5 افزونه عالی و جدید برای افزایش سرعت وردپرس را می شناسید؟

بالا بودن سرعت وبسایت، یکی از مهمترین دغدغه های صاحبان وبسایت ها است. در سیستم وردپرس هم این دغدغه وجود دارد و به همین خاطر، این موضوع باعث به وجود آمدن افزونه های بسیار زیادی در زمینه افزایش سرعت وردپرس شده است که نام همگی این افزونه ها را در سایت اصلی وردپرس مشاهده خواهید کرد.

در این مقاله می خواهیم 5 مورد از معروف ترین و بهترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس را معرفی کنیم و معایب و مزایای هرکدام از این افزونه ها را به شما بگوییم تا بتوانید بهترین افزونه افزایش سرعت را برای وبسایت خودتان پیدا کنید.

باید بگوییم که این مقاله براساس تست هایی که توسط تیم آی وحید و سایر وبسایت هایی که از این افزونه ها استفاده کرده اند نوشته شده است.

اگر به دنبال یک افزونه افزایش سرعت وردپرس برای وبسایت وردپرسی خودتان هستید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

5 افزونه عالی برای افزایش سرعت سایت وردپرسی را بشناسید!

اگر می خواهید سایت شما مثل یک موشک تیز و سریع شود، می توانید از افزونه های زیر استفاده کنید:

افزونه Autoptimize

این افزونه یکی از افزونه های معروف رایگان برای افزایش سرعت وردپرس است که طرفداران زیادی دارد.

این افزونه را می توانید به صورت رایگان از مخزن وردپرس دانلود کنید. البته گفتنی است که نسخه پرمیوم یا پولی هم برای این افزونه وجود دارد که در صورت نیاز، می توانید این نسخه را به صورت دلاری خریداری کنید. اما به نظر ما، نسخه رایگان این افزونه هم می تواند کار راه انداز باشد.

اگر در مخزن وردپرس مشخصات این افزونه را ببینید، متوجه می شوید که این افزونه بیشتر از 1 میلیون نصب فعال دارد و دارای محبوبیت خوبی است. همچنین نمره این افزونه از مجموع بالای 800 رای، 4.5 از 5 است که نشان می دهد این افزونه کیفیت خوبی دارد.

افزونه autoptimize توانایی این را دارد که فایل های css، html و java script وبسایت شما را بهینه سازی کند تا سرعت وبسایت وردپرسی شما، از این طریق افزایش پیدا کند. همچنین این افزونه امکانات دیگری مانند بارگذاری تنبل تصاویر (دانلود بعد از بارگذاری صفحه)، بهینه سازی فونت های گوگل، حذف کدهای اضافی وردپرس که باعث کند شدن وبسایت می شوند و cdn (شبکه تحویل محتوا) را دارد.

اگر برای وبسایت وردپرسی خودتان به دنبال یک افزونه رایگان و کم دردسر برای افزایش سرعت وردپرس می گردید، افزونه autoptimize می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

افزونه WP Super Cache

افزونه wp super cache هم مانند افزونه autoptimize دارای دو نسخه پولی و رایگان است که نسخه رایگان آن را می توانید از طریق مخزن افزونه های وردپرس، دانلود و نصب کنید.

این افزونه هم یکی دیگر از افزونه های محبوب وردپرس در زمینه افزایش سرعت وبسایت است که می توانید از آن برای افزایش سرعت وبسایت وردپرسی خودتان استفاده کنید.

این افزونه نسبت به افزونه autoptimize محبوبیت بیشتری دارد و دارای بیشتر از 2 میلیون نصب فعال است که این عدد می تواند نشان دهنده محبوبیت این افزونه باشد.

نمره این افزونه از بین بیشتر از 1200 رای داده شده، به صورت میانگین 4.5 از 5 است که نمره بسیار خوبی است.

افزونه wp super cache بیشتر بر روی فایل های html سایت تمرکز دارد و از طریق بهینه سازی و کم کردن این فایل ها، سرعت وبسایت شما را بهینه می کند.

البته این افزونه هم مانند افزونه قبلی، دارای امکانات بیشتری است و یکی از امکانات خوب این افزونه، cdn است.

اما این افزونه در کنار خوبی های خود معایبی هم دارد که از این معایب، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمی پیچیده است
  • کار با آن برای کاربران مبتدی سخت است
  • بعد از هربار ویرایش مطلب، نیاز به پاک کردن کش خواهید داشت.
  • کاربرانی که وارد حساب کاربری خودشان شوند، امکان کش را از دست می دهند.

