با سلام خدمت شما ، امروز مطلب آموزشی متن لنگر چیست داریم . میخواهیم به شما درباره لنگر توضیح دهیم . متن لنگر تکه ای از متن هست که نمایان هست و قابل کلیک هست . متونی که در رنگ های متفاوت هست و عمدتا دارای فرمت زیر خط دار میباشد . این نوع متون در موتور های جستجو نیز پرکاربرد است .

متن لنگر چیست ؟ – آموزش سئو

لنگر شبیه چه چیزی است ؟

متن لنگر توصیف اون چیزی هست که شما بر روی آن کلیک میکنید . حتی موتورهای جستجو نیز لینک های مقالات مرتبط را دریافت کرده زیرا هر دو لینک ها به عنوان لنگر نمایان میشوند .

متن لنگر در Html شبیه به چه چیزی هست ؟ بگذارید با یک مثال تصویری از سایت Yoast که بهترین افزونه سئو وردپرس رو نیز از آن خودش کرده براتون توضیح بدم .

متن لنگر چیست ؟ - آموزش سئو
متن لنگر چیست ؟ – آموزش سئو

همونطور که در تصویر بالا میبینید ، لنگر چیزی هست که در داخل تگ a قرار دارد . البته میشه گفت همون متنی هست که کاربر در سمت فرانت اند مشاهده میکنه .

انواع مختلف لنگر

متون لنگر برای لینک های داخلی و لینک های ورودی از سمت خارج از سایت به صورت مرتبط میباشد . لینک های خارجی میتونه از راه ها و روش های مختلف باشه .

  • لینک های برند : یک لینک با نام برندی که به صورت لنگر استفاده شده . به عنوان مثال آی وحید
  • لینک خالی : منظورمون از لینک خالی چیزی هست که خود آدرس باشه بدون هیچ متنی ، مثلا : https://ivahid.com/
  • نام سایت : که به صورت Ivahid.com نوشته میشود .
  • عنوان مقاله : دقیقا متنی که توی مقاله تون هست ، مثلا : متن لنگر چیست ؟ – آموزش سئو
  • کلمات کلیدی دقیق : کلمه واژه کانونی
  • کلمات کلیدی مرتبط
  • لینک های تولید شده : از عبارت های اینجا را کلیک کنید یا ادامه مطلب برای لینکهاتون بپرهیزید .

بهترین تمرین ها برای متون لنگر

یک لینک باید نمایانگر مقدار و ارزشی برای کاربرتون باشه . و متون لنگر عمدتا مهمترین چیز هستند تو لینک دهی مطالبتون . اونها رو طبیعی نگهدارید . جمله های کم ارزشتون رو داخل کلمات کلیدی قرار ندید . همچنین یه جمله به صورت کامل در متن لنگر خودتون ننویسید . سعی کنید اون رو به صورت فشرده و قابل هضم برای کاربرتون بگذارید .

نباید ها در لنگر

اول از همه این هست که باید کلمات مرتبطتون در لنگر قرار بدید . در لنگر از اسپم استفاده نکنید . متن لنگر خودتون رو با چیزهای چرند و غیر جالب بی ارزش نکنید . شما نباید از متنی که هیچ ارزش و ارتباطی با لینکتون نداره در لنگر خودتون استفاده کنید . همچنین این کار رو باید در طراحی سایتتون انجام بدید . سعی کنید از رنگ های متفاوت و حالت زیر خط برای لینک هاتون استفاده کنید . در غیر اینصورت دیگران به راحتی لینک های شما رو از دست میدهند .

امیدوارم که از این آموزش لنگر نیز استفاده و لذت کافی برده باشید . اگر جایی عبارت Anchor رو دیدید گیج نشید چون معنی هر دو یکی هست . خوشحال میشم نظرات و حرفاتون رو با ما در میون بگذارید تا سایت خوبی بتونیم بهتون ارائه بدیم .