سلام خدمت کاربران عزیز . امروز قسمت دوم “چرا نباید از قالب و افزونه نال استفاده کرد” رو براتون آماده کردیم . در قسمت اول 4 دلیل از دلایلی که میگفت نباید از قالب و افزونه نال استفاده کرد رو براتون عنوان کردیم . الان میخواهیم به ادامه اون مطالب بپردازیم . امیدوارم که با خوندن این مطلب حداقل کمی حالتون بهتر بشه . 🙂

چرا نباید از قالب و افزونه نال استفاده کرد ؟ – قسمت دوم

در قسمت اول از این مطلب ما به بیان دلایلی از جمله مضر بودن برای سئو ، مشکلات قانونی ، حریم خصوصی و امنیت رو براتون گفتیم . در این قسمت میریم سراغ سایر مشکلات .

 

5- عدم دسترسی برای بروز رسانی

وقتی شما از یک قالب یا افزونه نال شده استفاده میکنید عملا این امکان رو برای خودتون حذف میکنید که بتونید از بروز رسانی های بعدی قالب یا افزونه استفاده کنید . همینطور که میدونید هر 40 تا 45 روز یکبار وردپرس نسخه جدید از سیستم مدیریت محتوای خودش رو منتشر میکنه . ممکنه قالب یا افزونه هاتون هم دارای یک سری باگ های امنیتی باشه که امکان دسترسی هکر ها به سایتتون رو فراهم کنه اما شما با استفاده از نسخه نال شده آن عملا نمیتونید بروز رسانی رو بعدا انجام بدید . در نتیجه سایت شما به مشکل برمیخوره !

 

6- پشتیبانی و مستندات

چرا نباید از قالب و افزونه نال استفاده کرد ؟ - قسمت دوم
چرا نباید از قالب و افزونه نال استفاده کرد ؟ – قسمت دوم

یکی از امکانات خوب افزونه ها و قالب ها این هست که دارای پشتیبانی و مستندات خاص خودشون هستند که ما در اینجا بیشتر پشتیبانی منظورمون هست . ممکنه نیاز به تنظیمات خاصی باشید و یا اینکه تداخلی در سایتتون به وجود آمده باشه . وقتی شما به سمت قالب و افزونه نال شده میرید باید قید پشتیبانی و کمک های سازنده اون محصول رو هم بزنید و این خودش یه مشکل خیلی بزرگ برای شما به حساب میاد .

 

7- عدم دسترسی به ویژگی های جدید

همونطور که قبلا خدمتتون عرض کردیم برای هر قالب و افزونه نسخه های بروز رسانی ارائه میشه و در هر نسخه جدید ممکنه یک امکان و یا ویژگی ارائه شده باشه . اگر شما یک محصول دزدی شده یا نال شده استفاده کنید دیگه قادر نخواهید بود ویژگی ها و امکانات جدید اون رو به همراه داشته باشید .

 

8. استفاده غیر اخلاقی مانع نوآوری می شود

فکر کنید شما یک محصول آماده کردید و برای فروش گذاشتید . ظرف مدت یک هفته همون محصول رو به صورت رایگان در سایت های دیگه مشاهده میکنید . خودتون چه حسی بهتون دست میده ؟ آیا دوباره تلاشی برای ایجاد و منتشر کردن محصول جدید میکنید ؟ خب مسلمه که خیر

پس اگر استفاده از محصولات نال شده زیاد بشه ، هیچ توسعه دهنده و برنامه نویسی هم دیگه به فکر این نخواهد افتاد که یک محصول جدید آماده ، منتشر و روانه بازار کنه .

 

9. فراوانی جایگزین های رایگان

 

چه دلیلی داره وقتی جایگزین رایگان یک افزونه پولی در مخزن وردپرس وجود داره به سمت استفاده از نسخه نال شده اون بریم . شما میتونید از نسخه های رایگان و افزونه هایی که قابلیت بالایی دارند استفاده کنید . قالبی دیدین که پولی هست ؟ خب برید از نسخه رایگان استفاده کنید . قالب های زیادی از وردپرس هستند که رایگان هستند . ایمنی و امنیت خیلی مهمتر از ظاهر سایت هست . درسته کاربرتون چشمش به ظاهر و خوشکلی سایتتونه اما اگه کمی از ایده آل خودتون قاصله داشته باشه ولی امنیتش تضمین شده باشه حداقل دیگه سایتتون بعد از مدتی نابود نمیشه !

 

امیدوارم که از این مطلب هم استفاده کرده باشید . خیلی تشکر میکنم ازتون که توی این مدت همراهمون بودید .