افزونه wp super cache افزونه خوبی است و می تواند سرعت وبسایت شما را تا حدود 30 درصد بهبود دهد، اما توصیه می کنیم اگر دارای یک وبسایت فروشگاهی فعال هستید، تا جای ممکن از این افزونه استفاده نکنید چون می تواند برای وبسایت فروشگاهی شما دردسرهایی را ایجاد کند و به میزان درآمد شما صدمه بزند.

افزونه WP Fastest Cache

افزونه wp fastest cache ، یکی دیگر از بهترین افزونه های کاربردی و مفید در زمینه افزایش سرعت وبسایت وردپرسی شما است. این افزونه دارای محبوبیت خوبی در بین طرفداران وردپرس است و می تواند سرعت وبسایت شما را تا حد خیلی خوبی افزایش دهد.

افزونه wp fastest cache هم مانند دو افزونه قبلی، دارای دو نسخه پولی و رایگان است که نسخه پولی آن را می توانید از طریق مخزن افزونه های وردپرس دانلود و روی وبسایت وردپرسی خودتان نصب کنید.

در مخزن وردپرس، این افزونه دارای بیش از 1 میلیون نصب فعال است و امتیاز آن هم از بین بیشتر از 2500 رای، 5 است که نشان می دهد این افزونه محبوبیت خیلی خیلی زیادی در بین کاربران وردپرسی دارد و از عملکرد خوبی هم برخوردار است.

افزونه wp fastest cache امکانات خیلی خوبی برای افزایش سرعت وردپرس دارد که این امکانات عبارتند از:

  • فشرده سازی کدهای css وبسایت
  • فشرده سازی کدهای html وبسایت
  • امکان cdn برای افزایش سرعت وبسایت
  • و…

اما باید بدانید که خیلی از امکانات خوب این افزونه به صورت پولی هستند و امکانات معمولی آن رایگان است. اما نسخه رایگان افزونه هم می تواند برای وبسایت شما مفید باشد و به شما کمک کند سرعت وبسایتتان را تا حد خیلی خوبی افزایش دهید.

این افزونه هم مانند افزونه های قبلی، دارای معایبی است که بد نیست آنها را بدانید تا بتوانید انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید و سرعت وبسایت وردپرسی خودتان را بهینه تر کنید.

معایب این افزونه هم مانند افزونه قبلی:

  • کمی پیچیده است
  • کار با آن برای کاربران مبتدی سخت است
  • بعد از هربار ویرایش مطلب، نیاز به پاک کردن کش خواهید داشت.
  • کاربرانی که وارد حساب کاربری خودشان شوند، امکان کش را از دست می دهند.

است که این معایب می تواند کمی آزار دهنده باشد اما با انجام دستی بعضی از کارها، می توانید این افزونه را استفاده کنید و از سرعت خوب وبسایت خودتان لذت ببرید.

خب در این قسمت هم افزونه wp fastest cache را به شما معرفی کردیم تا بتوانید از آن برای افزایش سرعت وبسایت وردپرسی خودتان استفاده کنید، این افزونه هم می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب شما به عنوان افزونه افزایش سرعت وردپرس باشد.

افزونه WP Rocket

شاید به جرأت بتوان گفت افزونه wp rocket یکی از بهترین و پرطرفدارترین افزونه های موجود برای افزایش سرعت وردپرس است.

این افزونه امکانات خیلی کامل و فوق العاده ای برای افزایش سرعت وردپرس دارد اما باید بدانید که برای این افزونه امکان دانلود رایگان وجود ندارد و باید این افزونه را از مارکت های معتبر وردپرسی خریداری کنید.

افزونه wp rocket امکانات بسیار زیادی دارد اما تنظیمات آن به طوری قرار گرفته اند که کمترین پیچیدگی را داشته باشند. برای هر تنظیمات این افزونه هم راهنمایی وجود دارد که می توانید با مطالعه این بخش و با کمی اطلاعات تخصصی، به راحتی تنظیمات این افزونه را انجام دهید و نتایج خیلی خوبی را از آن دریافت کنید.

جالب است بدانید افزونه wp rocket کاملا هوشمند است و می تواند به صورت خودکار کش برگه ها یا نوشته هایی که ویرایش می شوند را حذف کند. این امکان در افزونه های قبلی وجود نداشت و در آن افزونه ها، باید به صورت دستی کش مطالب را پاک می کردید.

امکان جالب دیگری که افزونه wp rocket دارد، این است که به صورت خودکار کدهایی را به فایل htaccess اضافه می کند که این کدها باعث بهینه شدن فایل های وبسایت و کدها می شوند و امکان gzip را روی وبسایت شما فعال می کنند تا سرعت بهتر و بهینه تری داشته باشید.

همچنین این افزونه با ووکامرس هم هماهنگی کامل دارد و می تواند بهترین گزینه برای افزایش سرعت فروشگاه اینترنتی شما باشد.

شاید اگر بخواهیم عیبی برای این افزونه پیدا کنیم، تنها عیب آن این باشد که نسخه رایگان ندارد و از ابتدا باید این افزونه را به صورت پولی تهیه کنید.

پس اگر به دنبال یک افزونه وردپرسی برای بهینه سازی سرعت وردپرس خودتان هستید که دردسری نداشته باشد و بتواند سرعت وبسایت شما را به بهینه ترین حد ممکن برساند، افزونه wp rocket مطمئنا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

افزونه W3 Total Cache

یکی دیگر از افزونه های خوب وردپرس برای افزایش سرعت وبسایت، افزونه w3 total cache است که می توانید از این افزونه هم برای افزایش سرعت وبسایت وردپرسی خودتان استفاده کنید.

این افزونه در دو نسخه رایگان و پولی وجود دارد که می توانید نسخه رایگان آن را از طریق مخزن افزونه های وردپرس دانلود کنید.

تعداد نصب فعال این افزونه در مخزن وردپرس، بیشتر از 1 میلیون است که نشان دهنده محبوبیت خوب این افزونه است.

میانگین امتیاز این افزونه از بین بیشتر از 4000 امتیاز، 4.5 از 5 است که تعداد امتیازات این افزونه نشان دهنده محبوبیت بسیار بالای آن است.

تنظیمات افزونه w3 total cache بسیار بسیار زیاد و پیچیده است و همین موضوع می تواند باعث گیج شدن کاربران تازه کار شود. به همین دلیل اگر کاربر تازه کار هستید توصیه نمی کنیم از این افزونه استفاده کنید چون تنظیمات اشتباه افزونه، می تواند باعث بهم ریختگی وبسایت شما و ایجاد مشکلات مختلفی شود.

افزونه w3 total cache امکانات خوبی مانند فشرده سازی فایل های وبسایت، سرویس cdn و… دارد که با استفاده از این امکانات می تواند سرعت وبسایت شما را تا حد خیلی خوبی بهبود دهد.

از معایب این افزونه می توان به:

  • کمی پیچیده است
  • کار با آن برای کاربران مبتدی سخت است
  • بعد از هربار ویرایش مطلب، نیاز به پاک کردن کش خواهید داشت.
  • کاربرانی که وارد حساب کاربری خودشان شوند، امکان کش را از دست می دهند.
  • تنظیمات بسیار زیاد و پیچیده

اشاره کرد.

در کل این افزونه هم می تواند برای شما مناسب باشد اما باید به تنظیمات آن وارد باشید و بتوانید آنها را به صورت مناسب انجام دهید تا بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید.

جمع بندی و چکیده مطلب:

تا به اینجا، ما 5 افزونه برتر برای افزایش سرعت وردپرس را بررسی کردیم و مزایا و معایب هرکدام از آنها را توضیح دادیم.

حالا اگر بخواهیم به یک جمع بندی برسیم و بهترین افزونه ممکن را انتخاب کنیم، باید معیارهای مختلفی را مدنظر قرار دهید.

اگر بخواهیم با معیار بیشترین افزایش سرعت افزونه برنده را انتخاب کنیم، باید بگوییم برنده این معیار افزونه wp super cache است چون می تواند بیشتر تاثیر را روی سرعت وبسایت داشته باشد. اما همانطور که اشاره کردیم این افزونه و افزونه های مشابه آن دردسرهای خاص خودشان را دارند و می توانند برای شما مشکل ساز شوند و شما را درگیر کارهای فنی کنند. به همین خاطر باید بگوییم اگر با معیار بیشترین افزایش سرعت + کمترین میزان دردسر افزونه برنده را انتخاب کنیم، مسلما افزونه wp rocket برنده است و می تواند بهترین انتخاب شما برای افزایش سرعت وردپرس باشد.

امیدواریم مقاله « 5 مورد از بهترین افزونه های افزایش سرعت ودپرس در سال 2019 » برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با استفاده از نکات گفته شده، بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس را برای خودتان انتخاب کنید.