این روزها برای خیلی ها مصرف حجم اینترنت به دغدغه تبدیل شده است و نمی دانند چطور و از چه سایت هایی دانلود کنند که حجم اینترنت کمتری مصرف کنند. در این میان تعدادی از سایت های دانلود در زمینه های مختلف، ترافیک دانلود خودشان را به صورت رایگان یا نیم بها ارائه می کنند که همین موضوع باعث صرفه جویی در مصرف اینترنت شما خواهد شد و می توانید با دانلود از این سایت ها، حجم کمتری از اینترنت خودتان مصرف کنید.

اگر به دنبال کاهش مصرف ترافیک اینترنت خودتان هستید، با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما 10 سایت محبوب با ترافیک دانلود رایگان یا نیم بها را معرفی کنیم.

البته لازم به ذکر است که محاسبه حجم دانلود رایگان یا نیم بها نیازمند رعایت اصولی است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

شرایط ترافیک دانلود رایگان

برای این که شما بتوانید از ترافیک دانلود رایگان یا نیم بها استفاده کنید، باید نکات زیر را داشته باشید:

  • شرکت ارائه دهنده اینترنت شما این امکان را پشتیبانی کند (اکثر شرکت ها این امکان را دارند)
  • از VPN یا فیلترشکن استفاده نکنید، چون این کار باعث می شود حجم شما به صورت خارجی محاسبه شود.
  • سایت موردنظر از سرور ایرانی استفاده کرده باشد، چون تعدادی از سایت ها هستند که سرور دانلود خارجی دارند و این موضوع باعث می شود، حجم اینترنت شما به صورت بین المللی محاسبه شود.

تفاوت اینترنت داخلی و خارجی چیست؟

قبل از این که به سراغ معرفی 10 سایت محبوب با ترافیک دانلود رایگان برویم، نیاز است که در مورد اینترنت داخلی و خارجی توضیح بدهیم.

اینترنت در ایران به دو صورت ارائه می شود، اینترنت داخلی که نیم بها است و اینترنت بین المللی که به صورت کامل محاسبه می شود.

یعنی مثلا اگر شما 10 گیگابایت حجم اینترنت داشته باشید، که به صورت بین المللی از آن استفاده کنید، 20 گیگابایت حجم اینترنت برای سایت های داخلی دارید. این موضوع باعث می شود تشویق شوید از سایت های داخلی بیشتر استفاده کنید تا حجم ترافیک شما نیم بها یا رایگان محاسبه شود.

  • سایت سافت 98
  • سایت فیلیمو
  • سایت نماوا
  • سایت تلوبیون
  • سایت آپارات
  • سایت فارسروید
  • سایت روبیکا
  • سایت فرادرس
  • سایت دوستی ها
  • سایت دی ال فاکس

سافت نود و هشت

سایت سافت 98 بی شک یکی از بهترین سایت های دانلود نرم افزار به صورت رایگان است که در آن می توانید با ترافیک نیم بها و در برخی شرکت ها رایگان، دانلود انجام دهید.

این وبسایت هر روز نرم افزارهای کامپیوتر و نرم افزارهای اندرویدی را قرار می دهد و شما می توانید این نرم افزارها را به صورت رایگان دانلود و از آنها استفاده کنید.

سایت سافت 98 وبسایتی است که سرورهای دانلود آن در ایران قرار دارند و به همین خاطر ترافیک داخلی دارد.

فیلیمو

سایت فیلیمو یکی از سایت های محبوب و پرطرفدار ایرانی در زمینه مشاهده فیلم و سریال های ایرانی و خارجی است.

در فیلیمو هم شما می توانید از ترافیک نیم بها استفاده کنید، البته برای برخی از شرکت های ارائه دهنده اینترنت، ترافیک این وبسایت به صورت رایگان است.

شما با خیال راحت می توانید در وبسایت فیلیمو به تماشای فیلم و سریال بپردازید و از ترافیک داخلی آن لذت ببرید.

نماوا

سایت نماوا هم یک وبسایت محبوب و پرطرفدار در زمینه تماشای فیلم و سریال های ایرانی و خارجی است که شما می توانید از آن با حجم ترافیک داخلی استفاده کنید.

نماوا هم مانند فیلیمو ترافیک دانلود نیم بها دارد اما در برخی شرکت ها مانند شاتل، شما به صورت رایگان می توانید از این وبسایت استفاده کنید و لذت ببرید.

