با سلام خدمت شما . امروز آموزش ایجاد پیشخوان مشتری در وردپرس رو براتون آماده کردیم . شاید شما بخواهید که پیشخوان سفارشی برای کاربرانتون درست کنید که به منابع وبسایتتان دسترسی داشته باشند . ما در این آموزش قصد داریم تا آموزش ایجاد پیشخوان مشتری در وردپرس به شما ارائه دهیم .

آموزش ایجاد پیشخوان مشتری در وردپرس

چرا باید یک پیشخوان سفارشی برای مشتریانمان ایجاد کنیم ؟

به عنوان تیمی که داره وردپرس کار میکنه و بر اساس تجربیات قبلی اکثر کاربران معمولی شما از قبل با وردپرس کار نکرده اند . کلا با HTML,CSS و حتی وردپرس آشنایی ندارند . با ساخت یک پیشخوان برای مشتریانتان شما میتوانید به کاربرانتان در زمینه راحت کردن کار با سایت کمک کنید . کارهایی که لازم هست انجام بدید رو همینجا خدمتتون عرض میکنم :

1- مخفی کردن منوهای غیرضروری مدیریت 

زمانی که شما بلاگ خودتون رو با وردپرس ایجاد میکنید در پیشخوان گزینه های فراوانی وجود دارد مانند افزونه ها ، انواع نوشته ها ، سازنده صفحات و … . خیلی از این منوها کاربردش برای مدیران عزیز هست و زیاد کاربردی برای کاربران ندارد و اکثرا در نوار مدیریت بالای سایت قابل مشاهده هست .

آموزش ایجاد پیشخوان مشتری در وردپرس
آموزش ایجاد پیشخوان مشتری در وردپرس

برای اینکه کمی ظاهر مدیریت خود رو خوشکل تر کنید تا کاربرانتون گیج نشوند میتونین افزونه Adminimize را نصب و فعال کنید . افزونه ای که بیش از 200 هزار نصب فعال دارد . پس از فعال سازی در منوی تنظیمات گزینه Adminimize کلیک کنید تا وارد صفحه تنظیمات افزونه شوید .

آموزش ایجاد پیشخوان مشتری در وردپرس
آموزش ایجاد پیشخوان مشتری در وردپرس

شما میتوانید منوها و قسمت های مختلف وردپرستون رو انتخاب کنید و سپس در صفحه جدیدی که براتون باز میشه که در تصویر زیر مشخص هست برای انواع کاربری مختلف اون گزینه رو فعال یا غیر فعال کنید .

آموزش ایجاد پیشخوان مشتری در وردپرس
آموزش ایجاد پیشخوان مشتری در وردپرس

توجه کنید تیک هر قسمت رو که بگذارید اون قسمت برای همون نوع کاربری غیر فعال میشه .

2- برچسب سفید برای داشبورد وردپرس

افزونه که در بالا بهتون معرفی کردیم امکانات خوبی داره و بخش های زیادی رو شامل میشه اما برند و لوگو وب سایت قسمت مدیریت که با وردپرس هست و چیزهایی که نوشته وردپرس رو جایگزین نمیکنه . شاید نخواین کاربرانتون بفهمن که سایتتون وردپرس هست و این البته بسته به سلیقه خودتون هست اما برای انجام این کار نیاز به افزونه دیگری دارید به نام  White Label CMS . بعد از نصب و فعالسازی افزونه گزینه تنظیمات منو در زیرمجموعه منوی Settings قابل مشاهده هست .

در صفحه افزونه بخش های مختلف از هم جدا شده اند . شما میتونید با کلیک بر روی هر قسمت وارد تنظیمات مربوط به هر بخش شوید .

3- تغییر ظاهر داشبورد وردپرس

یکی دیگه از کارهایی که میتونید انجام بدید این هست که رنگ هر قسمت از پیشخوان وردپرس رو تغییر بدید . که البته این قسمت از منوی ابزارها در دسترس هست .

آموزش ایجاد پیشخوان مشتری در وردپرس
آموزش ایجاد پیشخوان مشتری در وردپرس

همچنین تعدادی قالب مدیریت به صورت رایگان در اینترنت موجود هست که میتونید از اونها در تغییر قیافه دادن به داشبورد خود استفاده کنید .

4- افزودن منابع سودمند به داشبورد مشتری

بعضی سایت ها ممکنه داخلشون برید و یه قسمت داشته باشند به عنوان راهنما که درباره قسمت های مختلف پنل مدیریتی توضیح بده . برای ایجاد همچین چیزی شما میتونید افزونه  WP Help رو نصب و فعال کنید .

با رفتن به تنظیمات این افزونه لیستی خالی میبینید که میتونید با ایجاد کردن راهنما مدیریت و کار کردن سایتتون رو برای مشتری راحت تر کنید .

آموزش ایجاد پیشخوان مشتری در وردپرس
آموزش ایجاد پیشخوان مشتری در وردپرس

با کلیک کردن بر روی گزینه Add new صفحه ویرایشگر براتون باز میشه که میتونین توضیحات خودتون رو بنویسید .

آموزش ایجاد پیشخوان مشتری در وردپرس
آموزش ایجاد پیشخوان مشتری در وردپرس

5- ساخت ابزارک سفارشی پیشخوان

هنگامی که وارد پنل مدیریتی خودتون میشید با چند تا ابزارک روبرو میشید ، مثل نوشته های اخیر ، نظرات و حتی اخبار وردپرس . برای ساختن ابزارک سفارشی مدیریت شما باید کد زیر رو ویرایش کرده ، متن دلخواهتون رو قرار بدید و در نهایت اون رو داخل فایل functions.php قرار بدید .

add_action('wp_dashboard_setup', 'my_custom_dashboard_widgets');
function my_custom_dashboard_widgets() {
global $wp_meta_boxes;
wp_add_dashboard_widget('custom_help_widget', 'Widget Name', 'custom_dashboard_help');
}
function custom_dashboard_help() {
// Content you want to show inside the widget
echo '<p>خوش آمدید ، اگر به آموزش کار با مدیریت سایت نیاز دارید میتونین به مرکز آموزش ما مراجعه کنید: <a href="https://www.ivahid.com" target="_blank">آی وحید</a></p>';
}

فراموش نکنید که اون خط آخر رو با محتوای مورد نظر خودتون عوض کنید . بعد از اون توی داشبورد ابزارک قابل مشاهده خواهد بود .

امیدواریم که از این آموزش استفاده کافی و لذت لازم رو برده باشید . خوشحال میشیم که با نظراتتون ما رو خوشحال کنید .