آموزش قرار دادن برگه دلخواه به عنوان صفحه اصلی سایت در وردپرس

قرار دادن برگه دلخواه به عنوان صفحه اصلی سایت.سلام به دوستان وردپرسی عزیز، امروز با یک آموزش وردپرس دیگه از سایت آی وحید در خدمتتون هستم.میخوایم باهم یاد بگیریم که چطور یک برگه رو به عنوان صفحه اصلی سایت وردپرسی خودمون قرار بدیم، پس تا آخر آموزش با ما همراه باشید.

خب بریم سر اصل مطلب. اول شما باید یک سند PHP جدید ایجاد کنید و نام اون رو هرچی که دوست دارین قرار بدین. برای مثال من نام سند PHP خودم رو homepage.php قرار دادم. حالا باید کد زیر رو به سند خودمون اضافه کنیم :

<?php
/*
Template Name: home page
*/
?>

من Template Name رو home page گذاشتم اما شما میتونید هر اسمی که میخواین بذارین. بعد کد بالا باید کد های اصلی صفحه قرار بگیرن.

حالا وارد پنل مدیریت وردپرس بشید و یک برگه جدید ایجاد کنید،در قسمت صفات برگه که در سمت چپ قرار داره قالبی رو که ساختین به عنوان قالب صفحه انتخاب کنید

قرار دادن برگه دلخواه به عنوان صفحه اصلی سایتهمونطور که در تصویر میبینید من همون قالبی که ساخته بودم رو به عنوان قالب صفحه خودم انتخاب کردم.سپس یک برگه دیگه هم بسازید و یک نام دلخواه براش انتخاب کنید مثلا من نام وبلاگ رو در نظر گرفتم.خب حالا باید وارد بخش پایانی کار بشیم:

در پنل وردپرس به بخش تنظیما->خواندن برید و در برگه‌ی نخست نمایش داده شود رو روی یک برگه یکتا تنظیم کنید و برگه ای رو که قالب جدید رو براش تعریف کردین به عنوان برگه‌ی نخست و برگه دوم رو به عنوان برگه‌ی نوشته‌ها انتخاب کنید مثله عکس زیر :

قرار دادن برگه دلخواه به عنوان صفحه اصلی سایتحالا اگر سایت خودتون رو باز کنید متوجه تغییرات میشید.

توجه کنید که برای برگه ای که به عنوان برگه نوشته ها انتخاب میکنید نمیتونید یک قالب جدا انتخاب کنید. قالب اصلی سایت برای این صفحه استفاده میشه و صفحه اصلی سایت وردپرسی شما با قالب جدیدی که طراحی کردید باز میشه.

به همین راحتی نحوه قرار دادن برگه دلخواه به عنوان صفحه اصلی سایت رو دروپرس باهم یاد گرفتیم

امیدوارم این آموزش براتون مفید باشه و لذت برده باشین.

موفق باشید