امروز میخواهیم تفاوت بین دسته و برچسب رو بررسی کنیم . این نکته ای است که برای کسانی که اهمیت زیادی به سئو سایت خودشان میدهند مهم است و به دلیل اینکه برخی از کاربران از ما این مورد را پرسیده بودند ترجیح دادیم امروز مطلبی درباره تفاوت بین دسته و برچسب برای شما بنویسیم .

تفاوت بین دسته و برچسب - سئو

تفاوت بین دسته و برچسب – سئو

برچسب ها و دسته ها به ما کمک میکنند تا برای مطالب خودمان ساختار مشخص کنیم . تفاوت های واضح و مشخصی بین دسته و برچسب ها وجود دارد  ، اما خیلی از کاربران این دو را با هم قاطی میکنند . اکنون در اکثر موارد کاربر اهمیتی به این موضوع نمیدهد .

طبقه بندی های وردپرس

وردپرس از طبقه بندی برای گروه بندی مطالب خود استفاده میکند . در اکثر موارد طبقه بندی پیش فرض بر اساس دسته ها و برچسب ها میباشد .

تفاوت بین دسته و برچسب

وردپرس این تفاوت ها رو به صورت زیر شرح میدهد :

  • دسته ها اجازه گروه بندی گسترده برای موضوعات نوشته میدهد .
  • برچسب ها برای شرح دادن مطلب شما در جزئیات بیشتر استفاده میشود .

 

حقیقتی که دسته ها میتوانند سلسله مراتبی شوند بدین معنی است که بیشتر از چند ساختار محتوا با دسته ها ایجاد شده است . شما میتوانید یک درخت رو در نظر بگیرید ، یک درخت ریشه اصلی دارد ، هر شاخه مثل یک دسته است که میتواند خود به چندین زیر مجموعه تبدیل شود و در هر زیر مجموعه چندین برگ وجود دارد . این برگ ها در اصطلاح نوشته های شما هستند . شما این کار رو با برچسب نمیتوانید انجام دهید .

 

حداقل یک دسته در هر نوشته لازم است

شما باید در هر نوشته خود یک دسته بندی انتخاب کنید ، در صورتی که این کار را انجام ندهید وردپرس به صورت خودکار آن را به دسته ی “دسته بندی نشده” یا چیزی که در تنظیمات نوشته خود آن را مشخص کرده اید اختصاص میدهد .

تفاوت بین دسته و برچسب
تفاوت بین دسته و برچسب

پیشنهاد میشه که حتما دسته پیشفرض خود رو در قسمت تنظیم و نوشتن تغییر دهید . دسته بندی نشده هیچ حس خاصی به خوانندگان شما در مورد مطالبتون نمیدهد !

با برچسب ها شما شما همچین مشکلی نخواهید داشت . شما میتوانید هر برچسبی که خواستید مشخص کنید و یا اینکه اصلا مشخص نکنید !

امیدوارم که از این مطلب استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشوم نظرات خودتون را با ما در میان بگذارید .