گام هفتم در طراحی حرفه ای سایت: راه اندازی و تحویل سایت

در نوشته های قبلی درباره هریک از 7 گام مهم در طراحی حرفه ای سایت آشنا شدید و حالا زمان آن رسیده که با گام هفتم در طراحی حرفه ای سایت یعنی راه اندازی سایت آشنا شوید. اگر مقالات قبلی را مطالعه نکرده اید، از شما می خواهیم مقالات مربوط به تشخیص هدف سایت، انتخاب دامنه، طراحی نقشه سایت، تولید محتوای سایت، اضافه کردن عناصر بصری سایت و تست وب سایت را مطالعه کنید.

در نوشته های قبلی سایت آی وحید، اطلاعات جدیدی را درباره راه اندازی سایت و نکات مهم این کار خواهید خواند.

راه اندازی سایت

وقتی که تمام بخش های سایت را طراحی کردید و عملکرد آن را ارزیابی کردید، حالا وقت آن می رسد که سایت خود را راه اندازی کنید.
در این مرحله، شما هیجان زده و خوشحال می شوید، اما باید به خودتان مسلط باشید؛ زیرا هنوز کارهایی وجود دارد که باید آنها را انجام دهید. هنوز هم عناصری از وب سایت هستند که به تعمیر نیاز دارند. فرآیند طراحی سایت، یک فرآیند مداوم است.
طراحی وب واقعی این است که بین شکل و عملکرد آن تعادل مناسبی برقرار کنید. شما باید از فونتها، رنگها و طرحهای مهم در طراحی سایت استفاده کنید؛ اما نحوه چینش این عناصر به تجربه و مهارت شما بستگی دارد.

راه اندازی سایت

طراحان ماهر وب سایت، این موضوع را به خوبی می دانند و می توانند وب سایتی زیبا با عملکردی عالی طراحی کنند.
موضوعی کلیدی که باید درباره مرحله راه اندازی سایت بدانید، این است که این مرحله به معنای پایان کار نیست. زمانی که سایت فعال است و به صورت زنده اجرا می شود، شما می توانید دائما تست کاربر را روی سایت خود اجرا کنید، یعنی محتوای تازه و جدید داخل سایت بگذارید، تجزیه و تحلیل های سایت را مشاهده کنید و به دنبال تحقق اهداف سایت باشید.

تولید محتوای جدید و اضافه کردن ویژگی های عالی به وب سایت، مشاهده تجزیه و تحلیل های سایت و پیگیری اهداف سایت از جمله کارهایی هستند که شما باید به عنوان طراح وب سایت به آنها توجه کنید.

در این نوشته از وب سایت آی وحید، با مرحله راه اندازی سایت آشنا شدید و دانستید که تحویل وب سایت و درست راه اندازی کردن سایت تا چه اندازه اهمیت دارد.