تلوبیون

سایت تلوبیون یکی از وبسایت های محبوب و پربازدید ایرانی است که تمامی برنامه های تلویزیونی را به صورت آنلاین و زنده پخش می کند.

شما می توانید با استفاده از سایت تلوبیون یا نصب اپلیکیشن آن روی موبایل خودتان، به صورت آنلاین تلویزیون تماشا کنید و نیازی به تلویزیون خانگی نداشته باشید.

ترافیک دانلود وبسایت تلوبیون نیم بها محاسبه می شود و البته مانند موارد قبلی، در برخی از شرکت های خدمات دهنده به صورت رایگان است.

آپارات

سایت آپارات یکی از وبسایت های محبوب و پرطرفدار ایرانی است که در آن می توانید به تماشای ویدیوهای دیگران بپردازید.

می توان گفت آپارات به نوعی یوتیوب ایرانی است که شما می توانید در آن هم محتواهای ویدیویی خودتان را قرار دهید و هم می توانید ویدیوهای دیگران را مشاهده کنید.

حجم دانلود آپارات به صورت نیم بها محاسبه می شود اما در برخی از شرکت ها هم به صورت رایگان می توانید از این وبسایت محبوب استفاده کنید.

فارسروید

سایت فارسروید یکی از برترین سایت های ایرانی در زمینه دانلود نرم افزارهای اندروید است.

این وبسایت هر روز نرم افزارها و بازی های اندرویدی را قرار می دهد و آنها را به صورت منظم بروزرسانی می کند تا بتوانید از این نرم افزارها استفاده کنید.

اگر یک گوشی اندرویدی دارید، این وبسایت حتما برایتان کاربردی خواهد بود. نکته جالب اینجاست که این وبسایت ترافیک داخلی دارد و حجم اینترنت برایتان نیم بها محاسبه خواهد شد.

پس با خیال راحت می توانید از این وبسایت استفاده کنید و نرم افزارهای آن را دانلود کنید و لذت ببرید.

روبیکا

سایت روبیکا یکی از وبسایت ها و اپلیکیشن های محبوب است که تقریبا در آن می توانید هرکاری را انجام دهید.

روبیکا هم پیام رسان است، هم می توانید در آن فیلم تماشا کنید، موزیک گوش کنید، بازی کنید، خرید انجام دهید، قبض های خودتان را پرداخت کنید و… کلی کارهای دیگر.

نکته جذاب اینجاست که ترافیک دانلود روبیکا کاملا رایگان است و می توانید از وبسایت روبیکا یا اپلیکیشن آن به صورت کاملا رایگان استفاده کنید و نیازهای خودتان را با استفاده از آن برطرف کنید.

فرادرس

سایت فرادرس یکی از وبسایت های بسیار محبوب در زمینه آموزش های ویدیویی است.

شما در این وبسایت می توانید تقریبا آموزش هرچیزی را پیدا کنید و با ویدیوهای فرادرس مهارت های جدیدی را یاد بگیرید.

نکته خوب اینجاست که ترافیک دانلود فرادرس به صورت داخلی است و نیم بها محسوب می شود و می توانید با خیال راحت از وبسایت فرادرس استفاده کنید و لذت ببرید.

دوستی ها

سایت دوستی ها یکی از وبسایت های پربازدید در زمینه دانلود فیلم، موزیک و نرم افزار است که می توانید برای دانلود موارد گفته شده، به این وبسایت مراجعه کنید.

حجم دانلود در سایت دوستی ها به صورت نیم بها است و در برخی شرکت ها هم به صورت رایگان برای شما محاسبه خواهد شد.

دی ال فاکس

سایت دی ال فاکس یکی از وبسایت های محبوب در زمینه دانلود بازی های رایانه ای است که ترافیک آن به صورت داخلی محاسبه می شود.

شما می توانید بازی های رایانه ای مورد علاقه تان را از این وبسایت دانلود کنید و از انجام آنها لذت ببرید.

ترافیک دانلود سایت دی ال فاکس به صورت نیم بها است و می توانید از این وبسایت استفاده کنید و لذت ببرید.

جمع بندی

در این مقاله، 10 سایت محبوب با ترافیک دانلود رایگان و نیم بها را معرفی کردیم و گفتیم که برای استفاده از ترافیک نیم بها، چه شرایطی را باید داشته باشید.

امیدواریم از سایت های گفته شده استفاده کنید و از ترافیک نیم بها یا رایگان آنها لذت ببرید.

اگر شما نیز سایتی با این شرایط می شناسید از طریق دیدگاه برای ما ارسال نمایید .