سلام به تمامی عزیزان و همراهان آی وحید ، امروز با آموزش مخفی سازی یک صفحه سایت از نتایج گوگل در خدمت شما هستیم . احتمالا شاید شما بخواهید که بعضی از صفحات سایت خود را از دید گوگل مخفی کنید ، ممکن است آن صفحه ، صفحه ای خاص باشد یا مواردی را داشته باشد که عدم وجود آن در نتایج گوگل برای شما بهتر از بودنش باشد . پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا تمامی روش های انجام این کار را برای شما توضیح دهیم .

آموزش مخفی سازی یک صفحه سایت از نتایج گوگل

روش اول : مخفی سازی یک صفحه با استفاده از افزونه Yoast Seo

این روش آسان ترین روش برای کاربران تازه کار میباشد . اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که افزونه سئو Yoast را فعال کنید  . اگر شما این افزونه را نصب کرده اید پس به سراغ مرحله بعدی میرویم .

در این مرحله شما نیاز است به صفحه ویرایش مطلب یا صفحه خود بروید . صفحه خود را به پایین اسکرول کنید تا کادر Yoast Seo را مشاهده کنید .بر روی تنظیمات پیشرفته کلیک کنید ، این قسمت به شما اجازه مدیریت تگ های robots صفحه یا مطلب شما را میدهد:

 

آموزش مخفی سازی یک صفحه سایت از نتایج گوگل
آموزش مخفی سازی یک صفحه سایت از نتایج گوگل

 

بااستفاده از تگ های robots شما قادر به انجام تنظیماتی هستید که موتور جستجوگر بتواند صفحه ی شما را دنبال کند یا خیر . اولین کار این است که شما از لیست کشویی که با کادر قرمز انتخاب شده است noindex را انتخاب کنید سپس در قسمت پایین تر آن nofollow را انتخاب کنید .

در نهایت صفحه خود را ذخیره کنید . با این کار افزونه Yoast Seo تگ زیر را به ابتدای صفحه مطلب شما اضافه خواهد کرد .

<meta name="robots" content="noindex,nofollow"/>

این کد به صورت ساده میگوید که موتور های جستجوگر این صفحه شما را دنبال نکنند .

روش دوم : مخفی کردن یک صفحه از دید موتورهای جستجوگر با استفاده ویرایش فایل robots.txt

فایل robots.txt حاوی تنظیمات مربوط به مجوز های موتورهای جستجوگر در مورد ایندکس کردن صفحات سایت شما در نتایج جستجو میباشد . با استفاده از کد زیر شما میتوانید به یک صفحه در موتور های جستجوگر بگویید که صفحه شما را ایندکس نکنند .

User-agent: *
Disallow: /your-page/

در ریشه سایت شما فایلی به نام robots.txt وجود دارد . فرض کنید شما صفحه ای به آدرس زیر دارید :

http://example.com/2016/12/my-blog-post/

اگر شما بخواهید صفحه بالا را در نتایج موتور های جستجوگر نشان ندهید در فایل robots.txt کد زیر را قرار میدهید :

User-agent: *
Disallow: /2016/12/my-blog-post/

معایب استفاده از فایل robots.txt

باید شما متوجه باشید که این فایل در دسترس عموم میباشد و ممکن است هر فرد با زدن آدرس این فایل به تمامی صفحاتی که شما نمیخواهید ایندکس شود دسترسی پیدا کند !

روش سوم : استفاده از رمز عبور برای صفحات سایت

این روش کلا متفاوت است ، شما صفحاتی که نمیخواهید به کاربر نشان داده شود را در تنظیمات مربوط به صفحه/مطلب خود با استفاده از کلمه عبور محافظت کنید . تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که در سمت چپ ویرایشگر متنی خود و در کادر انتشار در روبه روی نمایانی بر روی دکمه ویرایش کلیک کرده و خاصیت رمز دار را انتخاب و رمز مورد نظر خود را بنویسید و بر روی دکمه قبول کلیک کنید .

پس از آن صفحه سایت شما به صورت زیر نشان داده خواهد شد .

آموزش مخفی سازی یک صفحه سایت از نتایج گوگل
آموزش مخفی سازی یک صفحه سایت از نتایج گوگل