با سلام خدمت شما ، امروز قسمت دوم مطلب مجنتو یا ووکامرس را برای شما دوستان عزیز آماده کرده ایم . ما در این مطلب میخواهیم همانند دو قسمت قبلی به توضیحاتی در مورد سیستم فروشگاهی بپردازیم البته در این قسمت در مورد ووکامرس صحبت میکنیم . در قسمت قبلی مجنتو یا ووکامرس ما در مورد مجنتو صحبت کردیم و به بیان مزایا و معایب آن پرداختیم .

مجنتو یا ووکامرس ؟ بحث تخصصی در مورد دو سیستم

بررسی کلی ووکامرس

ووکامرس یک ابزار و افزونه کاربردی است که سایت وردپرسی شما را به فروشگاهی با قابلیت فروش محصولات تبدیل میکند . این افزونه ریگان بوده و معروف ترین افزونه فروشگاهی به حساب می آید .

شما میتوانید در ووکامرس همه نوع محصولی بفروشید ، اجناس فیزیکی ، فایل دانلودی و … که البته این مورد در مجنتو نیز یافت میشود .

شما میتوانید با استفاده از قالب های متنوع سایت خود را زیبا کنید . همچنین ووکامرس دارای حجم وسیعی از افزونه های زیر مجموعه رایگان و تجاری میباشد .

مجنتو یا ووکامرس ؟ بحث تخصصی در مورد دو سیستم
مجنتو یا ووکامرس ؟ بحث تخصصی در مورد دو سیستم

مزایای ووکامرس

  • ووکامرس یک ابزار داخلی هماهنگ شده درون وردپرس میباشد . این یعنی یک انتخاب عالی برای کسانی که از وردپرس استفاده میکنند میتوانند یک فروشگاه در کنار سایت خود داشته باشند .
  • این فروشگاه قابلیت توسعه دارد . یعنی هر چیزی که میخواهید میتوانید به آن اضافه کنید .
  • شما امکان کنترل تمامی محتواهای سایتتان را دارید .
  • ووکامرس سئو خیلی قوی دارد که این مسئله به لطف سیستم مدیریت محتوای وردپرس میباشد .
  • تعداد محصولات و دسته ها نامحدود است ( البته دیده شده در تعداد بالای محصولات بعدا سایت به مشکل برخورد میکنه!)
  • استفاده کننده زیادی از این سیستم وجود داره . پس هر جا به مشکل برخوردید میتونید به راحتی پاسخ سئوال خود رو پیدا کنید .

معایب ووکامرس

  • برخلاف ووکامرس که رایگان هست افزونه های زیادی هست که تجاری هست و مبلغ زیادی باید برای آن پرداخت شود .
  • ووکامرس رو هیچ هاستینگی به صورت کامل پیشنهاد و پشتیبانی نمیکنه ، البته منظور از پشتیبانی این که امنیتش رو تامین کنه و بخاطر همین باید مراقبت های امنیتی رو خودتون انجام بدید حتما.

WooCommerce vs Magento

حالا کدام یک بهتر است ؟

هر دو تقریبا پیشنهادات یکسان و امکانات خوبی دارند . هر دو سیستم رایگان هستند و البته نمیتوان گفت که رایگان هم میتونین سایت رو بالا بیارید چون بالاخره افزونه باید نصب شود تا امکانات بیشتری را گرفت که البته افزونه خوب به صورت تجاری موجود هست .

مجنتو فروشگاه قدرتمند تری برای تجارات قوی به وجود می آورد اما هزینه هایش نسبت به ووکامرس بیشتر است .

هر دو قابلیت انعطاف و سفارشی سازی بالایی دارند . اما مجنتو قدرتمند تر نسبت به ووکامرس است و امکانات زیادی به توسعه دهنده ها میدهد . البته هزینه افراد توسعه دهنده مجنتو بیشتر است زیرا سیستم بسیار پیچیده مجنتو رو باید کاملا آشنایی داشته باشند .

هر دو سیستم پشتیبانی رایگان دارد اما متاسفانه نیاز به بودجه و هزینه زیادی برای داشتن یک کار خوب نیاز دارند .

اگر شما یک فروشنده تازه کار هستید و با وردپرس در حال حاضر مشغول کار کردن هستید و سایتتون رو باهاش بالا آوردید ما میتوانیم بهتون پیشنهاد ووکامرس بدیم اما اگه کار خوب و عالی با تعداد بالای محصولات و … میخواهید پیشنهاد ما مجنتو هست .

امیدواریم که از قسمت آخر مطلب مجنتو یا ووکامرس هم خوشتون اومده باشه . در نهایت باید خودتون انتخاب کنید که کدوم رو میخواهید انتخاب کنید ! مجنتو یا ووکامرس !!

بیشتر بخوانید :

ووکامرس بهتر است یا مجنتو ( مقدمه )

ووکامرس بهتر است یا مجنتو قسمت اول

ووکامرس بهتر است یا مجنتو قسمت دوم

بررسی سیستم های مدیریت محتوا در سال 2017