امروز قصد آموزش یک مبحث بسیار مهم را در وردپرس داریم که ممکن است برای همه شما اتفاق افتاده باشد و بخواهید از آن سر در بیارید و آن هم محافظت ایمیل وردپرس از دست اسپمرها میباشد .بعضی اوقات شما ایمیل خود را درون سایت خود قرار میدهید و این کاری خوب است اما تنها بدی که این کار دارد این است که ایمیل شما به دست اسپمرها می افتد ، بعضی روبات ها در سایت شما جستجو کرده و ایمیل ها را شناسایی و به آن پیام تبلیغاتی ارسال میکنند و این باعث آزار شما میشود . ما میخواهیم روش حل این مشکل را برای شما توضیح دهیم و البته کاری هم کنیم که شما نیاز نباشد ایمیل خود را از درون سایتتان حذف کنید . پس با ما همراه باشید .

محافظت ایمیل وردپرس از دست اسپمرها

خب سریع و بدون حاشیه میریم سراغ اصل مطلب یعنی محافظت ایمیل وردپرس از دست اسپمرها : یکی از افزونه هایی که در وردپرس دسترسی اسپمر ها را به ایمیل های درج شده در سایت محافظت میکند افزونه Email JavaScript Cloak میباشد .این افزونه ایمیل شما را در قالب جاوا اسکریپت نمایش میدهد و اسپمر ها نمیتوانند ایمیل شما را مشاهده کنند . البته کاربرانی که مرورگر آنها از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمیکند هشداری مبنی بر فعال کردن جاوا اسکریپت برای دیدن ایمیل به آنها داده میشود .

1- نصب افزونه Email JavaScript Cloak

از طریق منو داشبورد خود گزینه افزونه ها و افزودن کلیک کنید در صفحه ای که برای جستجو ظاهر میشود عبارت را جستجو کنید و یا از طریق لینک دانلود افزونه که البته در زیر مطلب هم آمده میتوانید اقدام به دانلود این افزونه کنید . بعد از نصب افزونه آن را فعال کنید .

2- استفاده از Shortcode

اکنون در هر جا میخواهید آدرس ایمیلی قرار دهید میتوانید از کد کوتاه زیر استفاده کنید :

[email info@ivahid.com]

تنها کافی است به جای info@ivahid.com آدرس ایمیل خود را قرار دهید .

3- از وجود کد خود با جاوا اسکریپت مطمئن شوید

شما میتوانید با استفاده از ابزار Firebug و یا Inspect Element در مرورگر خود مطمئن شوید که این ابزار از کد جاوا اسکریپت استفاده میکند .

نکته : اگر شما میخواهید که در صورتی که جاوا اسکریپت مرورگر کاربر غیر فعال بود به او هشدار دهد میتوانید از کد کوتاه زیر استفاده کنید :

[emailnojs]

امیدوارم که از مطلب محافظت ایمیل وردپرس از دست اسپمرها لذت برده باشید و ما توانسته باشیم موردی به دانسته های بی شمار شما اضافه کنیم . خوشحال میشویم شما نظراتتان را در مورد مطالب آموزشی سایت آی وحید بدانیم .