انتخاب کلمه کلیدی مناسب می تواند یکی از مهم ترین راهکارهایی باشد که شما می توانید با استفاده از آن بهترین آمار سرچ را برای سایت خود به دست آورید. برای به دست آوردن بهترین نتایج از ابزار KWFinder می توانید استفاده کنید. قابلیت های ویژه ای که برای آن در نظر گرفته شده است به شما کمک می کند تا به صورت بهینه ای سئو سایت خود را ارتقا دهید. ابزارهای آنالیز زیادی برای انتخاب کلمه کلیدی سایت وجود دارند اما یکی از آن هایی که اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار می دهد این مورد می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق تر این ابزار بپردازیم.

فهرست عناوین :

  • ابزار KWFinder چیست؟
  • امکانات ابزار KWFinder
  • ابزارهای مشابه و کاربردی برای سئو
  • نحوه کار کردن با ابزار KWFinder
  • معیارهای متفاوت برای نمایش کلیدواژه ها
  • بررسی کلید واژه ها طبق آمارهای SERP

ابزار KWFinder چیست؟

ابزاری فوق العاده برای جستجوی واژه های مرتبط با حوزه کاری شما می باشد که با مراجعه به آن می توانید با تایپ کلمه موردنظر به کلمات کلیدی مرتبط دست پیدا کنید. از آن جایی که معیارهای مشخصی برای این ابزار در نظر گرفته شده است بهتر است برای بهبود سئو سایت خود از اکانت رایگان آزمایشی آن استفاده کنید. این اکانت به مدت ده روز استفاده رایگان را به شما ارائه می دهد تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. بهتر است در ادامه مزایا و معایب آن را برای شما ذکر کرده تا از این میان بتوانید برای خرید اکانت پولی آن تصمیم نهایی را بگیرید.

مزایای استفاده از ابزار KWFinder

  • برای دسترسی به آن نیازی نیازی به پرداخت ندارید، در واقع اکانت 10 روزه رایگان می تواند برای تست کاربر مناسب باشد.
  • از افزونه رایگان KWFinder می توانید استفاده نمایید.
  • مقرون به صرفه بودن نسبت به ابزارهای دیگر می باشد.
  • استفاده از رابط کاربری ساده و آسان
  • مزایایی که KWFinder نسبت به دیگر ابزارها دارد می تواند به کاربر کمک کند تا در انتخاب استراتژی خود از دیگر سایت ها موفق تر عمل کنید. در واقع مسیر مشخصی که با کلمات کلیدی از آن دریافت می کنید می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد.

معایب ابزار KWFinder

یکی از معایبی که می توانیم برای این مورد ذکر کنیم نسخه پولی این ابزار می باشد. گاهی ممکن است به دلایلی بعضی از آمارها را با مشکل مواجه کند برای این کار بهتر است در فرصتی دیگر دوباره آن را امتحان کنید.  

امکانات ابزار KWFinder

این ابزار کاربردی امکانات بسیار زیادی دارد که شما می توانید با خریدن اکانت پولی آن امکانات بیشتری را دریافت کنید.

مشاهده تعداد کلمات سرچ شده توسط کاربران

این گزینه در تولید محتوا می تواند به شما کمک بزرگی بکند به طور مثال با استفاده از آن می توانید موضوع محتوا را برای سایت خود انتخاب کرده و سپس آن را بارگذاری کنید. هنگامی که تعداد سرچ کلمه کلیدی زیاد باشد به کار بردن بهترین کلمه و قرار دادن آن به عنوان کلمه سئو شده از اهمیت بالایی برخوردار می باشد پس بهتر است قبل از نوشتن مطلب میزان سرچ کلمه کلیدی خود را مشاهده نمایید. البته توجه داشته باشید که کلمه ای را که در آن به کار می برید به همراه محتوای کاربردی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی سایت شما داشته باشد.

