آموزش اجبار کاربربرای تغییر رمز عبور

در اکثر سایت های معتبر و حتی دولتی و نظامی تدابیری اندیشیده شده که جهت اطمینان بیشتر پس از هر دوره ی زمانی به کاربر اخطار تغییر رمز نشان داده شود و اکنون این سوال برای ما پیش می آید که چگونه کاربر را مجبور به تغییر رمز عبورش در سایت کنیم و به همین دلیل در مطلب آموزشی امروز عنوان اجبار کاربر برای تغییر رمز عبور را انتخاب کردیم . برای دیدن آموزش با ما همراه باشید .

اجبار کاربر برای تغییر رمز عبور

مسئله ی تغییر رمز عبور مسئله ای مهم در مدیریت امنیت سایت و کاربران میباشد که امروزه درگیر اکثر سایت ها میباشد ، شما در اکثر سایت های مهم که عضو باشید شاهد این موضوع خواهید بود که به عنوان مثال بعد از 2 ماه از شما درخواست میشود تا رمز خود را به اجبار تغییر دهید ، درست است که این کار ممکن است باعث آزرده خاطر شدن شما شود اما در جهت رعایت امنیت اطلاعات کاربری شما امر بسیار مهمی است . در این مطلب قصد داریم افزونه ای را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن بتوانید امنیت کاربران خود را تامین کنید.

اولین کار که نیاز به انجام آن دارید این است که افزونه  WP Password Policy Manager را نصب و فعال کنید. بعد از فعال کردن افزونه از صفحه ی تنظیمات به گزینه ی  Password Policies بروید تا تنظیمات مربوط به افطونه را انجام دهید .

افزایش امنیت وردپرس
افزایش امنیت وردپرس

اولین گزینه از صفحه ی تنظیمات مربوط به دوره ی انقضای رمز کاربر میباشد .

بعد از انقضای رمز عبور کاربر از او درخواست میشود تا به صورت فوری رمز خود را تغییر دهد ، در دیگر گزینه های صفحه ی افزونه نیز میتوانید تنظیمات قوی بودن رمز ، تعداد حروف بزرگ ، تعداد عدد ، کاراکترهای خاص درون رمز جدید را مشخص کنید . همچنین این امکان نیز وجود دارد که از کاربر بخواهید مجددا رمز عبور قبلی خود را در هنگام تغییر رمز عبور وارد نماید . در کل افزونه ی بسیار خوبی است که به شما امکان مدیریت کردن برای تغییر رمز کاربر را میدهد . اگر مشکلی در کار با این افزونه داشتید خوشحال میشوم مطرح کنید تا بتوانیم شما را در کار با این افزونه ی کاربردی یاری کنیم .