طراحی سایت فروشگاهی ووکامرس

پیشگفتار : با سلام و عرض ادب ؛ در این پست قصد داریم ساخت و طراحی سایت فروشگاهی ووکامرس توسط سیستم مدیریت محتوا وردپرس را به شما عزیزان آموزش دهیم ، توسط مطالعه این آموزش شما به راحتی میتوانید توسط سیستم مدیریت محتوا وردپرس یک سایت فروشگاهی بسازید، پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

وردپرس چیست ؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا کاملا رایگان و اپن سورس هست ( بر پایه مجوز GPL ) که شما بوسیله آن قادر خواهید بود براحتی یک وبلاگ – فوتوبلاگ – پادکست – گالری و … بسازید.وردپرس یکی از بزرگترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا های موجود میباشد که بدلیل اپن سورس ( متن باز ) بودن آن افزونه ها و پلاگین های فراوانی برای آن نوشته شده است! که یکی از کاربردی ترین افزونه های آن افزونه ووکامرس است که توسط این افزونه بسیار کاربردی و محبوب شما میتوانید طراحی سایت فروشگاهی خود را آغاز کنید!

طراحی سایت فروشگاهی ووکامرس ( افزونه محبوب فروشگاه ساز ) :

ووکامرس افزونه ی فروشگاه ساز آنلاین سیستم مدیریت محتوا وردپرس است که برای راه اندازی و نصب آن وقت و دانش زیادی نیاز ندارید و میتوانید با مطالعه این مطلب به راحتی ووکامرس را در سایت خود نصب، اجرا کنید و از سایت فروشگاهی خود با امکانات ویژه آن بهرمند شوید.برای راه اندازی سایت فروشگاهی توسط ووکامرس ابتدا باید سیستم مدیریت محتوا وردپرس را نصب کرده باشید و پس از آن این افزونه را نصب کنید! اگر وردپرس ندارید و هنوز برای نصب آن اقدام نکرده اید آموزش تصویری نصب وردپرس را مشاهده کنید.

برخی از مزایای ووکامرس

کاملا رایگان!

ووکامرس ، کاملا رایگان و متن باز است! می توانید براحتی و بدون نگرانی به صورت مستقل بر روی هاست خود بارگذاری کنید.

فروش انواع محصولات

فروش انواع محصولات نظیر فیزیکی ، فروش خدمات و یا فروش محصولات دیجیتالی (فایل) در ووکامرس فراهم است.

گزارشات پیشرفته

میخواهید از تعداد فروش ، سود و درآمد خود آگاه شوید؟ ووکامرس دارای سیستم گزارش گیری قوی بر اساس محصولات ، دسته بندی ها ، بر اساس زمان و… می باشد!

حمل و نقل

با طراحی افزونه بومی حمل و نقل ووکامرس ، شما می توانید پست پیشتاز و سفارشی و یا پیک موتوری را برای حمل و نقل خود فعال کنید.

مالیات

محصولات شما شامل مالیات می شوند؟ شما به راحتی می توانید مالیات دلخواه را بر قیمت محصولات خود اضافه کنید و آن را مدیریت ، و گزارشات را تهیه نمایید.

پوسته های فراوان

در ووکامرس ، شما می توانید از بین هزاران پوسته و طرح موجود در موضوعات مختلف طرح و پوسته دلخواه، بر اساس موضوع کسب و کار خود را انتخاب کنید.

اطلاع رسانی پیامک

به راحتی کاربران و مشتریان خود را از وضعیت سفارش خود از طریق پیامک آگاه کنید!

درگاه های پرداخت

در ووکامرس ، تمامی روش های پرداخت آنلاین (درگاه های بانکی عضو شتاب و شاپرک) برای شما آماده است .

کد تخفیف

براحتی کد های تخفیف ایجاد کنید ، محدودیت استفاده بر اساس محصول ، زمان ، دسته بندی و گزینه های پیشرفته دیگر برای شما فراهم است!

آموزش نصب ووکامرس در وردپرس :

ابتدا باید دو فایل زیپ شده “ووکامرس نسخه 2.6.1 ” و “فارسی ساز نسخه 2.5.2 ” را دریافت کنید و مراحل بعدی را انجام دهید.

woo       Screenshot (450)1. ابتدا بسته فارسی ساز و اسکریپت پایه ووکامرس را در مسیر wp-content/plugins آپلود کنید.

2. پوشه های زیپ را از حالت فشرده خارج کنید.
3. به مدیریت وردپرس / مدیریت افزونه ها و پلاگین رفته و ابتدا بسته فارسی ساز  نسخه 2.5.2 را فعال کنید و سپس ووکامرس پایه را فعال کنید
4. پس از فعال سازی افزونه ووکامرس ، پیامی مبنی بر نصب برگه های پیشفرض افزونه ووکامرس نمایش داده می شود که شما می بایست برگه های پیشفرض فروشگاه خود را ایجاد کنید .
5. نصب به پایان رسید! هم اکنون تنظیمات اولیه افزونه ووکامرس را انجام دهید.

حال فروشگاه شما آماده شده است و باید سراغ طراحی سایت فروشگاهی خود بروید و از طریق پوسته ها برای شخصی سازی سایت خود اقدام کنید!

شرکت آی وحید یکی از نوآوران طراحی سایت فروشگاهی قادر خواهد بود با بهترین خدمات و کیفیت پوسته وردپرس شما را مخصوص ووکامرس برای طراحی سایت فروشگاهی انجام دهد و از خدمات ویژه ای از جمله سئو در کد نویسی ها و رشد سریع تجارت خود بهرمند شوید!

نمونه کارهای اختصاصی طراحی فروشگاه اینترنتی را مشاهده کنید