امروز قسمت دوم مطلب نشانه های هک شدن سایت وردپرسی را برای شما کاربران عزیز داریم ، امیدواریم که این مطلب نیز مورد نظر شما قرار گیرد . در قسمت قبلی سعی شد 6 تا از نشانه های هک شدن سایت وردپرسی را خدمت شما توضیح دهد ، در این قسمت نیز به 6 مورد بعدی میپردازیم . پس با ما همراه باشید.

نشانه های هک شدن سایت وردپرسی

7- سرعت سایت شما خیلی پایین آمده یا بعضی مواقع در دسترس نیست ؟

نشانه های هک شدن سایت وردپرسی
نشانه های هک شدن سایت وردپرسی

هر وب سایت فعال بر روی اینترنت میتواند به حملات مختلفی که انجام میشود آلوده شود . این حملات از چندین کامپیوتر و در سرتاسر دنیا انجام میشود و ممکن است با آی پی های جعلی انجام شود . بعضی اوقات آنها تعداد زیادی درخواست به سمت سایت شما میفرستند که باعث کندی سایت شما و یا قطع شدن سایت شما میشود . این حلمات باعث میشود سایت شما کند شود و یا کلا قطع شود .

8 – فعالیت های غیر معمولی در لاگ سرور

نشانه های هک شدن سایت وردپرسی
نشانه های هک شدن سایت وردپرسی

لاگ های سرور به صورت یک فایل متنی درون سرور شما ذخیره میشود ، این فایل تمامی اتفاقاتی که در سایت و سرور شما افتاده را ذخیره میکند . همچنین در هاست شما این خطاها قابل دسترسی میباشد ، که گزینه های مورد نظر در سی پنل برای شما نمایش داده شده است :

نشانه های هک شدن سایت وردپرسی
نشانه های هک شدن سایت وردپرسی

9 – خطا برای ارسال یا دریافت ایمیل های وردپرس

نشانه های هک شدن سایت وردپرسی
نشانه های هک شدن سایت وردپرسی

سرور های هک شده معمولا برای عملیات اسپم استفاده میشود . اکثر شرکت های هاستینگ اکانت ایمیل رایگان برای ارسال ایمیل ارائه میدهند . اگر شما قادر به ارسال و یا دریافت ایمیل نیستید این احتمال وجود دارد که سایت شما هک شده و سرویس ایمیل شما برای اسپم استفاده میشود .

10 – وظایف زمانبندی شده خطرناک

وب سرور ها به کاربران این اجازه میدهند تا کران جاب خود را تنظیم کنند ، این کران جاب ممکن است مربوط به هر سیستم مدیریت محتوا و یا اسکریپت خاص باشد ، اما ممکن است بعضی از این کران جاب ها کار خطرناکی را انجام بدهند ، یک هکر میتونه کران جاب هایی تنظیم کنه که فایل های مخرب خودش را مورد نظر خودش رو اجرا کند ، پس شما لازمه تا این قسمت رو هم بررسی کنید ، اگر نکته مشکوکی مشاهده کردید مطمئن میشید که سایتتون هک شده.

11- دزدی نتایج جستجو

اگر نتایج جستجوی سایت شما دارای عنوان و تگ توضیحات نادرستی میباشد ، این یک نشانه است که سایت شما هک شده است .به وب سایت وردپرس خود نگاه کنید ، عنوان و تگ های توضیحات متا را بررسی کنید ، هکر ممکن است یک در پشتی برای انجام تغییرات اساسی شما ایجاد کرده باشد ، شما باید تمامی فایل های خود را بررسی کنید .

12 – پاپ آپ ها و یا صفحات تبلیغاتی پنهان در سایت شما

بعضی مواقع پاپ آپ هایی را مشاهده میکنید که اعلام میکند سیستم شما در خظر است و باید برنامه ای دانلود کنید ، این برنامه در حقیقت خودش ویروس هست و ما رو گمراه میکنه و معمولا اگر سایت شما هم همین پیغام تبلیغاتی رو نشون میده مطمئن باشید سایت شما هم خودش هک شده!

 

امیدوارم از این قسمت از مطلب نشانه های هک شدن سایت وردپرسی نیز استفاده کافی رو برده باشید ، خوشحال میشیم که با نظراتتون مارو در ارائه آموزش های بهتر یاری کنید .