چه زمانی وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد دارد؟

شاید این موضوع را شنیده باشید که بهتر است هر چند سال یک بار، وب سایت خودتان را به روز کنید و بخش های مختلف آن را با طراحی جدید آماده کنید.

طراحی مجدد وب سایت یا ریدیزاین سایت، یک کار شگفت انگیز و جالب است که باعث می شود هم وب سایت شما خسته کننده و تکراری نباشد و هم امکانات و بخش های جدیدی به آن اضافه شود که برای کاربرانتان جالب تر باشد.

در این مقاله ما می خواهیم نکاتی را به شما بگوییم تا بدانید چه زمانی وب سایت شما به طراحی مجدد یا ریدیزاین نیاز دارد.

یک طراحی مجدد وب سایت می تواند درآمد شما را چند برابر کند و تعداد مشتریان شما را افزایش دهد؛ پس اگر چندسالی است که وب سایت خودتان را راه اندازی کرده اید و در حال فعالیت هستید، حتما این مقاله را بخوانید.

چه زمانی باید برای طراحی مجدد وب سایت خود اقدام کنید؟

با مشاهده نشانه های زیر، باید بدانید که وب سایت شما به طراحی مجدد نیاز دارد:

1- طراحی قدیمی و از مد افتاده:
یکی از مهمترین دلایلی که به خاطر آن باید طراحی مجدد وب سایت خودتان را انجام دهید، طراحی قدیمی و از مد افتاده سایت است. دنیای تکنولوژی، برنامه نویسی و گرافیک هر روز در حال توسعه و جذاب تر شدن است و همواره تکنیک ها و روش های نوین و خلاقانه ای برای طراحی سایت به وجود می آیند.

وظیفه شما به عنوان مدیر یک وب سایت یا کسب و کار اینترنتی، این است که همگام با تکنولوژی پیشرفت کنید و وب سایت خودتان را نیز ارتقا دهید تا به سلیقه مخاطبانتان احترام گذاشته باشید.

پس اگر طراحی وب سایت شما مربوط به چندسال پیش است و این نوع طراحی در حال حاضر طرفدار خاصی ندارد، همین حالا اقدام به طراحی مجدد وب سایت خودتان کنید!

طراحی مجدد وب سایت

2- واکنش گرا نبودن وب سایت:
امروزه اکثر بازدیدکنندگان وب سایت شما، با گوشی موبایل یا تبلت کارهای خود را انجام می دهند و معمولا 70 درصد بازدیدکنندگان یک وب سایت، با موبایل آن وب سایت را می بینند؛ بنابراین می توان گفت یکی دیگر از نکات خیلی مهم و حساس در وب سایت ها، واکنش گرا بودن آن وب سایت است.

واکنش گرایی وب سایت یعنی وب سایت شما به صورت خودکار، به اندازه صفحه نمایش موبایل، تبلت یا لپ تاپ بازدیدکنندگان نمایش داده شود و بازدیدکنندگان شما برای مشاهده آن هیچ مشکلی نداشته باشند.

حالا اگر وب سایت شما واکنش گرا نباشد، چه اتفاقی می افتد؟ به احتمال خیلی زیاد بازدیدکنندگان وب سایت شما خیلی سریع وب سایت شما را بسته و به وب سایت رقبای شما می روند؛ پس اگر در حال حاضر وب سایت شما واکنش گرا نیست یا در این زمینه مشکلاتی دارد، از همین امروز به فکر طراحی مجدد وب سایت خودتان باشید.

ریسپانسیو

3- نرخ تبدیل پایین :
بگذارید ابتدا به شما توضیح بدهم نرخ تبدیل چیست تا بعد از آن، در مورد این موضوع صحبت کنیم.

تبدیل در کسب و کار اینترنتی، به فرآیندی گفته می شود که بازدیدکننده وب سایت، در طی این فرآیند اطلاعات خود را که می تواند شامل ایمیل، شماره موبایل و… باشد به ما می دهد تا بتوانیم در آینده عملیات بازاریابی خودمان را روی آنها اجرا کنیم.

تبدیل می تواند شامل ثبت نام، دانلود یک فایل از وب سایت، شرکت در یک دوره رایگان یا خرید محصول و… باشد. نرخ تبدیل، درصد افرادی است که اطلاعات خودشان را به ما داده اند.

یعنی اگر وب سایت شما روزانه 100 نفر بازدیدکننده داشته باشد و از این 100 نفر، 10 نفر آنها اطلاعات خودشان را به شما بدهند، نرخ تبدیل وب سایت شما برابر است با 10 درصد.

خب با این توضیحات باید بگوییم اگر نرخ تبدیل شما خیلی کم است یا اصلا تبدیلی در وب سایت شما اتفاق نمی افتد، شاید بهتر است به فکر طراحی مجدد وب سایت خود باشید؛ چون یکی از مهمترین بخش های بازاریابی اینترنتی، تبدیل است و اگر شما اطلاعاتی از مخاطبین خودتان نداشته باشید، فروشی هم اتفاق نمی افتد.

پس همین حالا وب سایت خودتان را بازبینی کنید، مراحل خرید را چک کنید و ببینید چه تعداد از مشتریان احتمالی شما خرید می کنند و چه تعداد از آنها از وب سایتتان خارج می شوند یا سبد خرید خودشان را رها می کنند، این آمارها می تواند به شما بگوید که نرخ تبدیل خوبی دارید یا خیر. اگر نرخ تبدیل سایت شما پایین است، باید به دنبال فردی برای طراحی مجدد سایت خود باشید.

