خیلی از سایت هایی که با استفاده از وردپرس بالا آمده اند سایت های تجاری هستند و در چند صفحه خلاصه میشوند و حتی خیلی از آنها ممکن است سایت های تک صفحه ای باشند . این افراد ممکن است نیازی به جستجو نداشته باشند و بخواهند آن را کلا غیر فعال کنند ، ما در اینجا آموزش غیر فعال کردن ویژگی جستجو در وردپرس را برای شما عزیزان آماده کرده ایم که امیدواریم بتواند پاسخگوی نیاز شما عزیزان باشد .

آموزش غیر فعال کردن ویژگی جستجو در وردپرس

در این آموزش دو راه برای شما گفته خواهد شد ( افزونه و کد نویسی ) تا بر اساس هر روشی که دوست داشتید ویژگی و قابلیت جستجو را از سایت خودتان حذف کنید .

روش 1 : غیر فعال کردن ویژگی جستجو در وردپرس با افزونه (راه حل ساده)

این روش یک روش آسان است که تمامی کاربران میتوانند از آن استفاده کنند .

برای انجام این کار ابتدا نیاز است تا افزونه Disable Search را نصب و فعال کنید . افزونه هیچگونه تنظیماتی ندارد و تمام کارها را خودش انجام میدهد ، فقط نیازمند این است که فعال شود .

پس از فعال سازی افزونه قابلیت سرچ را از قالب شما حذف کرده و سپس ابزارک جستجو را نیز غیر فعال میکند ، همچنین اگر کاربری ز طریق لینک مستقیم بخواهد جستجو را انجام دهد با پیغام 404 مواجه خواهد شد .

آموزش غیر فعال کردن ویژگی جستجو در وردپرس
آموزش غیر فعال کردن ویژگی جستجو در وردپرس

لازم به ذکر است که این افزونه هیچ تاثیری بر قابلیت جستجو در ناحیه مدیریت شما ندارد و شما میتوانید به راحتی نوشته ها و برگه های خود را در ناحیه مدیریت جستجو کنید .

روش دوم : غیر فعال کردن ویژگی جستجو در وردپرس به صورت دستی

این روش نیازمند این است که شما کدی را به فایل های وردپرس خود اضافه کنید ، البته نگران نباشید چون ما این کد را در اختیار شما قرار میدهیم ، شما فقط کافیه تا این کد که در پایین برای شما قرار دادیم رو به فایل functions.php که درون پوشه قالبتون قرار داره اضافه کنید.

function wpb_filter_query( $query, $error = true ) {
if ( is_search() ) {
$query->is_search = false;
$query->query_vars[s] = false;
$query->query[s] = false;
if ( $error == true )
$query->is_404 = true;
}
}
add_action( 'parse_query', 'wpb_filter_query' );
add_filter( 'get_search_form', create_function( '$a', "return null;" ) );
function remove_search_widget() {
    unregister_widget('WP_Widget_Search');
 
add_action( 'widgets_init', 'remove_search_widget' );

این کد به صورت ساده تمام لینک های مستقیم جستجو رو به صفحه 404 هدایت میکنه و همچنین فرم جستجو رو از صفحه سایتتون مخفی میکنه .

امیدواریم که از این آموزش استفاده کافی برده باشید ، خوشحال میشیم که همیشه نظرات شما رو بدونیم .