با سلام خدمت دوستان عزیز . امروز مطلب بررسی سئو و HEO را برای شما آماده کرده ایم . میخواهیم در مورد این دو مبحث با شما صحبت کنیم . پیشنهاد میکنیم تا ادامه مطلب با ما همراه باشید .

بررسی سئو و heo

در صورتی که نمیدانید HEO چیست باید کمی در ابتدا برای شما توضیح دهیم . HEO مخفف Human Eye Optimization میباشد . کاربرانی که به سایت شما مراجعه میکنند دوست ندارند که کل صفحه را با کلمات کلیدی موجود در سایت شما مشاهده کنند . در دوره های مختلف گوگل آپدیت الگوریتم های مختلف را ارائه کرده است . در هر بار بروز رسانی مشکلات این الگوریتم ها تا حدودی رفع شده اما مقداری مشکل همچنان در پس زمینه وجود دارد

 

مشکلاتی که در اکثر موتور های جستجو وجود داشت به دو قسمت عمده میتوان تقسیم بندی کرد :

1- اکثر کوئری های جستجو معمولا فقط دارای یک یا دو کلمه میباشد . پس در این صورت اکثر نتایج همیشه کاملا واضح نمیباشد .

2- در صورتی که تعداد کلمات بیشتر شودممکن است شامل کلمات ممنوعه شود .

در هر صورت یک موتور جستجو مانند گوگل در مرور زمان سعی کرده تا نتایج مطلوب تری به کاربران بر اساس ایده و سئوال ذهنی آنها نشان دهد . تمامی این موارد نشان دهنده آن است که ما باید مطالب را بر اساس ذهن خود در موتور جستجو بنویسیم .

 

بگذارید نگاهی دقیقتر به آمار موتورهای جستجو بیندازیم . در سال 2011 بررسی دقیقی صورت گرفت که مشخص شد گوگل نتایج مرتبط به مورد درخواستی شما را تا چه میزان پیدا میکند .

1- مقدار کلیک نتیجه اول .18.2% از تمامی کلیک ها بوده است .

2- نتیجه دوم میزان 10.1% کلیک داشته است .

3- نتیجه سوم 7.2%

4- نتیجه چهارم 4.8%

5- دیگر نتیجه ها زیر 2% کلیک داشته اند .

 

5 جایگاه برتر نتایج گوگل حاوی کلمات کلیدی کوتاه میباشند . HEO به عنوان یک مفهوم جدید و تجربی در اصول طراحی سایت بر پایه روانشناسی میباشد . ما در سئو بر کلمات کلیدی و میزان مناسب ساختار نوشتاری ، سرعت و موارد کلی سایت صحبت میکنیم اما در هئو قرار گیری عناصر موجود در سایت و گرافیک آن مورد نظر ما میباشد . HEO همانگونه که خدمتتان گفتیم مخفف عبارت Human Eye Optimization به معنی تجربه بهینه سازی چیدمان سایت میباشد . ما نمیتوانیم SEO و HEO را از هم جدا کنیم . به گونه ای که آنها مکمل هم میباشند . HEO به صورت دقیق تر شامل صفحه، رنگ ها، فونت ها و… میباشد . باید هنگامی که سایت را طراحی میکنید و یا سفارش به برنامه نویس میدهید طرح بندی سایت و ظاهر ( منظور اینجا از ظاهر رنگ بندی نوشته ها و چیدمان عناصر موجود در سایت میباشد ) به گونه ای باشد که چشم کاربر را اذیت نکند . به عنوان مثال میتوان گفت نوشته های با رنگ قرمز جیغ چشم کاربر را اذیت میکند . ظاهر سایت میتواند در کنار سئو کار شما را برای جذب کاربران کامل کند .

 

SEO از HEO جدا است اما هر دو تکمیل کننده هم هستند و نمیتوانند بدون یکدیگر معنای کاملی بدهند . نمیتوان یکدیگر را بدون هم معنا کرد . اگر سایتی بخواهیم که بتواند آمار بالایی از لحاظ بازدید داشته باشد باید  به هر دو نکته توجه کنیم تا بتوانیم در بهترین حالت ، بهترین نتیجه را دریافت کنیم . امیدوارم که از مطلب بررسی سئو و HEO لذت و استفاده برده باشید . در ادامه مطالب دیگری هم در مورد HEO منتشر خواهد شد . خوشحال میشویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید .