با سلام خدمت دوستان عزیز امروز مطلب آموزشی در بخش سئو برای شما عزیزان داریم که عنوان مطلب کدام صفحات باید follow و کدام یک باید nofollow شوند ، میباشد . همانطور که میدانید این یکی از بحث هایی است که در سئو شما مطرح شده و بسیار کاربردی است پس حتما از این مطلب استفاده کافی رو ببرید .

کدام صفحات باید follow و کدام یک باید nofollow شوند ؟ – سئو

بعضی از صفحات به منظور خاصی آماده شده اند . هدف آنها بودن در رنکینگ موتورهای جستجو نمیباشد . به همین دلیل نیازی بر بودن آنها در موتور جستجو و دسترسی از طریق موتور جستجوگر به آنها وجود ندارد . به صورت معمول شما در صفحات و لینک ها با عبارت follow و nofollow آشنایی دارید . follow به این معنی است که موتور جستجو میتواند دسترسی به صفحه و لینک داشته باشد و آن را دنبال کند و در طرف دیگر قضیه nofollow برعکس آن است .

به صورت کوتاه اگر بخواهیم برای شما توضیح دهیم در کد نویسی صفحات عبارتی تحت عنوان زیر مشاهده خواهید کرد :

<meta name="robots" content="[VALUE1,VALUE2]">

مقدار value1 و value2 در پیشفرض به صورت index و follow تعریف شده است . به این معنی که صفحه میتواند در موتور های جستجو ایندکس شده و لینک های آن توسط موتور جستجو دنبال شود .

اگر مقادیر نامبرده noindex و nofollow باشد یعنی موتورهای جستجو این اجازه را ندارند که صفحه را ایندکس کنند و لینک ها توسط خزنده های موتور جستجو دنبال نخواهد شد .

صفحاتی که ممکن است شما نخواهید ایندکس شود 

  • صفحه آرشیو نویسنده در سایت هایی با یک نویسنده 

اگر سایت شما یک نویسنده دارد مطمئنا صفحه بلاگ شما با صفحه آرشیو نویسنده شما یکی خواهد شد .

  • نوع نوشته سفارشی

بعضی اوقات یک طراح یا افزونه یک نوع نوشته سفارشی برای سایت شما فعال میکند که شما ممکن است نخواهید آن را ایندکس کنید .

  • صفحه تشکر

هدف صفحه تشکر چیزی جز تشکر کردن از بازدیدکنندگان سایت شما ندارد پس نیازی ندارد که ایندکس شود .

  • صفحات مدیریت و ورود

نیازی نیست و کلا جالب نیست که صفحات مدیریت توسط موتور جستجو ایندکس شود . این مسئله همچنین برای صفحه ورود نیز صدق میکند .

  • نتایج جستجوی داخلی

این صفحات نیز مانند موتورهای جستجو و گوگل میخواهند کاربر و بازدیدکننده رو به نتیجه برسونند پس باز هم نیاز نیست ایندکس شوند ، اما لینک های موجود در آن میتواند دنبال شود . پس بهتر است به صورت زیر تعریف شود :

<meta name="robots" content="noindex, follow">

امیدواریم که از این مطلب کدام صفحات باید follow و کدام یک باید nofollow شوند ، استفاده کافی و لازم رو برده باشید .