اکثر شما عزیزان که با وردپرس کار کرده اید با قابلیتی به نام تصویر شاخص آشنایی دارید . تصویر شاخص قابلیتی میباشد که به شما این امکان را میدهد تا نوشته های خود را در بلاگ با یک کاور مخصوص در قسمت های مختلف و صفحات مختلف نمایش دهید . بعضی از قالب ها این قابلیت را ندارند و حتی ممکن است که قالب طراحی شده توسط شخص خودتان دارای این ویژگی نباشد . امروز آموزش افزودن ویژگی تصویر شاخص به قالب وردپرس را برای شما عزیزان آماده کرده ایم که بتوانید با آن قالب خود را کامل کنید . برای خواندن این مقاله تا پایان مطلب با ما همراه باشید .

آموزش افزودن ویژگی تصویر شاخص به قالب وردپرس

اگر قالب شما تصویر شاخص ندارد در چند مرحله میتوانید به سادگی این امکان را به سایت خود اضافه کنید . در ابتدا باید کد زیر را به فایل functions.php درون پوشه قالب خود اضافه کنید . البته از طریق ویرایشگر در پیشخوان خود نیز میتوانید این کار را انجام دهید .

function mytheme_post_thumbnails() {
    add_theme_support( 'post-thumbnails' );
}
add_action( 'after_setup_theme', 'mytheme_post_thumbnails' );

پس از انجام این کار شما در صفحه ویرایش نوشته خود قسمتی جدید به نام تصویر شاخص را مشاهده خواهید کرد .

 

آموزش افزودن ویژگی تصویر شاخص به قالب وردپرس
آموزش افزودن ویژگی تصویر شاخص به قالب وردپرس

 

ما در تصویر بالا به عمد عکس از قسمت برچسب ها را نیز قرار دادیم که دقیقا متوجه شوید تصویر شاخص در زیر برچسب های شما قرار میگیرد .

مرحله دوم این است که تصویر شاخص خود را درون نوشته قرار دهیم . برای این کار باید فایل single.php که مربوط به قالب نوشته هایمان است را ویرایش کرده و داخل حلقه while() کد زیر را اضافه کنیم :

<?php 
if( has_post_thumbnail() ):
    echo get_the_post_thumbnail();
endif; 
?>

با این کد بررسی میکند که آیا نوشته شما تصویر شاخص دارد یا خیر . در صورت وجود تصویر شاخص آن را نشان میدهد .

در اینجا کار ما تمام میشود . فقط کافیست مطلب خود را از طریق پنل مدیریت ایجاد ، تصویر شاخص آن را انتخاب کرده و در نهایت آن را منتشر کنیم و نتیجه را در سایت خود بررسی کنیم . امیدوارم که از این آموزش استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم نظر خود را با ما در میان بگذارید .