امروز قصد داریم به بررسی وردپرس بپردازیم . همانطور که احتمالا همگی شما میدانید وردپرس در بین سیستم های مدیریت محتوای خبری جزو بهترین سیستم ها میباشد . این سیستم مدیریت محتوا درصد زیادی از وبسایت های تولید شده را به خود اختصاص داده است . شاید سئوالی که مطرح باشد این است که آیا این سیستم مدیریت محتوا برای من مناسب است یا خیر . ما در این مقاله آموزشی سعی خواهیم کرد تا به این مسئله بپردازیم .

بررسی وردپرس – آیا سیستم مدیریت محتوای وردپرس مناسب سایت ما میباشد ؟

وردپرس یکی از معروف ترین و محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا میباشد . این سیستم مدیریت محتوا حدود 31 درصد از وبسایت ها را به خودش اختصاص داده است که این خودش شامل میلیون ها وبسایت میشود . البته باید به این نکته توجه کنید که سایت وردپرس که منبع این سیستم مدیریت محتوا هست رو با سایت وردپرس دیگری که امکانات بلاگ دهی ارائه میکند اشتباه نگیرید .

 

چه سایت هایی را میتوانم با وردپرس راه اندازی کنم ؟

وردپرس بی شک از منعطف ترین سیستم های مدیریت محتوا به حساب می آید . میتوانیم بگوییم که شما با وردپرس میتوانید اکثر انواع سایت را راه اندازی کنید . شما میتوانید از وردپرس برای راه انداری بلاگ ، راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، سیستم آموزشی ، سیستم های حق عضویت و بسیاری از انواع دیگر استفاده کنید . مهم نیست که چه نوع سایتی میخواهید راه اندازی کنید چون برای اکثر نیازهای شما افزونه وجود دارد . بسیاری از افزونه ها رایگان هست و البته خیلی از افزونه ها هم تجاری هستند که نیازمند پرداخت هزینه میباشند که بالطبع هزینه ها برای وردپرس نسبت به یک سایت با طراحی اختصاصی کم هزینه تر میباشد .

 

وردپرس دقیقا چگونه کار میکند ؟

برخلاف سایت ساز های دیگر ، وردپرس طراحی ، محتوا و توابع خودش را از همدیگر جدا کرده است . به عبارت دیگر شما میتوانید طراحی سایت خود را تغییر دهید بدون اینکه محتوای شما تغییری داشته باشد . قرار دادن محتوا بسیار راحت و از طریق ویرایشگر های دیداری انجام میگیرد که قرار است از نسخه 5 وردپرس ویرایشگر به Gutenberg که یکی از جالب ترین ویرایشگر ها میباشد به وردپرس اضافه شود .

راحت میتوانید قالب های دلخواه خود را به وردپرس افزوده و افزونه های مورد نظر را نصب و فعال کنید تا با استفاده از آنها سایت خود را هدفمندتر کنید .

 

مزایا و معایب وردپرس چیست ؟

برای بیان مزایا و معایب وردپرس باید یک یا دو مقاله را به این بحث اختصاص دهیم اما اگر بخواهیم به صورت خلاصه برای شما بیان کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم .

 

مزایای وردپرس 

 

وردپرس رایگان است و کنترل کامل سایت را در اختیار شما قرار میدهد . شما به تمامی فایل ها و داده های خود دسترسی دارید .

وردپرس به شما دسترسی به حجم زیادی از افزونه ها و قالب ها را میدهد که میتوانید با استفاده از آن سایت مد نظر خود را راه اندازی کنید .

شما سایت خودتون رو شارژ میکنید و امکانات دلخواه به آن اضافه میکنید .

امکان سفارشی سازی راحت و آسان هزاران قالب در اختیار شما میباشد .

بدلیل محبوبیت این سیستم اکثر سایت های سوم شخص مانند ایمیل مارکتینگ ها و … ماژول هماهنگ سازی جهت ارتباط با وردپرس را عرضه کرده اند .

 

معایب وردپرس

وردپرس بی عیب و نقص نیست . بالاخره آنها هم دارای نواقص و ایراداتی هستند . از جمله این موارد میتوان به نکات زیر اشاره کرد :

شما باید سایتتون رو شارژ کنید ! یعنی باید پاسخگوی مسائل و مشکلات امنیتی وب سایت ، بحث پشتیبان گیری و بقیه موارد که از حساسیت های سایتتان میباشد باشید .

وردپرس با سازنده های گرافیکی ارائه نشده است . این کار برای کسانی که تازه کار هستند برای طراحی سایت مورد نظرشون کمی زمان بر خواهد بود .

 

اگر شما آشنایی با وردپرس ندارید میتوانید از آموزش های رایگان موجود در سطح اینترنت استفاده کنید . اگر نیازمند طراحی سایت به صورت اختصاصی هستید پیشنهاد میشود از قسمت درخواست پیش فاکتور در بالای سایت استفاده کنید . ما همچنین در وبلاگ آموزشی آی وحید یا به اصطلاح آی بلاگ نیز آموزش هایی به صورت روزانه قرار میدهیم که میتوانید از آنها نیز استفاده کنید .

 

امیدوارم که از مقالبه بررسی وردپرس لذت و استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید .