آمادگی ذهنی برای شروع کسب و کار اینترنتی

آمادگی ذهنی برای شروع کسب و کار اینترنتی ، موضوعی است که تاکنون زیاد به آن پرداخته نشده است؛ در حالیکه برای کارآفرین شدن مبحثی بسیار مهم است. در این نوشته از وب سایت آی وحید می خواهیم درباره آمادگی ذهنی برای شروع کسب و کار اینترنتی بپردازیم. از شما می خواهیم تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

شروع کسب و کار اینترنتی

شما درباره کسب و کارهای اینترنتی چه اطلاعاتی دارید؟

مطالب زیادی درباره مزایای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی وجود دارد. با رشد فروشگاه های آنلاین ایرانی و دیگر وب سایت ها، خیلی از ما می دانیم که کسب و کار اینترنتی:

  • سود خوبی به همراه دارد.
  • با سرمایه کم راه اندازی می شود.
  • در مدت زمان نسبتا کوتاهی نتیجه می دهد.
  • در جامعه ارزش بالایی دارد.
  • با خلاقیت و نوآوری همراه است.
  • مدیر کسب و کار اینترنتی در جامعه از منزلت اجتماعی بالایی برخوردار است.

و…

از این رو، شاید بعضی ها خیال کنند که برای پولدار شدن و کسب شهرت به سمت کسب و کار اینترنتی بروند و در کوتاه مدت به همه این امتیازها دسترسی پیدا کنند؛ اما نکته دیگری وجود دارد که ما از آن غافل هستیم و آن آمادگی ذهنی افراد برای شروع کسب و کار اینترنتی است.

این نکته را باید متذکر شویم که ما به شدت طرفدار کسب و کارهای اینترنتی هستیم و تا بتوانیم افراد را تشویق و راهنمایی می کنیم که به سمت کارهای جدید در اینترنت بروند؛ اما با «بی گدار به آب زدن» مخالفیم. این مطلب را نوشتیم تا از شما بخواهیم قبل از شروع کسب و کارتان، خود را ازنظر روحی و ذهنی آماده کنید.

 

آمادگی ذهنی افراد برای شروع کسب و کار یعنی چه؟

یعنی اینکه فرد بداند در راه اندازی کسب و کار اینترنتی با چه چالش هایی مواجه می شود و چگونه می تواند مسائل مختلف را حل کند. کسب و کارهای اینترنتی وقتی به ثمر می نشینند بسیار جذاب می شوند و همه دوست دارند جای مدیر آن باشند؛ اما کسی نمی داند پشت این موفقیت درخشان، چه سختی هایی بوده است.

حقیقت این است که کارآفرین ها انسان های متفاوتی هستند و باید نگرش های متفاوتی داشته باشند.

ما در ادامه این نوشته به بعضی از مهارت های ذهنی کارآفرین ها اشاره خواهیم کرد.

 

شروع کسب و کار اینترنتی

 

مهارت های ذهنی و روحی لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی

برای وارد شدن به دنیای کارآفرینی باید چند ویژگی را در خودتان پرورش دهید. با استفاده ازاصول زیر می توانید کسب و کار اینترنتی خود را اصولی شروع کنید و به پیش ببرید. متعهد به این رفتارها شوید:

  • استمرار: هر روز باید تمام اطلاعات لازم برای موفقیت را یاد بگیرید و آنها را اجرایی بکنید. باید به ادامه دادن مسیرتان متعهد باشید. در راه کارآفرینی، به هیچ قیمتی تسلیم نشوید و ادامه دهید. به عنوان یک کارآفرین باید روی خودتان حساب کنید. استمرار، یک کلید ضروری برای موفقیت است.
  • بررسی کارهای روزانه: دستاوردهای روزانه خود را بررسی کنید. طبق اثر مرکب، از انجام دادن کارهای کوچک، نتایج بزرگ حاصل می شود. از انجام دادن هیچ کاری نترسید و اقدام کنید. بازخورد کارها را بررسی کنید.
  • در آغوش گرفتن شکست ها: حتی اگر شکست خوردید، دلسرد نشوید. شکست خوردن هم نوعی اقدام است، با شکست خوردن می توانید جنبه های اشتباه کارتان را تشخیص دهید. شکست هایتان را در آغوش بگیرید. خیلی از انسانها به خاطر ترس از شکست، هرگز موفق به انجام کارهای دلخواهشان نمی شوند. نگرش شما به شکست، بسیاری از رفتارهای شما را تعیین می کند. فکر نکنید که شکست خط پایان کار شماست و بعد از آن نمی توانید روی پای خود بایستید. شکست تنها تجربه است و آمده تا به شما درس بدهد. در ذهنتان، نگرشتان را نسبت به شکست تغییر دهید.
  • عملی کردن دانسته ها: کارآفرین های موفق به جای انباشته کردن دانسته ها در ذهنشان، هر آنچه می آموزند را اجرا می کنند. عملگرایی در افراد کارآفرین بسیار بالا است و به خاطر همین ویژگی است که به موفقیتهای بزرگ دست پیدا می کنند.
  • دوری از بهانه تراشی و تنبلی: بهانه تراشی و اهمال کاری ممنوع است. در دنیای کار آفرین ها غیر ممکن وجود ندارد. کارآفرین ها هیچ زمان بهانه تراشی نمی کنند، کارها را به فردا نمی اندازند و برای انجام دادن کارها کوچک ترین قدم ها را برمی دارند.
  • دوری از کمال گرایی: کمال گرایی یعنی تمایل انجام کارها بدون هیچ عیب و نقصی. در شروع کسب و کار اینترنتی باید از کمال گرایی و ساخت بهترین شرایط خودداری کنید. بهتر است وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را به ساده ترین شکل ممکن راه بیندازید و به تدریج آن را بهبود ببخشید. اگر فردی کمالگرا باشید، همیشه کارها را به تعویق می اندازید تا بهترین حالت انجام آن کارها را پیدا کنید.
  • پیگیری اهداف: تا زمانی که به خواسته خود نرسیده اید، خواسته خود را رها نکنید. یادتان می آید که برای یادگیری الفبای فارسی چقدر تمرین و تکرار کردید؟ شما چندین ماه را صرف یادگیری چند حرف ساده کردید، حالا چرا می خواهید فقط با یکی دو ماه تلاش به نتیجه برسید؟
  • الگوبرداری از دیگر افراد موفق: از دیگران الگوگیری کنید. زندگی افراد موفقی که در حوزه کاری شما موفق شده اند را مطالعه کنید. موفقیت، یک فرآیند سیستمی است. تلاش کردن صرف کافی نیست. شما نباید از اول همه قوانین موفقیت را کشف کنید، اما می توانید با الگوبرداری از دیگران، بخشی از مسیرتان را آسان تر طی کنید.
  • کمک گرفتن از مربی: از مربی کمک بگیرید. برای آشنایی با فرآیند راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از آن باید از راهنمایی های یک مربی کمک بگیرید. فقط به دانسته های خودتان اعتماد نکنید. ذهن کارآفرین، آماده پذیرش نصیحت های مربی اش است. مربی شما راه و چاه مسیر کارآفرینی را می داند، بایدها و نبایدهای کارآفرینی را به شما گوشزد می کند و کمکتان می کند که با مشکلات و مسائل مختلف منطقی تر روبرو شوید.

 

امیدوارم از خواندن این مطلب نکاتی کاربردی و مفید آموخته باشید. تیم آی وحید بر این باور است که برای موفق شدن، باید به دانسته ها عمل کرد؛ پس شما نیز می توانید با عمل به موارد گفته شده، کسب و کار اینترنتی موفقی داشته باشید و از فعالیت در فضای اینترنت لذت ببرید.