در دهه دوم قرن بیست و یکم میلادی بود که پلتفرم های پیام رسان فعالیت خود را آغاز کردند. واتساپ جز اولین اپلیکیشن هایی است که در سال 2009 ارائه شد و با گذشت زمان توانست توجه بسیاری را به خود جلب نماید به گونه ای که امروزه بالای 2 میلیون نفر کاربر دارد. توجه زیاد مردم به این پلتفرم ها باعث شد تا صاحبان کسب و کارها به دنبال راهی برای فروش محصولات خود در این فضای دیجیتال باشند. این پیامرسان ها به مشاغل کمک می کنند تا شبکه کاری خود را گسترده و روز به روز به تعداد مشتریان خود اضافه کنند. به همین علت مدیران تجاری سعی دارند با استفاده از ترفندهایی این کار را برای مخاطبان خود آسان کنند، تا به راحتی برای کاربران در دسترس باشند. یکی از این راهکارها ساخت لینک واتساپ است. قطعا تا به حال با این اپ کار کرده اید می دانید که برای ارتباط از طریق واتساپ ابتدا شما باید شماره فرد را سیو، سپس در واتساپ به دنبال آن بگردید تا بتوانید با آن شخص ارتباط بگیرید. در حالی که با ایجاد لینک می توانید این فرآیند چند مرحله ای را تنها با یک کلیک انجام دهید و این به معنای تجربه کاربری بهتر است. در این مقاله از آی وحید قصد داریم به معرفی روش های ایجاد WhatsApp Link در وبسایت، فیسبوک و بیو اینستاگرام بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

آن چه در این مطلب می خوانیم :

  1. نحوه ساخت لینک واتساپ

  2. گذاشتن لینک واتساپ در سایت به صورت دستی

  3. گذاشتن لینک واتساپ در سایت توسط افزونه

  4. نحوه ساخت لینک واتساپ در بیو اینستاگرام

  5. افزودن حساب واتساپ تجاری به فیس‌بوک

نحوه ساخت لینک واتساپ

شما برای ساخت لینک واتساپ می توانید به سه روش زیر اقدام کنید:

روش اول : استفاده از لینک استاندارد واتساپ

این کار بسیار ساده است و برای ساخت آن نیاز به وارد کردن تلفن همراهتان بدون صفر و هیچ نشانه اضافی به همراه کد کشورتان دارید. این لینک هم در نسخه وب و هم در اپ اندروید کاربرد دارد.

https://wa.me[شماره تلفن]

به عنوان مثال :

https://wa/me/989120000000

اما مشکلی که وجود دارد این است که شما نمی توانید بفهمید مخاطبی که از طریق این لینک اقدام کرده، قصد انجام چه کاری را دارد. برای رفع این دغدغه شما می توانید یک پیام به این Link اضافه کنید تا با مشاهده آن پیغام بفهمید مشتری از کدام صفحه محصول تماس می گیرد و به درستی او را راهنمایی کند.

نحوه ایجاد پیام از پیش تعیین شده :

https://wa.me/[number]?text=Enter%message%in%this%format

به عنوان مثال :

https://wa.me/989120000000?text= سلام آی وحید ، چگونه می توانم یک حساب کاربری ایجاد کنم

بنابراین با کلیک بر روی این Link، کاربر می تواند با استفاده از پیامی که از قبل پر شده است، مکالمه ای را آغاز کند که اطلاعات مهمی را در مورد خودش و این که در چه زمینه ای نیاز به راهنمایی دارد را در اختیار شما قرار دهد.

روش دوم : به کار بردن ابزارهای آنلاین

برخی از سایت ها این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا با وارد کردن شماره خود، WhatsApp link دریافت نمایید. در ادامه دو مورد از این وبسایت ها را با هم مورد بررسی قرار می دهیم:

استفاده از سایت Wa.link

این ابزار به شما کمک می کند به راحتی یک لینک به همراه پیغام از پیش تعین شده در کمتر از یک دقیقه ایجاد کنید. علاوه بر این نسخه پریمیوم آن امکان نظارت بر آمار پیوند ایجاد شده در پلتفرم را فراهم می کند.

استفاده از سایت WhatsHash

این ابزار نیز روشی بسیار آسان و مستقل برای ساخت لینک واتساپ است تا از این بستر در کسب‌وکار خود بیشترین بهره را ببرید.

لینکی که به کمک این ابزارها ساخته می شود کوتاه تر است و ظاهر بهتری دارد.

روش سوم : استفاده از لینک ساز برنامه واتساپ

اگر از نسخه تجاری واتساپ یعنی WhatsApp Business استفاده می کنید خود این برنامه امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید به کمک آن لینک واتساپ بسازید.

برای انجام این کار از قسمت Settings بر روی WhatsApp Business Settings کلیک کنید. حال با زدن Short Link می توانید لینک کوتاه واتساپ خود را دریافت و در سایر شبکه های اجتماعی آن را به اشتراک بگذارید.

گذاشتن لینک واتساپ در سایت به صورت دستی

برای این که بتوانید با مشتریان سایت خود از طریق واتساپ ارتباط بگیرید دو راهکار دارید :

راهکار اول استفاده از لینک های ایجاد شده در بالا و به کار بردن این Link ها در صفحات وب است تا به کاربر این امکان را بدهید که وقتی می خواهد مکالمه ای را شروع کند، کلیک کند. برای این که رابط کاربری جذاب تری داشته باشید می توانید این پیوند ها را بر روی یک دکمه پیاده سازی کنید یا این که از تصویر خود واتساپ استفاده نمایید تا با ایجاد ظاهر گرافیکی بهتر کاربر تشویق به کلیک کردن شود.

راهکار دیگری که می توانید به کمک آن با مخاطبان Site خود از طریق واتساپ ارتباط برقرار کنید استفاده از کدهای Css یا افزونه وردپرس است.

در صورتی که دانش فنی لازم را دارید و می خواهید از طریق کد قابلیت تماس با واتساپ را در وبسایتتان ایجاد کنید می توانید از مطلب افزودن دکمه تماس واتساپ در وردپرس راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

اما اگر قصد دارید از طریق افزونه این کار را انجام دهید از قسمت داشبورد وردپرس، از بخش افزونه ها بر روی افزودن کلیک و در صفحه باز شده Cresta whatsapp را جست و جو و نصب نمایید.

گذاشتن لینک واتساپ در سایت توسط افزونه

یک افزونه کاربردی که امکانات بیشتری از قرار دادن تنها دکمه واتساپ را به شما می دهد افزونه دکمه تماس با ما شناور و ثابت است . با این افزونه یک دکمه ثابت و شناور در سایت خود قرار دهید و راه های ارتباطی مثل تلگرام ، واتساپ و هر شبکه دیگری که مدنظرتان است را به کاربر نمایش دهید و با این روش راه ارتباطی خود با مشتریان را ساده تر کنید .

برخی از ویژگی های افزونه وردپرس دکمه تماس با ما شناور و ثابت :

  • دریافت درخواست های تماس از طریق پنل مدیریت وردپرس
  • شخصی سازی دکمه تماس- تغییر رنگ اندازه عنوان ها و موقعیت مکانی دکمه
  • شخصی سازی منوهای تماس – تغییر سایز منو ، رنگ زمینه و رنگ عنوان ها
  • اضافه و کم نمودن منوی های تماس – تغییر آیکون ها ، لینک ها و عنوان ها
  • نمایش پیام آماده – افزودن پیام های از قبل آماده شده و نمایش به کاربر
  • تماس های دریافتی – نمایش شماره تلفن تماس گیرنده و فهرست آن در مدیریت
  • ایمیل – ارسال تماس های دریافتی به ایمیل مدیریت
  • تغییر رنگ تم

نحوه ساخت لینک واتساپ در بیو اینستاگرام

ابتدا وارد اینستاگرام شده و سپس بر روی Edit Profile ( ویرایش پروفایل ) کلیک کنید حالا در قسمت Website پیوندی که قبلا کپی کردید را وارد نمایید و بر روی تیک بزنید تا تغییرات اعمال شوند. برای اطمینان یک بار بر روی لینکتان کلیک کنید تا از صحیح بودن آن اطمینان حاصل کنید.

افزودن حساب واتساپ تجاری به فیس‌بوک

متصل کردن حساب کاربری واتساپ تجاریتان به Facebook، این امکان را به شما می‌دهد تا مشتریانی که از صفحه فیس‌بوکتان بازدید می‌کنند بتوانند تنها با یک کلیک در واتساپ مستقیماً به شما پیام بدهند. علاوه بر این وقتی صفحه کاربری این پلتفرم را به حساب واتساپ خود متصل کرده باشید، می‌توانید اطلاعات تجاری را از صفحه آن به حساب کاربری واتساپ تجاری خود همگام‌سازی کنید. با این کار نمایه واتساپ تجاری شما به طور خودکار با اطلاعات صفحه Facebook به روزرسانی می‌شود.

برای انجام این کار شما باید WhatsApp Business را نصب داشته باشید. حال از بخش تنظیمات از مسیر ابزارهای کسب‌وکار > فیس‌بوک و اینستاگرام، فیس‌بوک را انتخاب نموده و بر روی ادامه کلیک کنید. اطلاعات ورود به سیستم را وارد کنید و سپس ورود به سیستم را بزنید. با انجام موفقیت آمیز این کار شما یک دکمه واتساپ در صفحه خود خواهید دید.

سخن پایانی

با ظهور اپلیکیشن های آنلاین روش های بازاریابی و تبلیغات نیز تغییر یافته است. استفاده از واتساپ به مشتریان بالقوه این امکان را می دهد که مستقیماً از طریق چت و ارتباط با پشتیبانی محصول، اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی خاصی از محصول یا خدمات دریافت کنند. این یک روش موثر برای تشویق و ترغیب آن دسته از کاربران است که هنوز در خرید کالا یا استفاده از خدمات شک دارند. با ساخت لینک واتساپ و به کار بردن آن در سایر شبکه ها می توانید یک فضای تعاملی مناسب برای ارتباط بهتر با مخاطب ایجاد نموده و شبکه کاری خود را گسترده تر کنید.

در این مقاله از آی وحید سعی نمودیم تا تمامی روش های موجود برای ایجاد WhatsApp Link را مورد برسی قرار دهیم. در بخش نظرات منتظر شنیدن سوالات و پیشنهادات ارزشمند شما هستیم.