با سلام خدمت شما . امروز با قسمت اول از مطلب معرفی افزونه های هوش مصنوعی وردپرس در خدمتتون هستیم . در این مطلب سعی میکنیم به افزونه هایی اشاره کنیم که کارکرد سایت وردپرسی شما رو بهبود میبخشند و به بهتر شدن سایت شما کمک میکنند . تعداد افزونه ها 10 عدد هست که سعی میشه در دو قسمت به توضیح اونها بپردازیم .

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین چیست ؟

اگر شما اخبار رو دنبال کرده باشید مطالبی در مورد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین شنیده اید . هوش مصنوعی و یادگیری ماشین فناوری کامپیوتری است که برای هوشمندتر کردن وسایل کامپیوتری مانند جی پی اس ها ، تلویریون ، نرم افزار ها و … استفاده میشود . هوش مصنوعی این قابلیت رو به برنامه های کامپیوتری میدهد که بدون نیاز به انسان تصمیم گیری کنند .یادگیری ماشین هم از تجربیات و داده های کاربری استفاده میکند تا هوش مصنوعی رو در انتخاب هر چه بهتر راهنمایی کند .

هوش مصنوعی میتواند چه کمک هایی به وردپرس کند ؟ 

اون میتونه تجربه کاربری رو برای کاربران شما بهبود ببخشه . برای مثال ، اون میتونه سیستم جستجوی وردپرس رو بهبود ببخشه ، بررسی گرامر متون شما رو بهتر انجام بده ، محتواهای مرتبط رو نمایش بده ، به فروش بیشترتون کمک کنه و … .

وب سایت شما بهینه تر میشه و سریعتر کار میکنه و کاربران شما رو در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواهشون میرسونه و همچنین شما هم برای مدیریت بهتر وقت کمتری رو صرف میکنید .

خب این یک مقدمه بود بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ، حالا بریم سراغ معرفی افزونه ها .

معرفی افزونه های هوش مصنوعی وردپرس

1. Akismet

معرفی افزونه های هوش مصنوعی وردپرس
معرفی افزونه های هوش مصنوعی وردپرس

آکیسمت یکی از دو افزونه از پیش نصب شده درون هر وبسایت وردپرسی هست . یعنی شما هر زمان که یک وردپرس خام نصب میکنید این افزونه باهاش نصب شده . اون یک هوش مصنوعی هست که نظرات اسپم رو شناسایی میکنه . توسط میلیون ها وب سایت استفاده میشه . در طی سالیان مختلف به طوری بهبود یافته که نظرات اسپم رو به صورت خودکار شناسایی میشه . همچنین امکان اسپم کردن نظرات به صورت دستی توسط کاربران نیز وجود دارد .

2. WordLift

معرفی افزونه های هوش مصنوعی وردپرس
معرفی افزونه های هوش مصنوعی وردپرس

این افزونه با وب سرویس های مرتبط با خودش ادغام شده تا به وب سایت وردپرسی شما خدمات ارائه کنه . کار افزونه WordLift این هست که به شما نکات سئو برای بهبود مطالبتون با استفاده از گراف دانش خودش پیشنهاد میده . اون محتوای شما رو آنالیز میکنه و پیشنهاد میده که چه چیزی به محتواهاتون اضافه کنید تا محتوای بهتری داشته باشید . این افزونه برای خودش یک گراف دانش میسازه که هرچی مطلب پیشتری اضافه کنید به وبسایتتون باعث میشه که باهوش تر بشه .

3. After The Deadline

معرفی افزونه های هوش مصنوعی وردپرس
معرفی افزونه های هوش مصنوعی وردپرس

این افزونه قبلا به صورت جداگانه به عنوان یک افزونه وردپرس قابل استفاده بود اما اکنون افزونه درون مجموعه Jet Pack وجود دارد . این افزونه یک نوع هوش مصنوعی میباشد که قابلیت بررسی گرامری و ظاهری متون را دارد . افزونه در حال حاضر چندین زبان خارجی رو پشتیبانی میکند . همچنین این افزونه بعنوان یک اکستنشن گوگل کروم نیز موجود است .

4. Google Language Translator

معرفی افزونه های هوش مصنوعی وردپرس
معرفی افزونه های هوش مصنوعی وردپرس

اگر شما بخواهید مطالبتان را در هر زبانی منتشر کنید باید قاعدتا یک وردپرس چندزبانه ایجاد کنید . سپس افزونه مترجم گوگل را بر روی وبسایت خود نصب کنید . هوش مصنوعی گوگل این کار را ادامه میدهد و مطالب شما را به صورت خودکار به زبان دلخواه شما ترجمه خواهد کرد . فقط شما زبان مد نظرتان را انتخاب میکنید و سپس گوگل خودش بر اساس موتور مترجم خود مطالب را برایتان ترجمه خواهد کرد .

امیدوارم که از قسمت اول این مطلب استفاده و لذت کافی برده باشید . از شما دعوت میکنم تا فردا منتظر قسمت دوم همین مطلب از سایت آی وحید باشید .