با سلام خدمت شما دوستان گرامی . امروز مطلبی تحت عنوان ” چرا نباید از قالب ها و افزونه های نال شده استفاده کرد ” رو براتون استفاده کردیم که ممکنه سئوال خیلی از شما کاربران گرامی باشد . قالب ها و افزونه های نال شده در کل برای استفاده کاربران زیاد جالب نیست و البته خودتون هم میدونید . به یه سری دلایل خاص . حالا درسته ما توی ایران قانون کپی رایت نداریم و ممکنه بگید همین ویندوزی که استفاده میشه کرکی هست اما خب سایت یک چیزی دیگه هست . به اصطلاح اعتبار شما با سایتتونه .

چرا نباید از قالب ها و افزونه های نال شده استفاده کرد

در این مورد صحبت ما چندین دلیل وجود داره که سعی میشه در دو قسمت به اونها اشاره کنیم .

 

1- امنیت

 

دیگه نیاز به گفتن نیست که قالب یا افزونه ای که نال شده از لحاظ امنیتی دچار افت میشه و ممکنه حفره های امنیتی داخلش پیدا بشه . این حفره های امنیتی به هکرها این اجازه رو خواهد داد که با استفاده از همون افزونه نال شده به سایت شما نفوذ کنند . همچنین شمایی که دارید از افزونه نال شده استفاده میکنید اگر فایل های اون کد شده باشه به هیچ وجه نمیتوانید بفهمید که آیا کد مخربی در آن وجود دارد یا خیر .

 

2- حریم خصوصی

چرا نباید از قالب ها و افزونه های نال شده استفاده کرد - قسمت اول
چرا نباید از قالب ها و افزونه های نال شده استفاده کرد – قسمت اول

شما از یک قالب نال شده استفاده میکنید تا هزینه کمتری برای سایت خود پرداخت کنید اما از آن طرف کل اطلاعات خود را در اختیار به اصطلاح فرد خیرخواهی قرار میدهید که یک قالب نال شده برای استفاده کاربرانش در اینترنت آپلود کرده اما به دور از چشم همگان کد مخرب خود را قرار داده تا پس از نصب قالب یا افزونه به راحتی همه اطلاعات استفاده کنندگان برای وی ارسال گردد .

 

3- سئوی بد

 

چرا نباید از قالب ها و افزونه های نال شده استفاده کرد - قسمت اول
چرا نباید از قالب ها و افزونه های نال شده استفاده کرد – قسمت اول

قالب های به سرقت رفته اصلا مناسب سئو نیستند ! قالب ها و افزونه های نال شده میتوانند لینک های اسپم از طرف سایت شما ارسال کنند و به کلی به لینک های سایت شما در موتور های جستجو ضربه بزنند . شما چندین ماه از وقت خود را صرف سئو وب سایت خود کرده اید اما متاسفانه با یک اشتباه و استفاده نادرست از قالب ها و افزونه های نال شده به سایت خود لطمه میزنید و باز باید چندین ماه صرف حل مشکلات به وجود آمده کنید .

 

4- مشکلات قانونی

خیلی از افزونه ها و قالب ها کدباز هستند اما برخی از آنها نیز دارای لایسنس و فایل مجوز میباشند . این بدین معنی است که قسمتی یا کل کدها به وسیله قانون کپی رایت حمایت میشه ( البته برای ما ایرانی ها کپی رایت چیز چندان تعریف شده ای نیست ! ) . ولی خب شما با استفاده از سیستم های نال شده دچار مشکل خواهید شد . در سرور ها به آن مشکلات ابیوزی (Abuse) گفته میشود .

قسمت اول از مطلب “چرا نباید از قالب ها و افزونه های نال شده استفاده کرد ” رو خدمتتون گفتیم . ان شاء الله با ما فردا همراه باشید تا قسمت دوم رو نیز براتون بگیم .