با سلام خدمت دوستان عزیز آی وحید . امروز مطلب آموزشی اشتباهات جستجوی کلمات کلیدی رو براتون آماده کردیم . این مطلب به صاحبان سایت و سئوکاران این کمک را میکند که از اشتباهات رایج در جستجو و پیدا کردن کلمات کلیدی خودداری کنند . پیشنهاد میکنیم این مطلب را تا انتها با ما همراه باشید .

اشتباهات جستجوی کلمات کلیدی

بررسی و پیدا کردن اینکه کدام کلمه کلیدی میتواند به رتبه سایت شما در موتور جستجو کمک کند اولین و مهمترین قدم در سئو وبسایت شما میباشد . این مورد همانگونه که میتواند شما را به صدر بکشاند ، در صورتی که انتخاب نامناسبی داشته باشید میتواند باعث افت شدید رتبه و آمار سایت شما نیز شود . ما در این مطلب سعی میکنیم اشتباهات رایجی که مردم در جستجوی کلمات کلیدی انجام میدهند را به شما معرفی کنیم تا شما دچار آن اشتباهات نشوید .

 

1- عدم اجرای صحیح جستجوی کلمات کلیدی

جستجو یک بحث مهم است و طریقه انجام آن بحث مهمتری میباشد . اگر شما به درستی عملیات جستجوی کلمه کلیدی برای سایت خود را انجام ندهید ممکن است دچار اشتباهات زیادی شوید . شما فکر میکنید که میدانید مخاطبانتان به چه چیزی نیاز دارند . درسته ؟ خب این اشتباه رو انجام ندهید . اگر فکر میکنید خیلی سریع و بدون صرف زمان و هزینه میتوانید بهترین کلمه و یا حداقل یکی از چند کلمه مهم را پیدا کنید اشتباه میکنید . شما باید تمرکز و وقت بیشتری صرف انجام این عملیات کنید . مطمئن باشید که لیست کلمات کلیدی خود را به مرور زمان به روز میکنید . مخاطبان شما ممکن است تغییر کنند . به همین نسبت کلمات کلیدی که شما با استفاده از آنها میتوانید رتبه خوبی در گوگل بیاورید تغییر خواهد کرد .

 

2- هدفمند کردن کلمات کلیدی غیر واقعی

مطمئن باشید که هدفتان بر روی کلمات کلیدی واقعی میباشد . برخی از اسم ها واقعا بسیار رقابتی هستند . گرفتن رتبه بر روی کلمات رقابتی بسیار سخت است آن هم زمانی که شما تازه کسب و کار خود را آغاز کرده باشید . اگر شما تازه کار خود را آغاز کرده اید پیشنهاد میشود تمرکز خود را بر روی کلمات کلیدی رقابتی و سخت نگذارید ( البته فعلا ! ) در عوض تمرکز خود را بر روی کلمات کلیدی طولانی بگذارید که در آنها بتوانید راحتی آنها را تغییر دهید و همچنین رتبه خود را از گوگل به راحتی دریافت کنید .

مثلا شما یک بلاگ درباره بدنسازی ایجاد کرده اید . تمرکز خود را اگر بر روی “بدنسازی” بگذارید ممکن است کمی سخت به رتبه های بالا برسید . اما اگر کلمه کلیدی خود را ” بدنسازی برای افراد بازنشسته” انتخاب کنید رتبه گرفتن شما خیلی بهتر خواهد بود .

 

3- استفاده از کلمات کلیدی نامربوط

اگر شما تمرکزتان روی مبحث خاصی است نباید کلمات کلیدی که در سایت خود استفاده میکنید نامرتبط با کسب و کار و یا فعالیت سایتتان باشد . این مورد باعث خواهد شد که رتبه شما در موتورهای جستجو افت شدیدی داشته باشد .

 

4- عدم بررسی استفاده تکی یا چندتایی از کلمه کلیدی

شما باید ببینید که کلمه کلیدی شما در گوگل ترند به چه صورت مطرح شده است . بعضی از کاربران به دنبال نسخه تکی از کلمه کلیدی مورد نظر شما میگردند و برخی دیگر به دلیل مقایسه و یا حالات دیگر به دنبال حالت چند تایی هستند . در کد شما همیشه باید از گوگل ترند برای بررسی کلمه کلیدی خود استفاده کنید .

 

5- هدفمند شدن روی کلمات کلیدی بدون ترافیک

بعضی از افراد به این فکر میکنند که به دنبال کلمه کلیدی بروند که قبلا استفاده نشده است . اما این اشتباه را مرتکب میشوند که کلمات انتخاب شده توسط آنها اصلا دارای ترافیک نمیباشد . یعنی به دنبال کلمه ای میگردند که شخص زیادی در اینترنت آن را جستجو نمیکند .

 

6- فراموش کردن ارزیابی

آزمون و خطا در همه کاری و همیشه وجود دارد . مطمئن شوید که تمام موارد برای رسیدن به موفقیت را انجام میدهید . شما باید ارزیابی را از افرادی که به صورت واقعی مطالب شما را مطالعه میکنند انجام دهید . بعضی اوقات وقتی کلمه کلیدی خود را جستجو میکنید ممکن است در گوگل سایت خود را در نتایج ابتدایی مشاهده کنید اما باید توجه کنید که حتما تست خود را در یک مرورگر خصوصی مانند حالت Incognito کروم بررسی کنید تا نتیجه واقعی تری را مشاهده کنید .

 

7- تمرکز تنها بر روی یک کلمه کلیدی در هر مقاله

اکثر ما به دنبال این هستیم که در مطلب خود یک کلمه کلیدی تعریف کنیم و تمرکز خود را تنها بر روی آن بگذاریم . اما بهتر این است که بیشتر از یک کلمه کلیدی در نوشته های خود داشته باشید . اگر شما از افزونه Yoast استفاده میکنید ، در نسخه تجاری و پولی آن این امکان برای شما وجود دارد که بیش از یک کلمه کلیدی برای مطالب خود تعیین کنید .

 

بحث اشتباهات جستجوی کلمات کلیدی بسیار بحث مهم و حساسی میباشد . انتخاب یک کلمه کلیدی اشتباه میتواند تاوان بدی برای سایت شما داشته باشد و بدتر از آن این است که بسیار طول میکشد تا به رتبه قبلی خود برگردید . پس پیشنهاد میشود اشتباهات گفته شده در این مطلب را مرتکب نشوید تا دچار مشکلات پس از آن نشوید . خوشحال میشویم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید .