آموزش طراحی سایت با زبان php

پیشگفتار : با سلام و عرض ادب ؛ در بخش های قبل آموزش های کد نویسی تحت زبان html,css,javascript را گذراندیم و اکنون نوبت به زبان برنامه نویسی قدرتمند php رسیده است ، کاربرد های عظیم این زبان قدرتمند ساخت و طراحی سایت به منظور طراحی و توسعه پنل یا سیستم مدیریت محتوا ( CMS ) سایت بوده که یکی از زبان هایی که برای طراحی سیستم مدیریت محتوا بسیار کاربردی و قدرتمند بوده، همچنان در این پست قصد داریم آموزش طراحی سایت با زبان php را آغاز کنیم و مرحله به مرحله پیش برویم ، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

شروع بخش اول آموزش طراحی سایت با زبان php

در زبان برنامه نویسی php  برای بکارگیری از دستورات و عناصر از یکسری نام ها و علائم استفاده میشود که در ابتدا به صورت مختصر و مفید بنده برای شما توضیح خواهم داد .

نحوه شروع و پایان کد های php :

در زبان پی اچ پی ما با استفاده از نماد ها و علامت های خاص قراردادی از پیش تعیین شده میتوانیم یکسری کد و دستورالعمل های کاربردی را تولید و اجرا کنیم، هم اکنون در این عنوان میتوانید نحوه شروع و پایان کد های پی اچ پی را فراخوانید و توسط آن طراحی سایت خود را آغاز کنید.

برای شروع کد پی اچ پی از عبارت ?> یا php?> یا <script language=”php”> استفاده میکنیم که مانند مثال زیر تگ های شروع را میتوانیم با همان تگ با کمی تفاوت پایان دهیم.

برای پایان دادن به تگ ها از عبارت  ; (سمیکالن) و یا / (اسلش) استفاده میکنند که برای پایان دادن به تگ ها از اسلش استفاده میکنند که برای فهم بهتر با مثال زیر روبرو هستیم :

روش اول :

<?
php Codes - کد های پی اچ پی
?>

روش دوم :

<?php
PHP Codes - کد های پی اچ پی
؟>

روش سوم :

<script language="php">
PHP Codes - کد های پی اچ پی
</script>

شاد و پیروز باشید