چند روز پیش درباره نسخه 7 پی اچ پی و تغییرات آن نسبت به نسخه 5.6 صحبت کردیم . امروز میخواهیم در مورد تغییرات نسخه 7.2 PHP صحبت کنیم . نسخه 7.2 نسبت به نسخه های قبل تر از لحاظ عملکردی تغییراتی داشته . بعضی پارامترهای ورودی آن تغییر کرده و همچنین تعریف کردن کلاس های مختلف در آن متفاوت شده است . ما با استفاده از اطلاعاتی که سایت مرجع در اختیارمان قرار داده این تغییرات را برای شما لیست و آماده کرده ایم .

 

تغییرات نسخه 7.2 PHP – مزایا و معایب

  • گسترش انواع پارامتر

پی اچ پی در نسخه های قبلی اجازه نمیداد که انواع پارامتر ها بین کلاس پدر و فرزندان خود تغییر کند . اما در نسخه 7.2 این کار امکان پذیر شده است . یک نمونه کد در این رابطه برای شما عزیزان قرار داده شده که میتوانید عملکرد آن را مشاهده کنید .

class Parentclass{
public function sum($numbers){}
}
class Childclass extends Parentclass{
public function sum(array $numbers){}
}
  • گسترش انواع پارامترهای کلاس Abstract

در نسخه 71 یا نسخه های قبل تر پی اچ پی ما نمیتونستیم نوع پارامتر های کلاس abstract پدر را در کلاس فرزند تغییر دهیم .

abstract Class Parentclass{
abstract function sum(array $numbers){}
}

abstract  class Childclass extends Parentclass {
abstract function sum($numbers){}
}

 

  • کاما زدن در لیست سینتکس

نمونه در زیر آورده شده است :

$foo=[
‘foo’,
‘baz’,

];
  • اکستنشن جدید Sodium 

یک اکستنشن جدید که به همراه کتابخانه هسته ارائه شده به نام کتابخانه libsodium است . کار عمده این کتابخانه برای رمز نگاری ، رمز گشایی و هش کردن پسورد میباشد .

  • پسورد هش Argon2 

نسخه 7.2 پی اچ پی از الگوریتم هش کننده Argon2 پشتیبانی میکند . الگوریتمی که برنده بهترین الگوریتم رمز نگاری میباشد .

password_hash('password', PASSWORD_ARGON2I);
  • عملکرد و سرعت

پی اچ پی 7.2 نسبت به 5.2 میتوان گفت که 400 بار سریعتر است . از لحاظ تراکنش های بر ثانیه نیز میتوان گفت نسخه پی اچ پی 7.2 نسبت به نسخه 5.6 ، 3 برابر سریعتر است .

خب همانطور که دیدید تغییرات نسخه 7.2 PHP کارهای بهتری صورت گرفته بود که خود نشان دهنده بهبود ها میباشد . البته در این میان تعدادی کلاس های قدیمی دیگر در نسخه 7.2 دیگر جواب نمیدهد و از لحاظ ظاهری ساختار کد نویسی تغییراتی داشته است . شما میتونید کد های خودتون رو در نسخه های جدید پی اچ پی تست و بررسی کنید تا ببینید کدها تا چه حد در این نسخه جوابگو هستند .