با سلام خدمت شما کاربران گرامی . امروز آموزش زیباتر کردن جداول وردپرس را برای شما عزیزان آماده کرده ایم . در این آموزش با کمک افزونه خواهید آموخت چگونه جداول زیباتری در وردپرس خود داشته باشیم . اگر شما در سایت خود سر و کار با جداول مختلف دارید پیشنهاد میکنیم با ما همراه باشید .

آموزش زیباتر کردن جداول وردپرس

همه شما کارایی جداول در سایت و کلا در فایل های نوشتاری را میدانید . اما در وردپرس کمی جداول از لحاظ ظاهری به صورت پیشفرض ساده و بی روح به نظر میرسد . برای اینکه ظاهر جداول خود را زیباتر کنید پیشنهاد ما استفاده از افزونه TablePress در وردپرس میباشد . این افزونه ، یک افزونه ساده و کاربردی و رایگان است که میتوانید با استفاده از آن به راحتی جداول خود را طراحی کنید . برای نصب افزونه کافیست از منو افزونه ها گزینه افزودن را انتخاب کرده و سپس نام TablePress را جستجو کنید . پس از پیدا کردن نام افزونه اقدام به نصب و فعال سازی آن کنید .

آموزش زیباتر کردن جداول وردپرس
آموزش زیباتر کردن جداول وردپرس

پس از نصب افزونه منویی با نام افزونه در پیشخوان مدیریت شما ایجاد میشود که با بازکردن آن گزینه Add new Table را برای افزودن جدول جدید مشاهده خواهید کرد :

آموزش زیباتر کردن جداول وردپرس
آموزش زیباتر کردن جداول وردپرس

در این صفحه چندین زبانه وجود دارد که زبانه مورد نظر ما Add new میباشد . با انتخاب این زبانه شما میتوانید نامی برای جدول انتخاب کرده ،سپس توضیحی وارد کنید و در نهایت تعداد سطر و ستون آن را مشخص کنید . با افزودن جدول در مرحله بعد شما میتوانید محتویات جدول خود را اضافه کنید . البته شما میتوانید به این جدول ستون و سطر نیز اضافه کنید .

در صفحه تنظیمات افزونه میتوانید تنظیمات و گزینه های اضافه تری برای مدیریت جداول خود مشاهده کنید . این تنظیمات شامل بالا و پایین جدول ، رنگ سطر ها در حالت معمول و قرار گرفتن ماوس روی آن ، تنظیم چاپ نام و توضیحات جدول و مکان قرار گیری آن ، تنظیم کلاس های اضافی سی اس اس برای جداول ، صفحه بندی جداول و … میباشد .

شما در هنگام وارد کردن اطلاعات جدول و همچنین پس از آن میتوانید شورت کد مربوط به هر جدول را مشاهده کنید . برای نمایش جداول در نوشته ها و صفحات خود نیاز به قرار دادن این شورت کد درون نوشته خود دارید . برای یافتن شورت کد مرتبط با هر جدول میتوانید در زیر نام آن جدول گزینه Show Shortcode را پیدا کنید .

در نهایت کد کوتاه را کپی کرده و در هر جایی که خواستید قرار میدهید . همچنین در صورتی که میخواهید از سی اس اس های سفارشی برای جداول خود استفاده کنید ، میتوانید از صفحه مربوط به تنظیمات افزونه و زبانه Plugin option این کار را انجام دهید .

فراموش نکنید که حتما پس از وارد کردن سی اس اس های خود آنها را ذخیره کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید . امیدوارم که از این آموزش استفاده کافی و کامل برده باشید . خوشحال میشویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید .