امروز برای شما عزیزان آموزش رفع خطای Secure Connection در وردپرس را آماده کرده ایم . این خطا بعضی اوقات و در بعضی سایت های وردپرسی به وجود می آید . البته منشا این خطا بیشتر به سمت سرور و هاست شما برمیگردد تا تنظیمات درون وردپرسی . در صورتی که سرور متعلق به شما باشد و این مشکل را داشته باشید میتوانیم تا پایان این مطلب راه های رفع این مشکل را با هم بررسی کنیم .

آموزش رفع خطای Secure Connection در وردپرس

همانگونه که در ابتدای مطلب گفته شد این خطا بیشتر سمت سرور است . اگر بخواهیم دلیل بروز این خطا را متوجه شویم اینگونه باید آن را مطرح کنیم :

وردپرس یک سیستم داخلی مدیریت بروز رسانی دارد که وظیفه آن بررسی بروز رسانی های موجود برای قالب ، افزونه و خود هسته وردپرس میباشد و با استفاده از آن به راحتی میتوانید سایت خود را به روز رسانی کنید . در صورتی که سایت شما نتواند ارتباط مستقیمی با سایت wordpress.org برقرار کند این خطا مشاهده خواهد شد . از دلایل بروز این مشکل میتوان به عدم پیکربندی صحیح و حتی تحت حمله بودن سرور اشاره کرد . در این حالت خطایی در سایت وردپرسی خود مشاهده میکنید که مانند تصویر زیر میباشد :

آموزش رفع خطای Secure Connection در وردپرس
آموزش رفع خطای Secure Connection در وردپرس

 

در صورتی که شما هاست اشتراکی استفاده میکنید به احتمال زیاد سرور شما تحت حمله دیداس است و به همین دلیل نمیتواند با سایت اصلی وردپرس ارتباط برقرار کند . بهترین راه حل برای شما این است که چند دقیقه صبر کنید و مجددا بررسی را انجام دهید .

در صورتی که شما دارای سرور مجازی یا سرور ابری هستید مشکل میتواند از عدم برقراری صحیح ارتباط بین سرور شما و نیم سرور وردپرس باشد . برای حل این مشکل باید از طریق دسترسی SSH ارتباط مستقیمی با سرور اصلی وردپرس برقرار کنید . اگر سیستم عامل شما ویندوز است و میخواهید به سرور خود SSH بزنید باید نرم افزار PuTTy را نصب کنید . اگر سیستم عامل شما مک یا لینوکس باشد میتوانید از طریق ترمینال خود سیستم عاملتان اقدام به انجام این کار کنید . پس از ورود به سرور از طریق SSH و نرم افزار Putty ( یا ترمینال سیستم عامل ) باید دستور زیر را اجرا کنید :

sudo nano /etc/hosts

سپس ما باید آی پی سرور و دامنه وردپرس را وارد کنیم :

66.155.40.202 api.wordpress.org

حالا ذخیره را انجام داده و مشاهده خواهید کرد که مشکل حل میشود . اما ممکن است شما این مشکل را در لوکال خودتان داشته باشید . حتما میدانید که برای بالا آوردن سایت به صورت لوکال از نرم افزارهایی مانند  Mamp, Xampp, WAMP استفاده میشود . شما باید به پوشه که php به همراه این نرم افزارها نصب شده مراجعه کنید . فایل php.ini را باز کرده و به دنبال کد زیر بگردید :

;extension=php_curl.dll

اگر سیستم عامل شما مک یا لینوکس میباشد باید به دنبال کد مشابه زیر بگردید :

;extension=curl.so

حال که این خط را پیدا کردید باید آن ; ابتدای خط را حذف کنید . (توجه کنید که ممکن است به خاطر ویرایشگر سایت علامت ; در انتهای نوشته باشد ولی در فایل php.ini این علامت در ابتدای نوشته وجود دارد )

پس از ذخیره باید سرور آپاچی را ریستارت کرده و نتیجه را بررسی کنید .

در صورتی که مشکل حل نشد و یا از سرور مجازی ویندوز استفاده میکنید ممکن است فایروال ویندوز شما آن را بلاک کرده باشد . برای بررسی این مورد از مسیر System Preferences » Security & Privacy وارد تنظیمات فایروال میشویم .

آموزش رفع خطای Secure Connection در وردپرس
آموزش رفع خطای Secure Connection در وردپرس

 

شما باید در قسمت Inbound و Outbound سرور آپاچی را بر روی Allow قرار دهید تا بتواند ارتباط بیرونی و داخلی برقرار کند . در نهایت با ریستارت کردن سرور آپاچی مشکل شما حل خواهد شد . امیدوارم که از این آموزش استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم که نظرات خود را با ما مطرح کنید .