثر وبسایت ساز ها فضای ذخیره سازی یا به اصطلاح هاست خودشان را برای نگهداری اطلاعات شما پیشنهاد میدهند و این هاست ها هم ممکن است کند باشد .

سیستم مدیریت محتوا

3- آنها سیستم مدیریت محتوای محدود دارند

این مورد کمی مربوط به بلاگ ها هم میشود . شما در سیستم مدیریت محتوای سایتی که خودتان مدیریت کامل آن را به عهده دارید دسترسی های بیشتری نسبت به بلاگ و وبسایت سازهای محدود خواهید داشت . مثلا در بلاگ شما تنها میتوانید دسته بندی ایجاد کرده ، مطالب بلاگ را تغییر دهید و نظرات را مدیریت کنید . شما امکان افزودن افزونه ، طراحی قالب به صورت اختصاصی با استفاده از تمامی منابع سایت را نخواهید داشت و نهایتا یک قالب معمولی با چیزهای محدودی که از سمت بلاگ یا وبسایت ساز در اختیار شما قرار گرفته را میتوانید ایجاد کنید .

مشکل وبلاگ ها

4- آنها محتوای شما را نزد خود نگه میدارند !

در بلاگ شما امکان مدیریت و میزبانی محتوای خود را نخواهید داشت . در صورتی که سرور و سایت بلاگ از کار بیوفتد شما هیچ دسترسی به بکآپ های نوشته ها و محتوای چندرسانه ای خود نخواهید داشت . این یعنی از دست رفتن زحمات چند ساله شما . مانند اتفاقی که برای سرویس بلاگ دهی بلاگفا افتاد و چند سال گذشته سرور آنها دچار مشکل و بسیاری از بلاگ ها با از دست رفتن مطالب خود مواجه شدند .

تبلیغات وبلاگ دهی

5- تبلیغات مزاحم !

تبلیغات بحثی است که میتوان به جرات گفت در 90 درصد بلاگ ها وجود دارد و برای حذف آن کاری از شما نیز ساخته نیست . سایت هایی که امکان ایجاد ساخت بلاگ به شما میدهند اکثرا با استفاده از نمایش تبلیغات در وبلاگ شما قصد درآمدزایی از کاربران زیرمجموعه خود را دارند . خدا میداند چقدر هزینه از این حجم عظیم نمایش تبلیغات به دست می آید !

مشکل سایت ساز

6- نیاز به گوگل آنالایتیک

اکثر بلاگ ها امکان اضافه کردن گوگل آنالایتیک را ندارند . گوگل آنالایتیک ابزاری است که به شما امکان آنالیز دقیق از میزان ورودی ها ، بانس ریت ، میزان حضور کاربر در سایت شما و … میدهند . اگر شما برای سایت خودتان از گوگل آنالایتیک استفاده نکنید به طور حتم میزان آمار دقیقی از بازدید سایت خود نخواهید داشت . برخی بلاگ ها این امکان را به شما میدهند و میتوانید با استفاده از کد جاوا اسکریپت در معمول ترین حالت این کار را انجام دهید اما برخی دیگر اجازه این کار را نیز به شما نخواهند داد .

مشکل وبلاگ داشتن

7- نام دامنه های طولانی !

امکان دیگری که به شما داده میشود استفاده از سابدامنه به جای خرید دامنه میباشد . همین کار باعث کاهش هزینه شما تا حدودی خواهد شد اما متاسفانه بعضی از این سابدامنه ها آنقدر طولانی هستند که از استفاده از آنها پشیمان خواهید شد . آدرس طولانی باعث خواهد شد درصد زیادی از بازدیدکنندگان به سایت شما برای بار دوم مراجعه نکنند زیرا آدرس سایت شما در ذهن آنها نماند . برخی ممکن است بگویند استفاده از بوکمارک و … میتواند این بازدید را برگرداند اما عقیده ما این است که با استفاده از بوکمارک نیز بسیاری از بازدیدکنندگان برای بار دوم به سایتتان سرنخواهند زد !

وبلاگ دهی و سایت ساز

8- محدودیت خلاقیت در طراحی قالب

به این فکر کنید که سیستمی در اختیار شماست که شما را محدود کرده و بخش عمده ای از امکانات آن را نمیتوانید استفاده کنید . با این شرایط و وضعیت دست شما هم برای طراحی قالب نیز بسته است . اما سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس را در نظر بگیرید که با استفاده از یک فایل functions.php شما به راحتی میتوانید امکانات متنوعی به قالب و سایت خود اضافه کنید . خود این مورد یک مزیت بزرگ برای صاحب سایت به شمار میرود .

نتیجه گیری

در این مطلب ما 8 دلیل تنفر مردم از بلاگ و وبسایت سازها را مطرح کردیم و کمی درباره هر مورد توضیح خدمت شما عرض کردیم . امکان تصمیم گیری با خواننده مطلب است که کدام نوع را انتخاب کند . شما میتوانید به سمت بلاگ ها و یا وبسایت سازهای با محدودیت بالا بروید و یا اینکه از یک سیستم مدیریت محتوای مناسب استفاده کنید .