بانس ریت یا به زبان ساده تر نرخ فرار ، به درصد بازدیدکنندگانی که به محض اینکه وارد صفحه ای شدند همان لحظه خارج می شود اشاره دارد. یکی از اصلی ترین فاکتورهای سئو نزد گوگل همین بانس ریت یا نرخ فرار است.

اگر به گوگل آنالیتیکس سری بزنید می توانید از مدت زمان حضورکاربران در سایتتان مطلع شوید و به این نکته توجه داشته باشید زمان حضور کاربران در سایت یکی از مهمترین معیارهای رتبه بندی گوگل برای سایت هاست. پس نتیجه میگریم وقتی که کاربران زمان بیشتری را در سایتی سپری کنند گوگل به آن سایت رتبه بهتری خواهد داد.

البته که همه ی ما به این نتیجه رسیده ایم که وقتی کاربر مدت زمان بیشتری را در یک سایت سپری میکند یعنی آن سایت مطالب مفیدتر و جذاب تری را به نمایش گذاشته و کاربر از محتوای سایت رضایت بیشتری را داشته که این امر باعث بالا رفتن اعتبار سایتتان ، بالا رفتن نرخ تبدیل و تبدیل کاربران به مشتریان بالقوه میشود.

در ادامه چند راهکار برای کاهش بانس ریت به وجود آمده به شما پیشنهاد میکنیم.

کاهش بانس ریت

1-کاری کنید که دیده شوید.

محتوایی که تولید می کنید باید به چشم بازدیدکنندگان جذاب باشد پیشنهاد می شود در مرحله اول به محتوای خود عکس اضافه کنید.عکس هایی مرتبط با محتوای صفحه تان که مخاطب در بدو ورود به سایت با دیدن عکس ها جذب محتوا شود و از درست بودن جست و جوی خود مطمئن شود.

چند نکته درانتخاب عکس برای محتوایتان :

  1. عکس هایی انتخاب کنید که چشم مخاطب را بگیرد و مخاطب را جذب محتوا کند.
  2. عکس هایی انتخاب کنید که با مشاهده آن دارای یک مفهوم در جذب محتوا یا معرف یک داستان کوتاه باشد عکس های مدرن و بی ربط با محتوا هیچ جذابیتی ندارند.
  3. در عکس هایی که انتخاب می کنید یا تولید می کنید کمی طنز و خلاقیت به کار ببرید مطمئنا چند نکته با مزه در عکس می تواند کاربر را جذب محتوا کند.

2-به محتوای خود عوامل سمعی و بصری اضافه کنید.

ویدئو نیز مانند عکس بسیار برای کاربران خوشایند به نظر میرسد.آمار نشان میدهد سایت هایی که در محتوای خود از ویدئو استفاده می کنند 2.6برابر بیشتر کاربران را در صفحات خود نگه می دارند این رفتار تاثیر مستقیم بر کاهش بانس ریت و افزایش رتبه میشود.

ساخت ویدئو در نگاه اول زمان ، انرژی و هزینه زیادی می خواهد اما با نگاهی به تکنولوژی امروز با گوشی های هوشمند در دستمان می توان کارهای خارق العاده ای انجام داد و با یک ویرایش ساده یک ویدئو تاثیر کذار ساخت.

چند نکنه برای ساخت یک ویدئو موثر:

  1. ویدئو های آموزشی تولید کنید. خیلی وقت ها برای خود شما هم اتفاق افتاده که برای حل مشکلتان به اینترنت مراجعه کردید و با دیدن ویدئو آموزشی مشکلتان را حل کرده اید. ویدئو های آموزشی میتواند مخاطب را درگیر محتوای سایتتان کند.
  2. خبرهای های حوزه فعالیتتان را به صورت هفته نامه یا ماهنامه منتشر کنید. ویدئو های خبری همیشه مخاطبان خود را دارند در هر حوزه ای که فعالیت می کنید اخبار تازه ای وجود دارد و همچنین مخاطبینی که اخبار را دنبال می کنند.
  3. در صفحه ای که ویدئو خود را منتشر می کنید توضیحات کامل و دقیقی در رابطه با ویدئوتان بنویسید. چراکه کاربران قبل از دیدن ویدئو توضیحات را به دقت می خوانند پس توضیحاتتان را طوری بنویسید که کاربران مشتاقانه به مشاهده ویدئوتان بپردازند.

 3- مهارت ها و تکنیک های خود را آموزش دهید.

کاربران همه روزه به دنبال راهکارهایی برای حل مشکلاتشان هستند و شما با هر بار آموزش ترفندهایتان چه به صورت ویدئو ، عکس و متن قطعا می توانید کاربران را به طرف سایت خود جذب کنید. نکته ای که در اینترنت حائز اهمیت است محتوای شماست که باید برای کاربران ارزشمند باشد حال چگونه این امر صورت می کیرد؟

  1. نکاتی را آموزش دهید که کمتر راجب آن محتوا تولید شده است و بهتر است منابع فارسی نداشته باشد.
  2. در محتوایی که می نویسید از آمار ها و منابع استقاده کنید با اینکار کاربران از صحت حرف های شما اطمینان حاصل می کنند.
  3. سعی کنید مختصر و مفید توضیح دهید به اینکار اصطلاحا To long Didn’t read)  TL DR) گفته می شود.بحث را نپیچانید و از توضیح اضافه و گزافه کویی بپرهیزید و برای بالا بردن کلمات محتوایتان از حرف های اضافه بپرهیزید.

جمع بندی :

در این مقاله سعی کردیم به شما یاد بدیم چگونه مشتریان بالقوه اتان را پیدا کنید و اگر میخواهید کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما بمانند باید مطالبتان را سئو کنید. باید محتوایتان آنقدر جذاب باشد که کاربر بدون خستگی تمام متن را بخواند.