4- سرعت پایین وب سایت :
ما در دنیایی زندگی می کنیم که همه چیز وابسته به سرعت است و کارها خیلی سریع و بدون مکث انجام می شوند، به همین خاطر به انسان های عجولی تبدیل شده ایم و می خواهیم هرچیزی را به سرعت به دست بیاوریم و هرچیزی که با این دنیای سرعت همگام نشود، محکوم به نابودی است.

یکی از کارهایی که ما هر روز انجام می دهیم وبگردی است و هر روز می خواهیم کالاها و خدمات موردنیاز خودمان را از اینترنت تهیه کنیم، احتمالا برای خود شما هم پیش آمده است که در گوگل موضوعی را جستجو می کنید و روی یکی از نتایج کلیک می کنید و لود شدن یا نمایش این وب سایت زیاد طول می کشد، در این زمان چه کاری انجام می دهید؟ به احتمال خیلی زیاد آن وب سایت را می بندید و یک وب سایت دیگر را انتخاب می کنید؛ اینطور نیست؟

 

طراحی مجدد وب سایت

پس همین حالا به وب سایت خودتان مراجعه کنید و ببینید که سرعت بارگذاری وب سایت شما خوب است یا خیر. اگر سرعت وب سایتتان خوب بود می توانید به کار خودتان ادامه دهید، در غیر این صورت می توانید مطمئن باشید مشتریان زیادی را به خاطر کندی سرعت وب سایت خودتان از دست می دهید. پس بهتر است به فکر بهبود سرعت وب سایتتان با طراحی مجدد سایت خود باشید.

5- UX یا تجربه کاربری نامناسب :
تجربه کاربری وب سایت، یکی از مهمترین پارامترهای موفقیت یک وب سایت است. تجربه کاربری به این معنی است که کاربران چطور در وب سایت شما گردش می کنند و آیا راحت به بخش های مختلف دسترسی دارند یا خیر؟ آیا مراحل و فرآیندهای وب سایت شما ساده و شفاف است یا سخت و پیچیده؟

اگر می خواهید بدانید تجربه کاربری وب سایت شما خوب است یا بد، کافی است ببینید بازدیدکنندگان از شما در مورد بخش های مختلف سایت، نحوه ثبت نام، نحوه خرید و… زیاد سوال می پرسند یا خیر؟ اگر تعداد سوالات از شما خیلی زیاد است پس می توان گفت تجربه کاربری وب سایت شما مناسب نیست و بهتر است طراحی مجدد وب سایت خودتان را در اولویت قرار دهید.

در طراحی تجربه کاربری وب سایت خودتان باید دقت کنید که وب سایت را برای یک کاربر کاملا آماتور طراحی کنید و تمامی بخش های وب سایتتان کاملا شفاف و ساده باشند و از پیچیدگی دوری کنید.

طراحی مجدد وب سایت

برای تست تجربه کاربری وب سایتان، می توانید به یکی از دوستان خودتان که آشنایی زیادی با وب سایت شما ندارد بگویید به بخش های مختلف وب سایتتان برود، اگر این کار را راحت انجام داد به شما تبریک می گوییم؛ چون احتمالا وب سایتتان تجربه کاربری خوبی دارد؛ اما اگر اینکار را سخت انجام داد یا نتوانست بخش های مختلف را پیدا کند، پس وب سایت شما تجربه کاربری مناسب و ساده ای ندارد.

6- نداشتن رتبه خوب در سئو :
یکی از مهمترین نکاتی که در طراحی وب سایت باید رعایت شود، سئو فرندلی بودن (Seo Friendly) یا طراحی وب سایت براساس اصول سئو است.

وب سایت های زیادی وجود دارند که با داشتن چند سال سابقه فعالیت و تلاش های بسیار زیادی که روی سئوی آنها صورت می گیرد، رتبه خوبی ندارند. این وب سایت ها احتمالا در طراحی مشکلاتی دارند که باعث می شود درست ایندکس نشوند و رتبه ی خوبی دریافت نکنند. این مشکلات می تواند سرعت کم، تجربه کاربری ضعیف، نرخ خروج بالا، کدنویسی غیراصولی و… باشند.

اگر چندین سال است که در حال فعالیت هستید اما هنوز نتایج خوبی از سئو نگرفته اید و ترافیک خوبی دریافت نمی کنید، به احتمال خیلی زیاد مشکلی در طراحی وب سایت شما وجود دارد که باید برطرف شود، اگر این موارد را اصلاح نکنید، به احتمال زیاد، سئوی خوبی نخواهید داشت و مشتریان زیادی که روزانه از طریق گوگل دنبال محصولات شما می گردند را از دست خواهید داد. اگر سئوی وب سایت شما خوب نیست، بهتر است به فکر طراحی مجدد وب سایت خود باشید و این مشکل را برای همیشه برطرف کنید.

طراحی مجدد وب سایت

در این مطلب از وب سایت آی وحید، 6 نکته و نشانه را به شما معرفی کردیم که اگر در وب سایت شما وجود داشته باشند، به شما این پیام را می دهند که وب سایت شما، نیاز به طراحی مجدد دارد.

این 6 نکته را خوب بررسی کنید و ببینید آیا وب سایت شما در این نکات خوب عمل می کند یا خیر، بهتر است این نکات را دست کم نگیرید و حتما به آنها توجه کنید تا وب سایت شما بازدید بالایی داشته باشد و بتوانید افراد زیادی را به سمت خودتان بکشید و با این کار، میزان سود و فروش خودتان را افزایش دهید.