آموزش نصب Google Analytics در وردپرس

سلام به همگی دوستان

خیلی دلم برای همگی شما تنگ شده بود ، 2 ماه بود که به دلیل مشغله ی کاری که برام پیش آمده بود امکان فعالیت در سایت رو نداشتم اما خداروشکر برگشتم تا در خدمت همه ی شما عزیزان و دوستان خوبم در سایت آی وحید باشم . توی این مطلب میخواهیم آموزش نصب Google Analytics در وردپرس رو برای شما داشته باشیم ، اطلاعات بیشتر توی ادامه ی مطلب موجود هست !

آموزش نصب Google Analytics در وردپرس

Google Analytics چیست ؟

Google Analytics یک سیستم تحلیلگر دقیق است که آمار و بازدید شما را زیر ذره بین قرار میدهد . این سیستم در حال حاضر یکی از قوی ترین سیستم های بررسی آمار سایت های شما میباشد که این امکان را تا بازدید 5 میلیون صفحه در ماه برای سایت شما رایگان به وجود می آورد.

حالا بریم سراغ بقیه توضیحات و اینجاست که این سوال پیش می آید :

چرا Google Analytics برای بلاگر ها مهم است ؟

سیستم گوگل آنالیز به شما این امکان را میدهد تا بدانید:

  • چه کسی از سایت شما بازدید میکند

این بخش از آنالیز سیستم موقعیت کاربران شما را بر اساس آی پی آنها به شما نمایش میدهد ، علاوه بر این اطلاعات کاربردی دیگری نظیر : رزولوشن تصویر ، پشتیبانی از جاوا اسکریپت ، پیشتیبانی از فلش پلیر ، زبان و دیگر تنظیمات برای شما نمایش میدهد . این اطلاعات ممکن است برای خیلی از شماها کاربردی باشد و برای آمارگیری مدیران وب سایت بسیار سودمند میباشد .

  • دیگران در زمانی که در سایت شما هستند چکار میکنند

شما میتوانید کاربرانتان را در زمانی که در سایتتان هستند ردیابی کنید ، متوجه شوید چکار میکنند و تک تک صفحات بازدید شده توسط آنها را بررسی کنید و همین باعث فهمیدن نقاط قوت و ضعف سایت شما میشود.

  • چه زمانی از سایت شما بازدید میکنند

با استفاده از آمار میتوانید ساعات اوج مصرف ترافیک وب سایت خود را متوجه شوید ، همین امر باعث میشود تا اگر تغییرات و بروز رسانی هایی در سایت شما اعمال شود تا ساعات کم مصرف وب سایت به تعویق بیوفتد.

  • از کجا به وب سایت شما رسیده اند

بازدید شما از کجا است ؟ آیا کاربرانتان سایت شما را از موتورهای جستجوگر پیدا میکنند یا با لینک های دیگر به وب سایت شما منتقل میشوند؟ با استفاده از آمار گوگل آنالیز شما میتوانید این موارد را نیز متوجه شوید !

  • چقدر جذب سایت شما شده اند

کاربرانتان با رضایت از سایت شما خارج میشوند یا خیر ؟ خیلی سوال جالبی هست که هر مدیر وب سایتی از خودش میپرسد ، آیا کاربر من و بازدیدکننده ی فعلی سایت از مطالب لذت میبرد ؟ چقدر سایت توانسته کاربر را به خودش جذب کند ؟ با استفاده از این سیستم آمارگیری پاسخ این سوال نیز به راحتی پیدا میشود ، با استفاده از فعالیت کاربر در سایت شما ، میزان کلیک بر روی لینک ها و یک سری معادلات پیچیده مربوط به خود سیستم گوگل میتوانید از این موضوع نیز مطلع شوید .

در قسمت دوم از آموزش نصب Google Analytics در وردپرس درباره ی نصب این سیستم بر روی سایت وردپرسی شما توضیح خواهیم داد .