با سلام خدمت تمامی کاربران سایت آی وحید ، امروز میخواهیم آموزش نمایش مطالب تصادفی در وردپرس را برای کاربران عزیز داشته باشیم . بعضی از کاربران دارای سایت میخواهند بدانند چگونه میتوانند مطالب تصادفی در سایت وردپرسی خود قرار دهند که ما امروز درباره ی این موضوع بحث خواهیم کرد . پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آموزش نمایش مطالب تصادفی در وردپرس

چرا باید مطالب تصادفی در وردپرس نمایش دهیم ؟

نمایش مطالب تصادفی در وردپرس این شانس را به کاربران میدهد تا بتوانند محتوای بیشتری از سایت شما را پیدا کنند . به صورت کلی وردپرس مطالب را به صورت نزولی از جدیدترین به قدیمی ترین مطالب را در سایت شما نمایش میدهد . این امکان به کاربران شما اجازه میدهد تا کاربران آخرین مطالب شما را مشاهده کنند .

یکی از کارهایی که باعث میشود سئو سایت شما به نحوی بهبود پیدا کند این است که شما در درون آخرین مطالب شما لینک هایی داخلی به مطالب ابتدایی قرار دهید و کاربران با کلیک کردن بر روی لینک درونی شما به مطالب قدیمی تر دسترسی پیدا کنند .

راه دیگر این است که شما مطالب تصادفی درون سایت خود نمایش دهید ، چندین روش وجود دارد که بتوان مطالب تصادفی را نمایش داد ، حال این روش ها را با هم بررسی خواهیم کرد .

روش 1 : نمایش مطالب تصادفی در وردپرس با پلاگین

این روش آسان ترین و متداول ترین روش میباشد . اولین کار این است که شما افزونه  Advanced Random Posts Widget را نصب و فعال کنید . پس از این کار شما باید به قسمت نمایش ، ابزارک ها بروید .

اکنون افزونه ای به نام ‘Random Posts’ یا “مطالب تصادفی” را مشاهده خواهید کرد . این افزونه را به نوار کناری ابزارک ها منتقل میکنیم . پس از این کار تنظیمات ابزارک برای شما نمایان خواهد شد .

آموزش نمایش مطالب تصادفی در وردپرس
آموزش نمایش مطالب تصادفی در وردپرس

تنظیمات پیشفرض برای اکثر سایت ها جواب میدهد با این حال شما میتوانید تنظیمات را تغییر دهید . این افزونه افزونه قوی میباشد که شما میتوانید با استفاده از تگ های CSS,HTML ظاهر آن را سفارشی کنید ، پس از افزودن ظاهر آن شبیه تصویر زیر خواهد شد .

آموزش نمایش مطالب تصادفی در وردپرس
آموزش نمایش مطالب تصادفی در وردپرس

روش 2 : نمایش مطالب تصادفی با استفاده از کد

این روش نیازمند افزودن کد درون قالب شما میباشد . شما باید کد زیر را درون فایل functions.php اضافه کنید .(این فایل درون پوشه قالب شما میباشد )

function wpb_rand_posts() { 

$args = array(
	'post_type' => 'post',
	'orderby'	=> 'rand',
	'posts_per_page' => 5, 
	);

$the_query = new WP_Query( $args );

if ( $the_query->have_posts() ) {

$string .= '<ul>';
	while ( $the_query->have_posts() ) {
		$the_query->the_post();
		$string .= '<li><a href="'. get_permalink() .'">'. get_the_title() .'</a></li>';
	}
	$string .= '</ul>';
	/* Restore original Post Data */
	wp_reset_postdata();
} else {

$string .= 'no posts found';
}

return $string; 
} 

add_shortcode('wpb-random-posts','wpb_rand_posts');
add_filter('widget-text', 'do_shortcode');

این کد به صورت ساده تابعی میسازد که 5 پست تصادفی در سایت شما نمایش میدهد ، مانند تصویر زیر :

آموزش نمایش مطالب تصادفی در وردپرس
آموزش نمایش مطالب تصادفی در وردپرس

امیدواریم که مطلب آموزش نمایش مطالب تصادفی در وردپرس برای شما مفید واقع شده باشد . خوشحال میشویم نظرات شما کاربران عزیز را درباره مطالب آینده سایت بدانیم .