فعالیت در شبکه های اجتماعی بحث مهمی برای سئو به حساب می آید . پینترست نیز یکی از این شبکه ها محسوب میشود . امروز آموزش افزودن دکمه پینترست به مطالب سایت را آماده کرده ایم . در این آموزش به شما خواهیم گفت که چگونه دکمه پینترست را نیز به مطالب خود در وردپرس اضافه کنیم تا از لحاظ رتبه سئو پیشرفت داشته باشیم .

آموزش افزودن دکمه پینترست به مطالب سایت

اگر شما وقت خود را در شبکه های اجتماعی سپری میکنید احتمالا با شبکه اجتماعی پینترست نیز آشنایی دارید . این شبکه اجتماعی بیشتر با تصاویر سر و کار دارد و البته به صورت رسمی نام خود را از پینترست به Pin it تغییر داده است . برای انجام این کار به صورت معمولی دو روش افزونه و یا استفاده از کد وجود دارد .

افزودن دکمه پینترست از طریق پلاگین

برای استفاده از روش افزونه پیشنهاد ما این است که از افزونه Shared Counts استفاده کنید . این افزونه یک افزونه رایگان در عین حال قوی میباشد . پس از نصب و فعال سازی افزونه از منو تنظیمات گزینه Shared Counts شما را به صفحه تنظیمات افزونه هدایت میکند .

آموزش افزودن دکمه پینترست به مطالب سایت

همانگونه که در تصویر بالا مشاهده میکنید علاوه بر شبکه پینترست شما میتوانید از سایر شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری مطلب مانند فیسبوک ، توئیتر نیز استفاده کنید . در بخش Display میتوانید شبکه اجتماعی مد نظر خود را انتخاب کرده و تنظیماتی برای محل قرار گیری دکمه ها و یا نمایش در نوشته و برگه ها انجام دهید . بعد از این که تنظیمات و تغییرات را ذخیره کردید میتوانید به نوشته خود مراجعه کنید و خواهید دید که دکمه اشتراک گذاری به مطالب اضافه شده و یکی از آنها دکمه قرمز رنگ پینترست میباشد .

آموزش افزودن دکمه پینترست به مطالب سایت

افزودن دکمه پینترست بصورت دستی و کدنویسی

روش بعدی کد نویسی دستی برای کاربران حرفه ای است که دوست ندارند افزونه به سایت خود اضافه کنند ، زیرا به عقیده آنها هر چه افزونه بیشتری بر روی سایت نصب شود ، سایت کند تر خواهد شد . برای انجام این کار فایل footer.php قالب خود را ویرایش کرده و درست قبل از بسته شدن تگ body کد زیر را به آن اضافه کنید .

<script type="text/javascript">
(function() {
    window.PinIt = window.PinIt || { loaded:false };
    if (window.PinIt.loaded) return;
    window.PinIt.loaded = true;
    function async_load(){
        var s = document.createElement("script");
        s.type = "text/javascript";
        s.async = true;
        s.src = "https://assets.pinterest.com/js/pinit.js";
        var x = document.getElementsByTagName("script")[0];
        x.parentNode.insertBefore(s, x);
    }
    if (window.attachEvent)
        window.attachEvent("onload", async_load);
    else
        window.addEventListener("load", async_load, false);
})();
</script>

سپس فایل single.php را باز کرده و کد زیر را در مکانی که مد نظرتان است وارد کنید :

<?php $pinterestimage = wp_get_attachment_image_src( get_post_thumbnail_id( $post->ID ), 'full' ); ?>
<a href="http://pinterest.com/pin/create/button/?url=<?php echo urlencode(get_permalink($post->ID)); ?>&media=<?php echo $pinterestimage[0]; ?>&description=<?php the_title(); ?>" class="pin-it-button" count-layout="vertical">Pin It</a>

این کار دکمه عمودی برای اشتراک گذاری نوشته های شما ایجاد میکند .

حال اگر بخواهید یک شورت کد برای دکمه پینترست ایجاد کنید کافیست فایل Functions.php را باز کرده و سپس کد زیر را درون آن قرار دهید :

function get_pin($atts) {
$pinterestimage = wp_get_attachment_image_src( get_post_thumbnail_id( $post->ID ), 'full' );
return '<a href="http://pinterest.com/pin/create/button/?url=' . urlencode(get_permalink($post->ID)) . '&media=' . $pinterestimage[0] . '&description=' . get_the_title() .'" class="pin-it-button" count-layout="vertical">Pin It</a>'; }
 
add_shortcode('pin', 'get_pin');

پس از افزودن این کد شما میتوانید از شورت کد [pin] برای نمایش دکمه اشتراک گذاری پینترست برای نوشته های خود و هر قسمت از سایتتان که قابلیت افزودن شورت کد داشته باشد استفاده کنید .

افزودن دکمه پینترست به تصاویر

همانگونه که در ابتدا گفتیم این شبکه اجتماعی بیشتر با تصاویر سر و کار دارد . در صورتی که بخواهید دکمه پین را به تصاویر خود نیز اضافه کنید کافیست افزونه Pinterest Pin it Button for Images را نصب و فعال کنید . پس از آن در منو تنظیمات گزینه Pinterest Pin It را انتخاب تا وارد صفحه تنظیمات افزونه شوید . در این صفحه شما میتوانید تصاویری را که میخواهید پین به آنها اضافه شود را انتخاب کنید . فراموش نکنید که تنظیمات را در نهایت ذخیره کنید .

نتیجه نیز به صورت مثال چیزی مشابه تصویر زیر خواهد شد :

امیدوارم که از این آموزش استفاده و لذت کافی برده باشید . خوشحال میشویم نظرات شما را درباره مطالب بلاگ آی وحید بدانیم .