پیش نگاهی بر وردپرس 4.4 – مطلب اختصاصی نقد آی وحید

هنوز وردپرس نسخه 4.3.1 در حال استفاده است اما متخصصان به سرعت پس از انتشار نسخه 4.3 وردپرس سعی بر آماده سازی نسخه جدید وردپرس داشتند . ما در این مطلب قصد داریم تا پیش نگاهی بر وردپرس 4.4 داشته باشیم . این نسخه از وردپرس ویژگی های جدیدی نسبت به ویژگی های قدیمی درون خود جای داده است . پس با ما در طول این مطلب همراه باشید تا از ویژگی های جدید نسخه ی منتشر نشده سر در بیاورید !

گزارش های داده شده از سمت متخصصان وردپرس حاکی از این است که نسخه ی 4.4 وردپرس در هفته ی دوم دسامبر 2015 یا شاید هم زودتر منتشر خواهد شد .حال میپردازیم به ویژگی های نسخه ی 4.4 وردپرس :

دوهزار و شانزده – قالب جدید و پیش فرض وردپرس 4.4

از سال 2010 وردپرس به صورت سالانه قالبی منتشر میکرد و به نام سال های مختلف آن را نام گذاری میکرد ، در نسخه ی جدید نیز قالب 2016 برای شما به صورت قالب پیش فرض به نمایش خواهد آمد .

پیش نگاهی بر وردپرس 4.4 - مطلب اختصاصی نقد آی وحید
پیش نگاهی بر وردپرس 4.4 – مطلب اختصاصی نقد آی وحید

قالب 2016 یک قالب با ظاهر سنتی مانند شبیه به بلاگ ها ، با یک نوار کناری و محتوای بلاگ میباشد . تمرکز دوهزار و شانزده روی قابل خواندن و نمایش بودن سایت روی همه ی دستگاه ها بوده است . این قالب با 5 نوع رنگ متفاوت به صورت پیش فرض ارائه شده است . کاربران میتوانند در قسمت سفارشی سازی آن رنگ را انتخاب کنند و حتی اگر خواستند رنگ های دیگر را نیز انتخاب کنند .

همچنین این قالب دو جایگاه منو و هدر سفارشی نیز پشتیبانی میکند .

twentysixteen-customizer1

تمامی کاربران با هر دستگاهی میتوانند سایت شما را مشاهده کنند ، گالری تصاویر شما دقیقا به اندازه ی دستگاه شما تبدیل خواهد شد ، سایز مطالب ، جدوال و به کل همه ی قسمت ها دقیقا متناسب با دستگاه بازدید کننده خواهد شد . تصویر زیر را مشاهده کنید .

ریسپانسیو - آی وجید
ریسپانسیو

وردپرس راه حل بهتری برای آدرس دهی در حالت ریسپانسیو پیدا کرده است . تصاویر درون جعبه های خاص و با ویژگی های مخفی و محرمانه ذخیره میشوند و این کار باعث میشود که تصویر بر اساس دستگاه بازدیدکننده نمایش داده شود . تمام تصاویر استفاده شده در مطلب به صورت ریسپانسیو نمایش داده میشود . این عمل باعث افزایش سرعت سایت خواهد شد .

نمایش کدهای جای سازی شدهبه صورت بسیار بهتر

کاربران وردپرسی در نسخه ی 4.4 وردپرس میتوانند ویدیو های خود را از یوتیوب ، توئیت ها را از توئیتر و یا حتی مطالب فیسبوک را با قرار دادن لینک همان صفحه در وب سایت وردپرسی خود نمایش دهید .اگر حتی لینک یک مطلب از سایت دیگر رو درون سایتتون قرار بدید اون مطلب درون سایت شما به نمایش خواهد آمد .

ویژگی های توسعه یافته

وردپرس 4.4 با ویژگی ها و تغییرات زیادی ظاهر شده است .

فاز یک وردپرس REST API

سرانجام پس از مدت ها افزونه ی REST API درون وردپرس افزوده خواهد شد . REST API به توسعه دهندگان این امکان را میدهد که Api جدید را به وردپرس اضافه کنند. با نسخه 4.4 نویسنده ها قادر خواهند بود .

علاوه بر این کوئری های مربوط به نظرات و … بهتر در این نسخه اجرا میشوند .