با سلام خدمت شما کاربران عزیز ، بررسی سیستم های مدیریت محتوا در سالی که گذشت ؛ این نام مطلب امروزمون هست که در این مطلب به بررسی سیستم های مدیریت محتوا و گستردگی اونها در سالی که گذشت (2017 میلادی) پرداختیم . میخواهیم آمار کلی خدمت شما ارائه بدیم و در مورد هر سیستم توضیحاتی خدمت شما عرض کنیم .

بررسی سیستم های مدیریت محتوا در سالی که گذشت – قسمت اول

بررسی سیستم های مدیریت محتوا

همه شما دوستان اگر با سایت ها کار کرده باشید نام سیستم مدیریت محتوا یا همان CMS به گوشتان خورده ، سیستم های مدیریت محتوا ، سیستم هایی هستند که به شما امکان قرار دادن محتوا تحت عنوان سایت و مدیریت آنها رو میدهند ، شما با استفاده از این سیستم ها نیاز نیست که از صفر بشینید با زبان برنامه نویسی سایت اقدام به تولید یک سایت خبری یا هر چیز دیگه کنید ، به راحتی میتوانید بدون نیاز به دانش برنامه نویسی سایت خودتون رو آماده کنید ، بدون اینکه حتی یک خط کد بنویسید !

یک ماهی میشه که سال 2017 به اتمام رسیده و ما به همین منظور قصد داریم تا سیستم های مدیریت محتوا رو در سالی که گدشت بررسی کنیم و یک آمار کلی به شما بدیم ، در این آمار سیستم های خبری و فروشگاهی با هم آمار گرفته شده اند ما شما باید توجه کنید که در اصل کار سیستم مدیریت محتوای خبری یا سیستم فروشگاهی متفاوت هست و هر کدام به منظور خاص خودش استفاده میشود . (همچنین این آمار بر اساس منابع خارجی میباشد)

بر اساس آمار گرفته شده دو میلیارد وب سایت آنلاین وجود داره ، عددی که خیلی بزرگ هست !

اگر بخواهیم دقیقتر بگوییم مقدار 1,800,047,111 سایت در ژانویه 2017 مخاسبه شده ، یعنی 1 وب سایت برای هر 4 نفر در دنیا !

اگر بخواهیم حساب کنیم یعنی باید بگیم از هر 4 نفر یک نفر کد نویسی وب سایت رو بلد هست ؟! باید بگیم خیر ! صد در صد اینطور نیست اما با استفاده از سیستم های سایت ساز و مدیریت محتوای آماده خیلی خیلی راحت میتونید وب سایت خودتون رو آماده کنید .

از مزایای سیستم مدیریت محتوا میتونیم به این موارد اشاره کنیم : راه اندازی و ایجاد تغییرات و مدیریت بسیار ساده بدون نیاز به دانش برنامه نویسی – وجود چندین سایت پشتیبانی و سئوال و جواب برای سیستم ها – شما وابسته به یک نفر نیستید برای حل مشکلاتتون و انجام تغییرات راحت تر هست ( برخلاف سیستم های اختصاصی که اگر طراح بره دیگه دستتون توی حنا میمونه !) – ارائه شدن آپدیت و پچ های امنیتی ( هزاران نفر استفاده میکنند و خطاها رو گزارش میکنند اما سیستم اختصاصی زمانی خطا مشخص میشه که خودتون یا کاربرانتون مشکل رو گزارش بدهند) -رایگان بودن و حداقل کم هزینه بودن!

این قسمت مقدمه ای بود تا توضیح بدیم خدمت شما که سیستم مدیریت محتوا چی هست و چرا از اون استفاده میشه ، در قسمت های بعدی در مورد رده بندی سیستم های مدیریت محتوا بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد .