قرار دادن ویدیو در سایت کمک می کند، محتوای متفاوتی در صفحه خود داشته باشید ولی اینکه از چه طریقی این کار را انجام بدهید اهمیت زیادی دارد. در این مقاله 10 دلیل مهم را بیان کردیم که نباید آپلود ویدیو در هاست انجام شود. همچنین در ادامه پنج سرویسی رایگانی را خواهیم داشت که به شما اجازه می دهد ویدیو خود را با نام برند خودتان در سایت قرار دهید. پس با ما همراه باشید.

  • پهنای باند سرور را محدود می کند
  • برای اندازه فایل ها و فضای ذخیره سازی محدودیت ایجاد می کند
  • بارگذاری آهسته می شود و ویدئوها فریز می شوند
  • هیچ فرمت استانداردی برای ویدیو در وب وجود ندارد
  • امکان تبدیل ویدئو در درستگاه های مختلف انجام نمی شود
  • اتلاف وقت پخش کننده های ویدیو وردپرس
  • استفاده از کدهای دست و پا گیر
  • کیفیت در هر مرورگری متفاوت است
  • از دست دادن ترافیک وبازدید
  • امنیت پخش ویدئو کمتر می کند

1. پهنای باند سرور را محدود می کند

ویدئو های آپلودی که حجم بالایی داشته باشند یا با کیفیت بالایی (مثلا کیفیتHD ) آپلود شوند، به راحتی به حجم 100مگابایت می رسند. حالا تصور کنید وقتی ده ها نفر سعی کنند همزمان همان فیلم را تماشا کنند، چه اتفاقی می افتد.

ارائه دهندگان هاستینگ همیشه پهنای باند و منابع مشخصی را برای هر سرور در شبکه اختصاص می دهد، براساس میانگین میزان ترافیک تعداد باری که ویدئو در روز مشاهده می شود می تواند از پهنای باند شما کم کند. مثلا اگر یک فیلم 50 مگابایت حجم دارد و در هر روز 10 نفر آن را مشاهده کنند 1500 گیابایت فقط پهنای باند ماهانه برای آپلود این ویدئو نیاز خواهید داشت.

در خواست های زیاد از سرور بخصوص برای فایل های بزرگ می تواند از میزان پهنای باند شما عبور کند، سایت شما و هر سایت دیگری که در همان سرور هستند را آهسته یا از اجرا متوقف کند.

2. محدودیت برای اندازه فایل ها و فضای ذخیره سازی دارد

فایل های آپلود شده درهاست حداکثر می تواند تا50مگابایت حجم داشته باشند که اجازه چند دقیقه بیشتر آپلود ویدئو ها را نمی دهد و محدودیت در فایل های شما ایجاد می کند.

علاوه بر این ممکن است فایل های رسانه ای بزرگ شرایط هاستینگ را رد کند، حتی باعث شود، حساب هاستینگ شما منقضی کند. حالا فرض کنید بارها و بارها فایل های ویدئویی خود را در سرور بارگذاری کنید، درنهایت از فضای ذخیره سازی (storage space) عبور کنید.

زمانی که فضای دیسک را فایل های ویدیویی اشغال می کند باعث می شود، داده هایی که به فضای دیسک بیشتری نیاز دارند، زمان اجرای طولانی تری پیدا کنند و نمایش بخش هایی از سایت را به تعویق بندازند.

3. بارگذاری آهسته می شود و ویدئوها فریز می شوند

اگر فایل ویدئویی در یک سرور با محدودیت پنهای باند مواجه باشد ، کاربران مکث های غیرمنتظره ای هنگام تماشای ویدئو خود می بینند که به اصطلاح می گوییم ویدئو فریز شده است. این اتفاق برای مخاطبان بسیار آزاردهندست، تجربه کاربری ومحبوبیت برند را به خطر می اندازد و اعتبار کسب وکار را کم می کند.

در نهایت اگر اینترنت کاربران ضعیف باشد، آپلود فایل کندتر می شود ونمایش ویدئو را ضعیف تر می کند.

4. هیچ فرمت استانداردی برای ویدیو در وب وجود ندارد

در نسخه HTML5 دقیقا مشخص نیست که مرورگرها از چه فرمت هایی پشتبانی می کنند. مثلا مرورگر فایرفاکس فرمت های Ogg یا WebM را پخش می کند یا کروم تمام قالب های اصلی ویدیو را نمایش می دهد و اگر بخواهید در همه مرورگرها ویدیوی شما اجرا شود از فرمت های.ogg ، mp4 ،  .webmاستفاده کنید.

حال ارائه دهندگان هاست میزانی پهنای باند که به شما می دهند امکان انتخاب فرمت های مختلف را از شما محدود می کند. پس نیاز به برنامه ای با امکانات بیشتر پیدا می کنید.

5. امکان تبدیل ویدیوها در دستگاه های مختلف انجام نمی شود

به احتمال زیاد اکثر بازیدکنندگان فیلم های بر روی لپ تاپ را با سرعت بالاتری مشاهده می کنند و شما نیز کیفیت HD برای ویدئو خود قرار می دهید.

همچنین نیاز دارید تا کاربران تلفن همراه این نسخه را با کیفیت پایین تری (برای سرعت بیشتر و نمایش بهتر) دریافت کنند. حال برای اطمینان از اینکه ویدیو به خوبی مشاهده شود باید در همه مرورگرها و دستگاه ها ویدئوی اختصاصی ایجاد کنید. در غیر این صورت وب سایت شما نمی داند کدام فایل از ویدئو را برای هر کاربری (در دستگاه های متفاوت) نمایش دهد.

6. اتلاف وقت پخش کننده های ویدیو وردپرس

پخش کننده های ویدئو که در وب سایت ها نصب می شوند، به طور خودکار تشخیص می دهند کدام نسخه از ویدئو برای درخواست کننده مناسب است وسپس نسخه مناسب را به آن شخص تحویل می دهد.

با وجود ده ها پخش کننده ویدئو با سرعت مناسب بنظر می آید آپلود فایل در هاست اشتباه بزرگی است. با اینکه وردپرس یک پخش کننده داخلی دارد که حتی نیاز به یک افزونه ویدئویی را نیز برطرف می کند ولی کمی زمان بیشتری را برای آپلود ویدئو ها نیاز دارد.

7. استفاده از کدهای دست و پا گیر

برای افزونه های شخص ثالث یا قابلیت های ویدئویی داخلی وردپرس باید قطعه کد کوتاهی را قرار دهید تا به پخش کننده ویدئو بگویید که چه فرمتی را ایجاد کند. کد زیر نمونه ای برای پخش ویدئو در سایت است:

<video poster="movie.jpg" controls>
<source src="movie.webm" type='video/webm; codecs="vp8.0, vorbis"'/>
<source src="movie.ogg" type='video/ogg; codecs="theora, vorbis"'/>
<source src="movie.mp4" type='video/mp4; codecs="avc1.4D401E, mp4a.40.2"'/>
<p>This is fallback content</p>
</video>

حتی با وجود پشتبانی داخلی فیلم ها در وردپرس باز هم نیاز به ساخت کد کوتاه زیر دارید :

[video width="960" height="540" mp4="movie.mp4" ogv="movie.ogv" webm="movie.webm"]

بعد از اینکه این کد را نیز در سایت خود قرار دادید باید همه فایل های ویدئویی را در سرور بارگذاری کنید و یک پخش کننده ویدئو نصب کنید تا بتواند تمام موارد پخش را کنترل کند.

8. کیفیت در هر مرورگری متفاوت است

در موارد پیش گفتیم هر مرورگری قابلیت پخش برخی از فرمت ها را دارد. اگر بخواهید فرمت های مختلفی را از ویدئو خود داشته باشید. باید ده ها برنامه ویدئوی را در سیستم خود نصب کنید که تازه هر کدام از این برنامه ها فرآیند تبدیل ویدئو ها را به روشی کمی متفاوت انجام می دهد و در نتیجه کیفیت ویدئو ها با هم تفاوت خواهند شد.

از طرفی ممکن است مرورگرها وضعیت پخش را بدتر کند یا حتی اگر دقیقا همان ویدئو را در مرورگر دیگری باز کنید، خوب نباشد. حتی اگر ساعت های بی شماری را صرف آزمایش در مورد تنظیمات در نرم افزار تبدیل بگذارید هیچ وقت نمی توانید 100 درصد نتیجه دلخواه را بگیرید.

اینجاست که احساس می کنید، نیاز به برنامه ای دارید که بتواند قالب های مختلفی را با امکانات بیشتری ارائه کند.

9. از دست دادن ترافیک و بازدید

آپارات محبوب ترین پلتفرم میزبانی ویدئو در ایران است، اولین جایی که افراد زیادی برای جستجوی موضوعی اول یوتیوب را چک می کنند وربات های گوگل رتبه خوبی در نتایج جستجو به آن ها می دهد.

وقتی در آپارات ویدئوی خود را آپلود می کنید، می توانید محبوبیت را از طریق آنها بدست آورید. همچنین امکان اشتراک گذاری به افراد دیگر را افزایش دهید و دسترسی به ویدئو های خود را به شدت بالا ببرید.

حال اگر ویدئو ها در هاست آپلود شوند میزان اشتراک گذاری کاهش پیدا می کند و ترافیک محدودتری خواهد داشت. اگر کسب وکاری تمایل ندارد در آپارات فیلم خود را آپلود کنند، می تواند از سرویس دهندگان دیگری که نام برند آنها را حفظ می کند استفاده کنند که در بخش دوم این مقاله به معرفی محبوب ترین آنها پرداختیم.

10. امنیت پخش ویدئو کمتر می شود

اگر در سایتی ویدئوی محافظت شده را اجرا می کنید، باید مطمئن باشید که ویدئو شما توسط افراد که به طور غیرقانونی در سایت های اشتراک گذاری توزیع می کنند، دوباره آپلود نشود.

5 برنامه که میزبانی ویدئو ای با کیفیت به شما می دهد.

در این قسمت از مقاله سرور هایی را معرفی می کند که بتوانید امکانات ، ویژگی های خوبی را در اختیار شما بگذارد و نتایج زیر را برای شما به همراه آورد:

  • انواع محتوای ویدئویی را در وب سایت فراهم می کنید.
  • امکان پخش مستقیم دارید.
  • اشتراک داخلی را فراهم می کند.
  • شخصی سازی و گزینه های آپلود مختلفی را دارید.
  • پهنای باند سرعت بارگذاری را کمتر تحت تاثیر قرار می دهد.

1. آپارات

آپارات محبوب ترین سرویس اشتراک ویدیو در ایران است که اپلیکیشن و امکان پخش زنده را دارد. آپارات با تعداد بازدیدکنندگان بسیار بالا در هر روز فرصت های مناسبی را برای دیده شدن وب سایت ها دارد ومی تواند تاثیر زیادی بر کسب و کار شما بگذارد.

آپارات امکان بارگذاری فیلم از یوتیوب و دستگاه های مختلف را فراهم می کند و شما می توانید از این طریق کسب درآمد هم داشته باشید. همچنین می توانید ویژگی های آپارات را در زیر مشاهده کنید:

  • زیرنویس با فرمت str انجام می شود.
  • فیلم ها با سرعت خوبی آپلود می شوند.
  • لینک ویدیو در وب سایت، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، تلگرام و غیره را قرار داده می شود.
  • امکان درج لوگو روی کانال وجود دارد.
  • تبلیغات داخلی در ویدئو امکان حذف یا نمایش دارند.
  • بارگذاری از یوتیوب فقط برای ویدیوهای زیر 30 ثانیه است.
  • امکان فعال سازی پخش خودکار ویدیوی بعدی وجود دارد.

2. نماشا

نماشا دومین سرویس دهنده آپلود ویدئو است که با داشتن حساب کاربری رایگان گزینه های مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد. در این برنامه می توانید کانال های زیادی را برای برند شخصی خود ایجاد کنید، لینک ویدیو های خود را به وب سایت ها و رسانه های اجتماعی را اضافه کنید.

نماشا اپلیکیشن ندارد و امکانی وجود ندارد تا بتوانید ویدیو های خود را در پخش زنده قرار دهید. همچنین امکان حذف نمایش تبلیغات خود را ندارید. اما می توانید تا حجم 800 مگابایت ویدیو های خود را در آن آپلود کنید و از دو فرمت srt,vtt برای زیرنویس ویدیو های خود بکار ببرید.

3. تماشا

تماشا یک دیگر از سرویس دهنگان ایرانی است که فضای امنی برای اشتراک گذاری ویدیو دارد. البته می تواند برای اشتراک ویدیو و معرفی برند کسب وکار ها امکانات خوبی را ارئه کند.

تماشا امکان آپلود ویدیو را تا 2گیگا بایت برای کاربران ایجاد می کند که افراد می توانند ویدیوهای خود را با فرمت های مختلفی بارگذاری کنند وهمچنین کانال های مختلف خود را در دسته بندی های مختلف شخصی سازی کنند.

تماشا مزایا و ویژگی های زیر را  برای کاربران دارد که می توانید:

  • از تبلیغات اشتراک گذاری ویدیو کسب درآمد کنید.
  • از سرورهای قدرتمند و پرسرعت آن استفاده کنید.
  • آپلود ویدیوهای خود را بدون کاهش حجم اینترنت از طریق آدرس انجام دهید.
  • محتوای اختصاصی برای کانال و ژانر های مختلف ایجاد کنید.

4. جعبه

جعبه سرویس اشتراک گذاری خود را با هدف کسب درآمد تبلیغات ویدیویی شروع کرد که البته فعلا این دسترسی برای کاربران خارج است. در جعبه می توانید کانال های مختلفی را برای نمایش ویدیو داشته باشید واز فرمت های مختلفی استفاده کنید.

این سرویس پنل مدیریتی آسانی دارد و سرعت دانلود و پخش بالایی را فراهم می کند و طراحان ، توسعه دهندگان می توانند لوگوی خود را در ویدیو داشته باشند.

ویژگی و مزایای جعبه:

  • از سیستم lazy load استفاده می کند.
  • پنل کاربری ساده ای دارد.
  • به ازای هر 1000 بازدید به صورت موفق 2000 تومان درآمدزایی دارد.
  • امکان اشتراک گذاری ویدیو ها را برای شبکه های اجتماعی قرار داده است.

5. MP4

سایت MP4 امکان آپلود ویدیوهای شمارا همراه با یک کاور تصویر فراهم کرده است و دسترسی به سایر سرویس ها را با یک اکانت کاربری می دهد.

اپلیکیشن برای سیستم عامل اندورید دارد. همچنین سرویس کودک راه اندازی کرده است و هشدارهایی را برای پخش ویدیو در سنین و رده های مختلف سنی دارد.

مزایای سرویس ویدیو MP4 :

  • لینک ویدیو در توضیحات ایجاد می کند.
  • دکمه انیمیت gototop دارد.
  • آپلود ویدیو با سرعت بالایی انجام می شود.
  • دکمه آپلود در هد قرار دارد.
  • از سیستم lazy load استفاده می کند.

در ادامه می توانید قدرت بازاریابی ویدیو برای جذب بهتر و بیشتر بازدیدکنندگان مطالعه کنید.

پایان

در این مقاله سعی کردیم دلایلی که نباید آپلود ویدیو در هاست انجام شود را بیان کنیم و5 تا از سرویس هایی که می تواند به طور رایگان به شما کمک کند تا ویدئو های خود را در وب سایت قرار دهید را معرفی کنیم.