سنجش سختی کلمه کلیدی

از دیگر معیارهای مهمی می باشد که باید در هنگام درج مطالب و استفاده از آن ها حتما این آمار را مشاهده نمایید. فرض کنید کلمه ای که شما از آن می خواهید استفاده کنید سختی 15 داشته باشد و کلمه ای دیگر سختی 60 را دارا باشد. در اینجا باید برای افزایش بازدید سایت استراتژی متفاوتی را در نظر بگیریم و با انتخاب کلمه کلیدی خود معیارهای متفاوتی را در لحاظ کنیم. این سختی می تواند به این صورت مشخص شود. سختی 1 تا 15 : آسان، سختی 15 تا 29 : هنوز آسان، سختی 30 تا 50 : سخت، سختی 50 تا 80 : خیلی سخت. آخرین مورد برای کلماتی به کار می رود که شما می توانید از آن استفاده بهینه ای داشته باشید اما به این عامل دقت کنید که رقابت برای این کلمات بسیار سخت است و ممکن نیست به زودی به نتیجه دلخواه خود نرسید.

کلمه کلیدی مشابه

یکی از امکاناتی که برای این ابزار در نظر گرفته شده است نشان دادن کلمه کلیدی مشابه می باشد. اگر از کلمه خود ورودی مناسبی را دریافت نکردید می توانید با به کارگیری این موارد سرچ بهتری را دریافت کرده و از آن بازخورد مناسبی را دریافت کنید. این کلمات می توانند شامل سختی بالا و سختی معمول باشند که آن هم طبق استراتژی به کار گرفته شما می تواند عملکرد متغیری را به شما ارائه دهد.

ابزارهای مشابه و کاربردی برای سئو

سایت ماز و Ahrefs از دیگر ابزارهایی می باشند که می توانید از آن ها برای بهبود سئو سایت خود استفاده نمایید. در واقع این سایت ها عملکرد مناسبی را ارائه می دهند که می توانید از آن ها استفاده بهینه ای داشته باشید. در ادامه هر یک از این ابزار را به صورت خلاصه برای شما توضیح خواهیم داد تا در صورت نیاز بتوانید از آن ها استفاده نمایید.

سایت ماز چیست؟

یک ابزار بسیار کاربردی که می توانید با آن آمارهای مختلفی را مشاهده نمایید به طور مثال دامنه سایت خود و یا سایت های دیگر رقبا را می توانید بررسی کنید. درصد اسپم اسکور سایت نیز به شما نشان داده می شود تا بتوانید به راحتی این میزان را مشاهده کرده و اسپم اسکور سایتتان را کاهش دهید. در ادامه می توانید تعداد لینک سازی های سایت خود و دیگر سایت ها را مشاهده نمایید. البته از افزونه بسیار کاربردی را مرورگر کروم آن می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. به طور مثال می توانید با اضافه کردن اکستنشن ماز، درصد اسپم را مشاهده نمایید. نسخه پولی برای این ابزار وجود دارد که شما اطلاعات بیشتر را با خرید آن به دست خواهید آورد. لینک گذاری داخلی و انتشار مطالب در سایت های مختلف را در نسخه پولی مشاهده می کنید و این در صورتی است که اکانت آن را خریداری کنید.

ابزار Ahrefs چیست؟

ابزاری برای چک کردن بک لینک ها می باشد که شما می توانید با استفاده از آن تمامی لینک های خروجی خود را مشاهده کنید. این یکی از بزرگ ترین کارهایی می باشدکه توسط این ابزار انجام می شود که برای اولین بار این قابلیت را داشت و بعد از آن با تغییرات گسترده ای روبرو شد. در ادامه باید گفت این مورد فقط برای دیدن لینک های خروجی نیست و شما می تواند تکنیک های سئو را با توجه به آمار اعلام شده مشاهده و از آن ها استفاده کنید. از آن جایی که لینک سازی یک شبکه گسترده از انواع تحلیل های سایت های مختلف را به شما ارائه می دهد بنابراین می توانید به راحتی با آن سایت های رقیب را آنالیز کرده و از آن نهایت استفاده را ببرید. در واقع ابزار Ahrefs به شما کمک می کند تا تکنیک های سئو را سریع تر و اصولی تر پیش ببرید و نتیجه کارها را زودتر مشاهده نمایید.

نحوه کار کردن با ابزار KWFinder

کار کردن با آن سخت نمی باشد و شما می توانید به راحتی با خواندن مراحل زیر از طریق راه های ذکر شده از آن استفاده نمایید. در ادامه به بررسی راه ها و ابزارک های این مورد می پردازیم تا بتوانید از آن استفاده نمایید.

جستجوی کلید واژه ها

برای استفاده از این بخش کلید واژه اساسی خود را کافی است سرچ کرده تا نتیجه نهایی را مشاهده نمایید. اما به این توجه داشته باشید که در کدام منطقه جغرافیایی زندگی می کنید و حتما منطقه خود را انتخاب نمایید. این مورد می تواند عاملی اساسی باشد زیرا این ابزار در تمامی نقاط نتیجه سرچ واژه را به شما نشان خواهد داد بنابراین با مشخص کردن ناحیه خود می توانید طبق استراتژی خود کلمه کلیدی مرتبط را به کار ببرید. به طور مثال سرچ کلمه کلیدی مانند خرید و فروش آهن در منطقه ای فروش خوبی نداشته باشد و وضعیت آب و هوایی برای فروش را نداشته باشد نمی توانید به راحتی از آن امتیاز بگیرید. بنابراین با مشخص کردن آن و محدود کردن به یک منطقه می توانید به بهترین صورت کلمات خود را انتخاب نمایید. در واقع این یک تکنیک در جامعه سئوکاران می باشد که به آن سئومحلی می گویند. کافی است به قسمت location و language رفته بر حسب نیاز خود آن ها را انتخاب نمایید. در نهایت با انتخاب گزینه پیداکردن کلمه (Find keywords) می توانید کلید واژه ها را بر حسب ترتیب زیر مشاهده نمایید.

قسمت Suggestions

در این قسمت پیشنهادها و یا Suggestions هایی به شما ارائه می شود که بر اساس انتخاب کلمه نتایج مختلفی برایتان نمایش خواهد گرفت.

قسمت انتخاب خودکار

Auto-complete به شما این امکان را می دهد تا بر حسب کلمه کلیدی در بخش API کلمات را دریافت کرده و حتی LSI های مرتبط را بتوانید انتخاب کنید.

قسمت پیشنهادات سوالی

در این بخش می توانید کلید واژه های مرتبط را به صورت سوالی مشاهده نمایید. مانند این مورد که API چیست و چه کاربردی دارد؟

سرچ و جستجو بر اساس دامنه

برای این مورد شما باید به قسمت Search by domain در این ابزار رفته و بر اساس آمارهای نشان داده شده ترافیک رقبای خود را مشاهده نمایید. در این قسمت می توانید بر اساس انتخاب خود یکی را برحسب نیاز استفاده نمایید.

  • در اولین قسمت می توانید بر روی گزینه Search by Domain انتخاب کنید.
  • بر حسب آدرس URL رقیب خود می توانید این گزینه را انتخاب نمایید.
  • بعد از آن قسمت location را می توانید انتخاب نمایید.
  • در آخر بر روی فلش سبز رنگ می توانید کلیک کنید تا نتایج جستجو برایتان نمایش گیرد.

سرچ بر اساس کلید واژه های ارگانیک و پولی

رنک گرفتن در گوگل می تواند یکی از کارهایی باشد که می توانید به راحتی از آن نتیجه بگیرید، به طور مثال اگر کلید واژه هایی را که از سرچ ارگانیک به دست آورده اید به کار ببرید می توانید به بهترین نتیجه دریافت کنید. این کلید واژه ها ممکن است پولی باشند که در آمار تبلیغات گوگل بهترین نتیجه را دریافت می کنند.

پیشنهادات ارائه شده رقبا و لوکیشن انتخابی

در اینجا با استفاده از کلید واژه هایی که ارائه می شود و لوکیشنی که دارید می توانید آن ها  را انتخاب نمایید. این ابزار پیشنهادهایی را بر حسب موارد گفته شده نسبت به حوزه کاری شما ارائه می دهد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

معیارهای متفاوت برای نمایش کلیدواژه ها

هنگامی که حساب کاربری خود را ایجاد می کنید می توانید ابزارک هایی را مشاهده نمایید و بر حسب آن ها تنظیمات خود را انجام داده و کلید واژه ها را انتخاب نمایید.

KD: این گزینه می تواند سختی کلمات کلیدی را طبق قدرت LPS و URL های شما ارائه دهد تا در جایگاه مناسبی قرار بگیرید.

Trend: این بخش روند افزایش و کاهش میزان سرچ کلید واژه ها را در مدت زمان مشخص (12 ماه گذشته) ارائه می دهد.

EV: این بخش برای دامنه می باشد که (Search by domain) میزان بازدید بر اساس جایگاه را در نتایج جستجوی گوگل به همراه نرخ کلیک به صورت تقریبی با میزان سرچ آن ها را به شما نمایش خواهد داد.

CPC: هزینه تبلیغات کلیکی را نشان می دهد که بر حسب آمار کلیک های خود می توانید هزینه را محاسبه کنید.

PPC: در این بخش نیز می توانید رقابت پولی را مشاهده نمایید که طبق آخرین آمار چه میزان رقابتی وجود داشته است.

بررسی کلید واژه ها طبق آمارهای SERP

باید طبق جستجویی که برای شما نمایش داده می شود کلمات را به کار ببرید اگر این کلمه ها را به صورت کاربردی برای سایت خود به استفاده نمایید، می توانید در نتایج گوگل نمایش بگیرید. در غیر این صورت اگر در نتایج نمایش نگرید می توانید با انتخاب استراتژی مناسب برای به کار بردن کلمات هر یک از واژه هایی پیشنهاد شده دیگر را به کار ببرید. این کلمات بر حسب موارد زیر نمایش داده می شوند.

CF یا Citation Flow: اعتبار و تاثیر دامنه شما را بر حسب تعداد بک لینک ها به شما ارائه می دهد.

Links: میزانی که لینک های خارجی به URL های شما اعتبار خاصی را می بخشند.

DA یا Domain Authority: دامنه سایت شما در این بخش مشخص می شود که می توانید با مقایسه میزان دامنه خود با سایر رقبا عملکرد خود را تغییر دهید.

PA یا Page Authority: اگر توجه کرده باشید این بخش ابزارهای متفاوتی نمایش داده می شود که در برنامه کاربردی نیز ارائه شده است تا بر اساس آن صفحه خود را با سایر رقبا مورد بررسی قرار دهید.

CF یا Citation Flow: در اینجا می توانید اعتبار هر یک از بک لینک هایی را که برای صفحه خود قرار داده اید مشاهده نمایید به طور مثال در بعضی از سایت ها به دلیل نداشتن اعتبار، ممکن است بک لینک شما مناسب نباشد و اعتبار شما را از بین ببرد.

FB: اشتراک گذاری مطالب در فیسبوک با توجه به آدرس مشخص شده برای آن را نشان می دهد.

TF یا Trust Flow: کیفیت بک لینک ها را بر حسب دامنه و اعتبار سایت ها نشان می دهد و می توانید این میزان را بالا ببرید و دامنه های بی کیفیت خود را کاهش دهید.

LPS: به شما مقدار تقریبی رنک را نشان می دهد تا به این نتیجه برسید که چه مقدار این مورد سخت تر می باشد و چه قدر باید برای آن تلاش نمایید. در واقع هر چه رقم LPS بیشتر باشد رنک گرفتن نیز سخت تر می شود.

جمع بندی:

ابزار KWFinder یکی از بهترین هایی می باشد که در زمینه سئو خدمات خوبی را به کاربر ارائه می دهد. پیشنهاد ما به شما این است که با استفاده از این ابزار، به راحتی کارهای خود را انجام دهید تا برنامه ریزی درست تری را پیش بگیرید. ابزارک هایی که در منو خود مشاهده می کنید هر کدام از آن ها می توانند اطلاعات خاصی را ارائه دهند به طور مثال DA دامنه سایت را به شما نمایش می دهد و می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد. کار کردن با این ابزار بسیار راحت است و شما می توانید با چند کلیک ساده هر یک از آن ها را اجرایی نمایید. همچنین می توانید با کارشناسان آی وحید در تماس باشید تا پاسخگوی سوالات شما در کمترین زمان باشند.