با سلام خدمت شما عزیزان . امروز قصد داریم تا برای شما 6 اشتباه در سئو که باید از آنها دوری کرد را توضیح دهیم . این اشتباهات میتواند به رتبه سایت شما ضربه بد بزند . اگر شما با این اشتباهات آشنایی داشته باشید و آنها را مرتکب نشوید بی شک میتوانید کمک شایانی به سایت خود و رتبه آن در گوگل کنید .

6 اشتباه در سئو که باید از آنها دوری کرد

اشتباهات جزو اتفاقاتی هستند که یک شخص نمیتواند از آن مستثنا باشد . اما با شناسایی آنها میتوان تلاش کرد که آنها را مرتکب نشود و میزان خطا را به حداقل رساند . در این مطلب قصد داریم تا 6 عدد از این اشتباهات را برای شما عنوان کنیم .

1- فراموش کردن این که سرعت بالاتر بهتر است

در تمامی مقالات آموزشی مربوط به سئو گفته ایم که سرعت بالاتر باعث بهبود رتبه سئو سایت شما خواهد شد . هر چه سرعت بالاتر باشد علاقه گوگل به آن نیز بیشتر خواهد شد . پیشنهاد ما علاوه بر کانفیگ صحیح سرور و بهینه سازی سایتتان ،بهینه سازی تصاویر میباشد چون معمولا تصاویر درون سایت حجم زیادی از سایت را به خود اختصاص میدهند . یکی دیگر از راه های افزایش سرعت استفاده از کش مرورگر و همچنین gzip میباشد که میتوانید کد مربوط به فشرده سازی آن را درون فایل htaccess ریشته سایت خود قرار دهید . همچنین عدم استفاده از افزونه های بدون مصرف و سنگین باعث بالارفتن سرعت سایت خواهد شد .

2- سعی برای گرفتن رتبه در کلمات کلیدی اشتباه

خیلی از افراد هستند که همیشه سعی دارند کلمات کلیدی برای سایت خود استفاده کنند که با ماهیت سایتشان 180 درجه متفاوت است . من اگر خودم وارد همچین سایت هایی بشوم صد در صد سایت رو میبندم و اگر باز هم در نتایج گوگل آن سایت را مشاهده کردم اصلا به سراغ باز کردن آن نمیروم . شما اگر میخواهید بازدیدی جذب کنید باید به گونه ای عمل کنید که کاربر را درون سایت خود نگه دارید و باعث بالا رفتن نرخ فرار سایت خود نشوید . در صورتی که شما دارای یک مجله خبری ، بلاگ آموزشی و چیزی مشابه آن هستید نرخ فرار در سایت شما خیلی اثر گذار است . اگر تعداد آن بالا برود یعنی کاربر علاقه ای به بررسی سایر مطالب شما نداشته است . پس باید تلاش کنید مطالبی که به عنوان کلمه کلیدی انتخاب میکنید مربوط به سایتتان باشد .

3- شکست در دعوت افراد برای بازدید از سایتتان

داده متا یا همان Metadata چیزی است که به همراه نتیجه سایتتان درون صفحه جستجوی گوگل نمایش داده میشود . وقتی مطلبی برای سایت خود مینویسید باید به داده های متای آن نیز توجه کنید . هر چه اطلاعات مرتبط تر و علی الخصوص جذاب باشد باعث جذب کاربر بیشتری در سایت شما خواهد شد . نوشتن یک خلاصه کوتاه از متنی که قرار است به کاربر نمایش داده شود نیازمند هنر بزرگی است . هر چه مطلب جذاب تر باعث جذب کاربر بیشتری خواهد شد . درست است که متای توضیحات جزو فاکتورهای رتبه بندی سایت ها به حساب نمی آید اما ارتباط مستقیمی با این مبحث دارد و هر چه متن قرار داده شده برای این قسمت زیباتر و جذب کننده تر باشد نرخ CTR سایت ها در موتور جستجو افزایش خواهد یافت .

4- نادیده گرفتن مطالب بسیار جذاب

مطالب جذاب واقعا جذاب هستند ! هر چه مطالب شما بهتر و زیباتر باشد کاربر را با خود به درون سایت می آورد . وقتی شخصی مطلبی را میخواند و از آن خوشش می آید صد در صد دوستان خود را نیز دعوت به خواندن آن مطلب میکند . اگر مطالب شما تکراری و یا خسته کننده باشد کاربر علاقه ای برای خواندن اینگونه مطالب به خرج نمیدهد . فراموش نکنید که مطالب شما باید جذاب باشند تا بتوانند کاربری به سمت خود جذب کنند .

5- نداشتن Call to Action درون سایت

اگر شما میخواهید کاربران شما نرخ فرار کمتری در سایتتان داشته باشند ، نیاز به دکمه ای دارید که کاربران را به سرعت به قسمتی از سایتتان مطلب کند . مثلا فروش یک محصول ،ثبت نام و یا هر مورد دیگر . به این دکمه Call To Action گفته میشود . این روش خود یک راه برای افزایش بازدید سایتتان محسوب میشود و باعث میشود نرخ فرار کمتر شود .

6- فکر نکردن به جلو : آینده درون موبایل است

چه کسی فکرش میکرد که موبایل هایی بیاید که با آنها به راحتی بتوان وبگردی کرد و سایت هایی باشند که قابلیت ریسپانسیو داشته باشند . به گونه ای که کاربر با گوشی و یا سیستم در تمامی ابعاد بتواند به راحتی اخبار و مطالب مورد علاقه خود را دنبال کند . همانگونه که گوگل نیز ترفند جستجوی خود را تغییر داد و قابلیت Mobile first indexing را درون نتایج جستجوی خود اعمال کرد . این موضوع ما را به فکر فرو میبرد که باید برای سایت خود نیم نگاهی به تکنولوژی آینده هم داشته باشیم . به جرات میتوان گفت میزان 90% و حتی بالاتر بازدیدکنندگان سایت از دستگاه های موبایل هوشمند استفاده میکنند . با نگاهی به این آمار باید سایت خود را مناسب با دستگاه های موبایل بهینه سازی کرده و در کنار آن اما با اولویت کمتر میتوان برای نسخه های دسکتاپ نیز فکری کرد .

سئو مقوله های زیادی دارد و هر چه آن را بازتر کنیم خواهیم دید که در پشت پرده مسائل جدیدی پیدا خواهد شد . امروز هم تنها به 6 اشتباه در سئو اشاره کردیم که باید از آنها دوری کرد . سعی میکنیم در مطالب بعدی بیشتر و کاملتر در این مورد صجبت کنیم . خوشحال میشویم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید .