دلایل عدم نصب افزونه در وردپرس ، این مطلبی است که امروز میخواهیم برای شما توضیح دهیم . در وردپرس به چند دلیل نمیتوان افزونه نصب کرد که در ادامه مطلب برای شما توضیح داده شده است . امیدوارم بتوانید از این مطلب استفاده کافی را ببرید .

دلایل عدم نصب افزونه در وردپرس

دلایل متعددی برای این مورد وجود دارد که سعی میکنیم مهم ترین آنها را بررسی کنیم .

1- شما مشکل محدودیت حافظه دارید !

Memory Limit بحثی است که در افزونه نصب کردن شما را اذیت کند . خود یکی از دلایل عدم نصب افزونه در وردپرس میباشد . اگر لاگ های سایت خود را مشاهده کنید با پیغامی مشابه پیغام زیر رو به رو میشوید :

Fatal error: Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted

راه حل سریع این مشکل این است که درون فایل wp-config.php در ریشه وردپرس خود کد زیر را اضافه کنید :

define('WP_MEMORY_LIMIT', '256M');

با این کار مشکل شما تا حد زیادی رفع خواهد شد .

2- محدودیت نوع کاربری

ممکن است شما کاربری به عنوان نویسنده در سایت باشید . یا دسترسی های متفاوت داشته باشید . به همین دلیل و عدم مدیر بودن شما در سایت امکان نصب افزونه وجود نخواهد داشت . همچنین گزینه آن در پنل مدیریتی وردپرس شما نمایش داده نخواهد شد .

دلایل عدم نصب افزونه در وردپرس
دلایل عدم نصب افزونه در وردپرس

در تصویر بالا شما داشبورد مدیر و داشبورد یک کاربر معمولی که نویسنده است را مشاهده میکنید . فقط مدیران میتوانند در یک سایت وردپرسی افزونه نصب و یا فعال کنند . بنابراین زمانی که شما نیاز به نصب افزونه داشتید باید به مدیر سایت اطلاع دهید .

3- شما در یک وردپرس چند سایته هستید

یکی از دیگر دلایل عدم نصب افزونه در وردپرس استفاده از وردپرس چند سایته است . امکان نصب افزونه در سایت های زیر مجموعه وجود ندارد و شما باید در سایت اصلی افزونه نصب کنید .

دلایل عدم نصب افزونه در وردپرس
دلایل عدم نصب افزونه در وردپرس

در تصویر بالا نیز کاملا این مورد مشخص است . امیدواریم که از این مطلب استفاده کافی را برده باشید . خوشحال میشویم که نظرات و سئوالات خود را با ما در میان بگذارید .