با سلام خدمت شما کاربران عزیز . امروز آموزش رفع خطای HTTP Image Upload در وردپرس رو براتون آماده کردیم . بعضی اوقات ممکنه در آپلود کردن عکس هنگام ایجاد نوشته یا برگه با خطای HTTP رو به رو شوید . در این مطلب به دلایل بروز همچین خطایی و راه حلش خواهیم پرداخت .

آموزش رفع خطای HTTP Image Upload در وردپرس

چه چیزی باعث بروز خطای HTTP در هنگام آپلود فایل تصویری میشود ؟

چند چیز است که میتواند باعث بروز همچین خطایی شود .

آموزش رفع خطای HTTP Image Upload در وردپرس
آموزش رفع خطای HTTP Image Upload در وردپرس

بخش اذیت کننده این خطا این هست که شما نمیدونید دقیقا چه چیزی عامل بروز این خطا شده است . این بدین معنی است که شما باید راه های مختلف را برای پیدا کردن دلیل و حل کردن آن ، امتحان کنید . بگذارید خطاهای احتمالی رو بررسی کنیم .

1- مطمئن بشید که خطای HTTP دائمی نیست

اول از همه میتونین چند دقیقه صبر کنید و دوباره فایلتون رو آپلود کنید و یا این که نوشته رو به صورت پیشنویس ذخیره کرده و مجدد تست کنید . بعضی اوقات به دلیل ترافیک داخلی سرور ممکن است همچین خطایی رخ دهد و با کمی صبر کردن مشکل شما حل خواهد شد . اگر با این کار مشکلتان حل نشد سعی کنید تا فایل تصویری از نوع دیگری را آپلود کنید . اگر فایل جدید آپلود شد میتوانید فایلی که مشکل داشت را از لحاظ حجمی کوچکتر کرده و سپس مجددا امتحان کنید . ابتدا فایل در همان فرمت و اگر باز هم جواب نداد پسوند و فرمت فایل را عوض کنید . مثلا اگر jpg جواب نداد میتوانید آن را به png تبدیل کنید و یا بالعکس .  اگر همه این کارهایی که انجام دادید جواب نداد پس احتمالا به خاطر یک مشکل دائمی این خطا رخ داده است و باید به دنبال پیدا کردن مشکل و رفع آن بگردید .

2- افزایش محدودیت حافظه وردپرس

در برخی اوقات شما ممکن است به خاطر تنظیم بودن مقدار پایین برای Memory Limit این مشکل برای شما به وجود آمده است . برای اینکه مشکلتان حل شود باید مقدار آن را بالاتر ببرید . برای انجام اینکار کد زیر را به فایل wp-config.php در ریشه سایتتان اضافه کنید .

define( 'WP_MEMORY_LIMIT', '256M' );

اینکار محدودیت حافظه موقت که به وردپرس شما اختصاص داده میشود را به 256 مگابایت افزایش داده که ممکن است باعث حل مشکل شما شود .

آموزش رفع خطای HTTP Image Upload در وردپرس
آموزش رفع خطای HTTP Image Upload در وردپرس

3- تغییر کتابخانه ویرایش تصاویر به وسیله وردپرس

وردپرس از دو ماژول برای هندل کردن تصاویر شما استفاده میکند . این ماژول ها کتابخانه GD و Imagick نامیده میشوند . وردپرس ممکن است یکی از اینها را فعال کرده باشد . با این حال ، Imagick معمولا بیشتر به عنوان بروز دهنده خطای HTTP شناخته میشود . شما میتوانید با کد زیر کتابخانه GD را به عنوان ویرایشگر پیشفرض تصاویر خود قرار دهید . کد زیر را درون فایل functions.php قرار دهید .

function wpi_image_editor_default_to_gd( $editors ) {
    $gd_editor = 'WP_Image_Editor_GD';
    $editors = array_diff( $editors, array( $gd_editor ) );
    array_unshift( $editors, $gd_editor );
    return $editors;
}
add_filter( 'wp_image_editors', 'wpi_image_editor_default_to_gd' );

بعد از انجام این کار سعی کنید تصویر خود را با استفاده از قسمت رسانه از پیشخوان وردپرس آپلود کنید . ممکن است مشکل شما حل شده باشد در غیر این صورت روش بعدی را امتحان کنید .

4- استفاده از روش .htaccess

این روش به شما اجازه میدهد تا بر روی Imagick کمی کنترل بهتر داشته باشید . برای انجام این کار و رفع خطای HTTP در هنگام آپلود تصاویر باید کد زیر به فایل htaccess اضافه کنید .

SetEnv MAGICK_THREAD_LIMIT 1

امیدواریم که از آموزش رفع خطای HTTP Image Upload در وردپرس استفاده و لذت کافی برده باشید .